2019-03-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Har inte missat alls. Men du skjuter vilt eftersom du inte kan svälja att dessa två personer hade förväntningar på livet som barnens sjukdomar sköt i sank. Så enkelt. Och svårt.
Du tycker att det ligger mer bakom. Det gör det säkert. Men betänk alla förberedelser. Så lång tid. Har O tvingat H, med hot om misshandel? Skulle inte tro det.

Jag har inga problem med bakomliggande orsaker om det finns belägg för det, mer än vad en mördare plitat ned i ett brev. Lita på en mördares ord? Icke. Det behövs mer. Allt det är maskat.

Det kan vara så att någon av föräldrarna led av borderline (med självmordstankar) och dolde det bra. Det kan vara det rektorn syftade på. Sen drogs barnen ned av diagnoser som bottnade i förälderns diagnos?

Denna tråd tycker jag bör handla om barnen. Vilket helvete levde de i? Hur bortglömda var de, om allt på ytan såg ok ut?
Citera
2019-03-26, 17:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
De anhöriga till H kanske är tystade av hoten att bli åtalade för förtal?
Det kanske är därför de är tysta.
Inte för att de köper att deras dotter mördat sina två döttrar samt bett sin make strypmörda även henne.
Det kanske är rädsla som tystat dem.
Hot är ganska effektivt maktmedel.
Det används ju även i denna tråd som synes.

Vart kommer hoten ifrån? Hoten som skrämmer Hs anhöriga?
Senast redigerad av MeggieCleary 2019-03-26 kl. 17:53.
Citera
2019-03-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vi har fått information om att kvinna och mannen planerat morden gemensamt, men inga bevis för det. Som du vet kan även mördare vara förslagna. Jag tror att O kan lura både skola, arbetsgivare, hustru och sina egna barn. Vi fick veta att barnen inte visste om planerna, för mig är det då tydligt att kan man lura sina barn att dö, så kan man lura skjortan av vem som helst.

Det är inte stollerier att vilja se mer fakta kring hur allt gick till. Det är normala frågor. Du vet, vi lever i en demokrati. Staten är till för oss och inte tvärtom.

Min teori är misshandel av hela familjen och du, det är maskat och mörkat i ful och på PT. Så din utsaga om att det inte finns stöd för det, det vet du ingenting om! Det är en trådsanning du torgför!
Polisen påstår att morden var planerade och att det skedde i samförstånd. Ett sådant helt osannolikt besked kräver att man visar upp alla bevis man har funnit. Hur ska man annars kunna tro på något så helt galet. Bortom allt?
Polisen säger sedan att inget tyder på att barnen visste vad som skulle ske?? Vad grundar man det på? Att inte Agnes skrev på sin insta,jag tror att dom vill mörda oss?? För mig är det ofattbart att polisen kan konstatera det. Det kan dom omöjligt veta!!
Att föräldrarna/föräldern kunde dölja allt för sin omgivning utåt är en sak. Men inför sina barn?
Det tror jag inte på. Återigen, genom hela detta fall så är Agnes och Moa enbart ,som i en parantes ,beskrivna som sjuka barn. Ingenting annat. Två sjuka barn som ingenting såg eller hörde eller kände på sig. Jag tror att dom kände väldigt mkt. Jag tror att dom kände så mkt så att dom blev sjuka.
Det är sunt och riktigt att vilja veta mer. Jag hoppas att journalisterna överklagar ända in i kaklet! Att påstå att vi vill veta snaskiga detaljer om hur Agnes och Moa blev strypta anser jag vara förtal! Inte ens den jag tycker mest illa om i denna tråd skulle jag beskylla för att känna någon slags sadistisk tillfredsställelse av sådana fruktansvärda detaljer. Varför tro något så vidrigt om andra?
När det gäller förtal av Oskar så har han skött det förtalet så bra själv genom sitt vidriga brott!
Citera
2019-03-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
DÄR håller jag med dig. Fullt ut.

Ja, för det är märkligt om inte släkten märkte någonting alls. (DET behöver inte jag veta, däremot.) Men vissa har rätt att se saker och ting på vårt eget sätt. Liksom andra i tråden ser det på sitt. Polisen har lagt fram de bevis de anser sig kunna gå ut med - "av hänsyn till anhöriga".

Men ett FUP maskat till 90% kunde de lika gärna ha besparat oss som vill veta mer och som inte tror på händelseförloppet sås om det har framställts.

Men det är så med alla fula hemligheter: förr eller senare sipprar de ut. På ett eller annat sätt. Inte sällan av en grävande journalist.
Citera
2019-03-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
De anhöriga till H kanske är tystade av hoten att bli åtalade för förtal?
Det kanske är därför de är tysta.
Inte för att de köper att deras dotter mördat sina två döttrar samt bett sin make strypmörda även henne.
Det kanske är rädsla som tystat dem.
Hot
är ganska effektivt maktmedel.
Det används ju även i denna tråd som synes.

Kan det vara.
Citera
2019-03-26, 18:39
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med bakomliggande orsaker om det finns belägg för det, mer än vad en mördare plitat ned i ett brev. Lita på en mördares ord? Icke. Det behövs mer. Allt det är maskat.

