2019-03-27, 14:52
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Varför ska muhammeds propagandaskrift väga tyngre än seriösa historikers sammanfattning av de arabiska krigen på 600-talet?
För att det är koranen som är grunden till Islam. Det är inte troligt att Muhammed ska ha handlat emot koranen. Då skulle alla se det. och ingen skulle följa honom. Reflekterar du inget alls? Hur dum är du på en skala?

Du skriver att Muhammed skulle aldrig skiva ont om sig själv men har handlat ont. Med andra ord har Muhammeds lära och handling inte en och samma. Muhammed har, enligt dig, inte handlat som han har lärt. Nu är ditt intellekt testat och du är inte speciellt intelligent faktum är att du är undermålig i ditt logiska tänkande.

Nu har jag svarat på din fråga. Så var har västerländska historiker hämtat sina källor ifrån?
Citera
2019-03-27, 14:55
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilka som har rätt kan inte jag avgöra, men historiker litar jag mer på (generellt). Enstaka individer kan vara partisk, men knappast ett helt ”fält”.
T.ex. så tror jag du är partisk i denna fråga.
Jag har inte tagit ställning. Hur kan jag vara partisk? Jag har endast efterfrågat källor på alla påståenden som görs i denna tråd.
Citera
2019-03-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
hypotetiska och retoriska antaganden och spekulationer ägnar jag inte min tankeverksamhet åt. Några har påstått att profeten är den ena och den andra, att Islam är den ena och den andra i negativa ordalag. Presentera källor och fakta främst från koranen då kan vi diskutera dina funderingar kring vad jag skulle ha accepterat och inte accepterat.

och i samma härliga muslimanda så fortsätter vi att inte svara på raka, obekväma frågor
Citera
2019-03-27, 15:01
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Jag har betydligt mer koll än vad du verkar ha.
Har du källa på att profeten var pedofil? Presentera dina källor! Helst från koranen och hatither. Har du inga , håll din smutsiga käft.

Har du källor på att Islam är en ren krigsreligion? Presentera de och hänvisa till koranen. Kan du inte detta så håll din smutsiga käft.

Ad hominem direkt, typiskt er islamister. Möt mina argument istället och svara på mina frågor. Absolut kan gräva fram källor om hans (9åriga?) fru, nu kanske det inte anses pedofili i era stenåldersländer, men med svenska mått mätt är det definitivt pedofili.
Citera
2019-03-27, 15:01
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
och i samma härliga muslimanda så fortsätter vi att inte svara på raka, obekväma frågor
Dina frågor är hypotetiska och således ointressanta
Citera
2019-03-27, 15:03
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Ad hominem direkt, typiskt er islamister. Möt mina argument istället och svara på mina frågor. Absolut kan gräva fram källor om hans (9åriga?) fru, nu kanske det inte anses pedofili i era stenåldersländer, men med svenska mått mätt är det definitivt pedofili.
Jag kan inte bemöta nåt som inte stämmer. Och du köper inte om jag säger att det du säger är hopsnickrade lögner om Muhammed. Därför uppmanar jag dig reta fram hänvisningar till trovärdiga källor tex koranen eller hadither.
Citera
2019-03-27, 15:04
Medlem
Citat:
Dina frågor är hypotetiska och således ointressanta

Skitsnack, de är lika hypotetiska som din gud är. Stå bara för det, vad du än svarar så blir det "fel". Och det beror helt enkelt på att man inte kan vara godtrogen muslim samtidigt som man är en god människa.
Citera
2019-03-27, 15:05
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
För att det är koranen som är grunden till Islam. Det är inte troligt att Muhammed ska ha handlat emot koranen. Då skulle alla se det. och ingen skulle följa honom. Reflekterar du inget alls? Hur dum är du på en skala?

Du skriver att Muhammed skulle aldrig skiva ont om sig själv men har handlat ont. Med andra ord har Muhammeds lära och handling inte en och samma. Muhammed har, enligt dig, inte handlat som han har lärt. Nu är ditt intellekt testat och du är inte speciellt intelligent faktum är att du är undermålig i ditt logiska tänkande.

Nu har jag svarat på din fråga. Så var har västerländska historiker hämtat sina källor ifrån?
Det är spännande att få ta del av en hjärntvättad tokreligiös stackares omvärldsanalys.

Som jag skrev tidigare så är det inte mitt mål att avprogrammera dig.

Koranen är världens effektivaste hjärntvättmedel och det hjälper du villigt till med att belysa med dina islamiska krumbukter.

Jag återkommer i morgon. Nu ska jag ägna resten av dagen åt att slippa ta del av muhammedaners förvridna världsbild
Citera
2019-03-27, 15:08
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Skitsnack, de är lika hypotetiska som din gud är. Stå bara för det, vad du än svarar så blir det "fel". Och det beror helt enkelt på att man inte kan vara godtrogen muslim samtidigt som man är en god människa.
Absolut inte! Tro och religion är inte hypotetisk. De bygger på övertygelse. Viss skillnad. Nej Muhammed har aldrig begått de brotten ni beskyller honom för. Ni är påverkade av onda, mörka krafter. Om Muhammed hade begått de brotten ni skyller honom för skulle ingen följa honom varken hans samtid eller nutid. Men ni är lögnare hela högen, påstår och baktalar utan att sitta på fakta. Ni kommer bli ytterst besvikna på domens dag, ni får äta upp era lögner och det kommer kännas som att ni sväljer er egen tunga varje gång.
Citera
2019-03-27, 15:10
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Det är spännande att få ta del av en hjärntvättad tokreligiös stackares omvärldsanalys.

Som jag skrev tidigare så är det inte mitt mål att avprogrammera dig.

Koranen är världens effektivaste hjärntvättmedel och det hjälper du villigt till med att belysa med dina islamiska krumbukter.

Jag återkommer i morgon. Nu ska jag ägna resten av dagen åt att slippa ta del av muhammedaners förvridna världsbild

Kom alltid med källa på dina påståenden. Jag kommer att avprogrammera dina hatiska, extremt högervridna åsikter tids nog. Häng kvar i tråden så får du lära dig massa med tiden, pö om pö.
Citera
2019-03-27, 15:15
Medlem
Citat:
Jag har inte tagit ställning. Hur kan jag vara partisk? Jag har endast efterfrågat källor på alla påståenden som görs i denna tråd.
Ok, bra då finns det en chans att du ändrar dig. Jag missbedömde dig i så fall.
Citera
2019-03-27, 15:16
Medlem
Citat:
Nej låt oss hålla oss till den vers du själv har valt. Du inser inte hur fel du har i detta. Du saknar kunskap i tingens innersta natur och kritiserar baserad på okunskap. Att sakna kunskap är mänskligt, men att kritisera på grund av okunskap är odygdigt.
Vad saknar jag kunskap om?
Citat:
Nu till frågan. Du skriver att ''aerodynamiska orsaker'' håller fåglarna uppe. Vet du vad begreppet innebär? Slå upp det om du inte vet det.
Givetvis vet jag vad begreppet innebär, annars hade jag inte använt det.
Citat:
För att fåglar ska kunna flyga svävande i luften måste FÅGLN i sig ha rätta egenskaper för att kunna göra det. Orsaken eller jag skulle säga förmågan ligger inte utanför fågeln utan i fågeln.
Exakt. Fåglar kan flyga p g a dess vingars aerodynamiska egenskaper.
Citat:
Gud pratar om sitt ingenjörskap med denna vers.
Nej, det gör han inte. Dessutom har fåglars vingar utvecklats genom miljontals år av evolution. Det är inget som har skapats fixt och färdigt av någon gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in