2019-03-27, 14:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Syftar inte på några specifika personer, utan gör ett [på statistik baserat] antagande om att såna finns, eftersom Örebropolisen för inte så länge sen berättade att de arbetar "brett", alltså att det fortfarande finns folk som kan vara mördare(?), delaktiga(?), skyddare(?) och som saknar alibi och/eller acceptabla förklaringar till vad de ägnat sig åt under aktuell tidpunkt.

Då ska du nog inte skriva "Flera av dom har ingått i kretsen runt LW". Istället "Jag har ingen aning om det finns några nära LW:s krets som saknar alibi".

Kan inte tolka det på något annat sätt än att du ville få det att framstå som att det är självklart att det finns personer nära LW:s krets som saknar alibi. Varför vill du att det ska framstå på det sättet?
Citera
2019-03-27, 14:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Syftar inte på några specifika personer, utan gör ett [på statistik baserat] antagande om att såna finns, eftersom Örebropolisen för inte så länge sen berättade att de arbetar "brett", alltså att det fortfarande finns folk som kan vara mördare(?), delaktiga(?), skyddare(?) och som saknar alibi och/eller acceptabla förklaringar till vad de ägnat sig åt under aktuell tidpunkt.

Edit: Ganska nyligen fick vi genom EGT veta att "två namn" (nya? gamla?) var intressanta i mordutredningen. Som misstänkta? -har ingen aning, men än så länge har Örebropolisen inte sagt att man slutat leta.

Det är så trådsanningar uppstår.
När någon skriver något som om det vore
fakta trots att de inte vet ett dugg.
Citera
2019-03-27, 14:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Edit: Ganska nyligen fick vi genom EGT veta att "två namn" (nya? gamla?) var intressanta i mordutredningen. Som misstänkta? -har ingen aning, men än så länge har Örebropolisen inte sagt att man slutat leta.

Och hur trovärdig har EGT någonsin varit?
Hens enda agenda har varit att försvara
SD med näbbar och klor.
Så att hen påstår att två namn är
intressanta i utredningen tar jag enbart
som önsketänkande.

Om det inte är HD och JG för det skulle
jag absolut kunna tänka mig.
Citera
2019-03-27, 14:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur trovärdig har EGT någonsin varit?
Hens enda agenda har varit att försvara
SD
med näbbar och klor.
Så att hen påstår att två namn är
intressanta i utredningen tar jag enbart
som önsketänkande.

Om det inte är HD och JG för det skulle
jag absolut kunna tänka mig.
Jag har inte sett att någon har "försvarat" SD. Däremot är det väl många som har undrat vad åklagarens misstankar mot honom egentligen grundade sig på.
Citera
2019-03-27, 14:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad är det som får dig att tro att SD är "rätt gubbe"?
Såvitt jag förstått saknar SD ett hållbart alibi för tidpunkten, han har haft en relation med LW, en relation som infattat våld samt en del andra indicier som att det troligtvis är någon som LW känner då hon går ut och lämnar dörran på glänt, mannen som kommer gående på motorvägen är ett annat indicier för att nämna några.
Citera
2019-03-27, 14:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det finns en faktor som gör att SD inte har kunnat avföras: Han saknar alibi för den aktuella tidpunkten (hur exakt man nu har kunnat fastställa den?) och då kan det bli bekymmersamt.
Det bekymret, d v s avsaknaden av alibi, delar SD å andra sidan med ett stort antal människor i Örebro. Flera av dem har ingått i kretsen kring LW. Några kan ur polisiär synpunkt vara intressanta.
Örebropolisen säger sig jobba brett. Hoppas de är beredda att också gå på djupet.
Håller med dig helt och fullt.
Citera
2019-03-27, 14:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Såvitt jag förstått saknar SD ett hållbart alibi för tidpunkten, han har haft en relation med LW, en relation som infattat våld samt en del andra indicier som att det troligtvis är någon som LW känner då hon går ut och lämnar dörran på glänt, mannen som kommer gående på motorvägen är ett annat indicier för att nämna några.
Ok. Är det utrett att de har haft en relation som infattat våld?
Citera
2019-03-27, 14:44
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Är det utrett att de har haft en relation som infattat våld?
Ja, det fanns en polisanmälan som lades ned.
https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Citera
2019-03-27, 14:50
Medlem
Citat:

Vem är mannen på motorvägen?
Citera
2019-03-27, 14:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

En gående man på motorvägen är nytt för mig. Var kommer det ifrån?
Citera
2019-03-27, 14:52
Medlem
Honan6s avatar
SD blev lämnad av både älskarinna och fru. En man som varit anmäld för hot/trakasseri och misshandel. Det är såna som blir farliga när de är rädda för att bli övergivna. Sannolikt har både LW och HD försökt lämna honom fler än en gång.
Citera
2019-03-27, 14:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, det fanns en polisanmälan som lades ned.
https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Ja, fast det verkar ju inte vara helt klart vad det där handlade om:
Uppgifterna om vad som ska ha hänt ”skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig”, skriver åklagaren och lägger till att den misstänkte: ”haft en rätt att avvisa målsägande från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång”.
Senast redigerad av Draifos 2019-03-27 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in