Det kan vara så att någon av föräldrarna led av borderline (med självmordstankar) och dolde det bra. Det kan vara det rektorn syftade på. Sen drogs barnen ned av diagnoser som bottnade i förälderns diagnos?

Denna tråd tycker jag bör handla om barnen. Vilket helvete levde de i? Hur bortglömda var de, om allt på ytan såg ok ut?

"A girl has nothing to say", skrev Agnes.
Citera
2019-03-26, 18:43
Medlem
Citat:
Instämmer i detta, tråden har bevisat vad som gäller, åtminstone bland tråddeltagare. Om detta förkroppsligas därute så förstår man obalansen i både utredningar och villighet att berätta vad som skett.

Vem var det som berättade att släkten varit oenig på begravningen? Var det trollfakta?

Det finns inga uppgifter om vare sig minneslund eller gravplats om man söker på de större gravsajterna. Där borde dessa uppgifter finnas.

Vet inte om det är en trådsanning eller ej, men att de var strödda i havet (utanför GBG) är vad jag har uppfattat det som.

Den som bodde närmast familjen och som har träffat dem, Missan, vet säkert det. Synd på flera sätt att hon är utjagad ur tråden av vissa postare.
Citera
2019-03-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet inte om det är en trådsanning eller ej, men att de var strödda i havet (utanför GBG) är vad jag har uppfattat det som.

Den som bodde närmast familjen och som har träffat dem, Missan, vet säkert det. Synd på flera sätt att hon är utjagad ur tråden av vissa postare.

Det var en solklar trådsanning vill jag minnas.
Citera
2019-03-26, 18:50
Medlem
Citat:
"A girl has nothing to say", skrev Agnes.

Det gjorde hon. Därför borde man lätta lite på det svärtade hos polisen. Ge tjejen upprättelse!
Citera
2019-03-26, 19:21
Medlem
Citat:
Det gjorde hon. Därför borde man lätta lite på det svärtade hos polisen. Ge tjejen upprättelse!

Jo, någon måste ge barnen en röst = sanningen om vad som egentligen fick föräldrarna eller föräldern att begå detta överjävliga brott mot dem. Hur hade barnen det egentligen?

Det som hände i huset innan morden är därför intressant. Vill egentligen bara veta vem som mördade vem, men för att få ett trovärdigt sammanhang vill jag nog också veta vad som hände innan, hur barnen hade det och varför det slutade som det gjorde.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-26 kl. 19:24.
Citera
2019-03-26, 19:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är ju det som allt går ut på med Hanna i centrum som oskyldig, förtalad och allt vad man nu hittat på - med Oskar som än det ena och det andra på bas av noll vetskap.
Utredningen är tydligen maskad pga av Oskars anhöriga med makt också..

Hon har aldrig haft några bekymmer mig veterligt fast en förundersökning av flertal professioner kommit till slutsats att hon mördat sina döttrar.

Jepp, tillbaka till verkligheten efter att stirrat in i trollskogen ett tag, satan vad tråden svajar när troll och förnekare får härja fritt.

Fattar liksom inte den frenesi som läggs på att försvara H, mastermind bakom familjeutrotningen som hon var (enligt mig), vad gör att all logik och förnuft bara svävar iväg som maskrosfrön för vinden så fort som H kommer på tal?
Citera
2019-03-26, 19:43
Medlem
Citat:
Jo, någon måste ge barnen en röst = sanningen om vad som egentligen fick föräldrarna eller föräldern att begå detta överjävliga brott mot dem. Hur hade barnen det egentligen?

Det som hände i huset innan morden är därför intressant. Vill egentligen bara veta vem som mördade vem, men för att få ett trovärdigt sammanhang vill jag nog också veta vad som hände innan, hur barnen hade det och varför det slutade som det gjorde.

Exakt. Jag skulle också helst av allt vilja veta hur barnen hade det innan morden, och vad omgivningen lade märke till.

"En familj i kris", sa rektorn. Inte "föräldrar i kris." I och för sig så omfattas/berörs väl alltid barnen i en familj av det som är jobbigt för föräldrarna, eftersom en familj utgör en helhet. Men ändå: "en familj i kris" - det innefattar ju definitivt barnen. Det innebär att barnen fick leva i flera år ("som vi har arbetat med i flera år och försökt hjälpa") i en kris, det vill säga i en svår period, i en svår tid, i en kritisk situation, i ett svårt läge, i ett dåligt tillstånd osv (detta är synonymer till kris). Är det rimligt att barn lever "i en svår period" under flera år av sin uppväxt? Hur ska de då kunna utvecklas på bästa sätt?

Om sedan de två släkterna idag är helt nöjda och tillfreds med FU vet vi egentligen inte säkert. Vi har ju ingen aning om vad som pågår i släktingarnas liv just nu.

Och om den ena föräldern skulle ha varit ensam mördare: den person som klarar av att strypmörda sin partner (och ev båda sina barn) är antagligen även fullt kapabel att ordna med förfalskade dokument som brev och testamente, mm. Det sistnämnda måste ju vara en enkel match, jämfört med att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in