2019-03-26, 08:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Exakt, och därför är bevisningen kring att båda var överens viktig att förmedla. Det går att mejla och svara själv på mejl. Se inlägget ovan hur jag skulle bli övertygad om att det inte är en utan två regissörer bakom allt.

Händelsen kan lika gärna vara massmord, det är i princip det nu, utåt sett.

Tror du inte att de som skött utredning är medvetna om det jag fetat?
Citera
2019-03-26, 08:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror du inte att de som skött utredning är medvetna om det jag fetat?
Det är även en helhetsbild av BP som ska räknas in. Även krim.tekniker har gett en konklusion - men man går inte in på gärningsförlopp överhuvudtaget för att skydda barnen och efterlevande.
Det är som om folk tycks tro att bevisningen hänger fritt i luften oberoende av varandra. Det finns sms, det finns nåt i pekdatorn och har dess innehåll med aktuellt gärningsförlopp att göra så redovisar man inte.
Sen finns den form av bevisning som presenterats från NFC och som återgetts på pressträffen:
Om bådas önskan att dö och döda barnen. Det finns även ett usb.
Citera
2019-03-26, 09:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hs familj kan ha känt sig nedtryckta av Os familj - den tjusiga och juridiskt mäktiga, men inte minst som förlamade av sorg. Inte lätt att då stå emot påtryckningar från olika håll mitt i sorgen av påstridiga människor - och/eller orka kräva glasklara besked då.

Vilka bestämde f.ö att familjen skulle brännas och deras aska skulle strös i havet och att de inte skulle begravas? Vet du nåt om det?
Vad vet du om sörjande efterlevande - förutom det som solglittet påstått i denna tråd om Oskars juristsläkt som styrt pressträffen och sen andra hakar på?

Om makt, om påtryckningar som i sig då ska betyda att sanningen undanhålls. Vältalighet.
Att de tryckt ner Hannas släkt.

Att ens sitta och påstå saker om anhöriga i sorg är helt jävla bedrövligt.

Vad ska missan veta om varför aska ströddes (korrekt uppgift öht?) när hon inte sett dem sen slutet av april/början på maj?

"På matbordet i vardagsrummet låg ett antal dokument samt [maskat] prydligt utlagda. De bestod av testamente, praktisk information samt avskedsbrev samt [maskat] kopior på ovanstående och [maskat]."
Senast redigerad av develi 2019-03-26 kl. 09:20.
Citera
2019-03-26, 09:24
Medlem
[quote=Missan27|67136431]
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tyvärr vet jag inget om vem som beslutade om hur familjens begravning skulle gå till.
Det blev lite fel. Jag skulle svara på Zilverekos fråga och råkade citera mig själv

Angående @zilverekos undran till @Missan27, vilka som bestämde
att familjen skulle brännas och att askan skulle strös i havet, istället
för en (jord)begravning.

Kan det inte vara så att O och H förstått vilken oerhörd, gränslös
chock och förtvivlan samt att total kaos skulle drabba deras familjer
och anhöriga efter utplånadet av hela familjen.

Förhoppningsvis tänkte O och H på detta och underlättade för
familjen genom att i Avskeds-/Förklaringsbrev (eller annan
efterlämnad information) i detalj beskriva hur de önskade på
vilket sätt deras kroppar skulle tas omhand, inför den sista och
för alltid, definitiva vilan.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-03-26 kl. 09:31.
Citera
2019-03-26, 09:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tyvärr får det konsekvensen att många misstror dom.
Ni verkar inte vara många, knappt en handfull. Sen kan du väl räkna in bloggerskan som missan kontaktat.
Eller vet du om väldigt många som missstror polisens utredning och mal om nedlagd Fu för att de haft fel om Hannas oskuld?
Citera
2019-03-26, 09:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är mycket som är märkligt med det här fallet och en av de mest märkliga sakerna är teorin om att polis och utredare ska ha fuskat, slarvat eller helt iskallt ljugit om hur det verkligen förhåller sig, man kan ju tycka att de borde ha valt ett annat fall för sådana övningar, inte valt ett helt djävla världsunikt fall till att begå sina skändligheter i.

Det går liksom inte ihop, ingen väljer ett sådant fall för sådant.
Ja, det är ju det som allt går ut på med Hanna i centrum som oskyldig, förtalad och allt vad man nu hittat på - med Oskar som än det ena och det andra på bas av noll vetskap.
Utredningen är tydligen maskad pga av Oskars anhöriga med makt också..

Hon har aldrig haft några bekymmer mig veterligt fast en förundersökning av flertal professioner kommit till slutsats att hon mördat sina döttrar.
Citera
2019-03-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det går inte att se till statistik i detta fall.

Eftersom polisen fortlöpande har haft kontakt med anhöriga så är jag övertygad om att de har fått betydligt mer information än vad vi har fått. Menar du att de anhöriga INTE protesterat pga de fått samma information som vi utomstående? Det kan du glömma.

Du ser spöken mitt på ljusa dagen, det svärtade betyder inte att de döljer sin konklusion utan känsliga uppgifter som inte vi har med att göra

Fortlöpande kontakt behöver verkligen inte innebära att polisen berättat något av intresse. Finns flera fall där anhöriga till gamla myndiga barn inte fått veta något alls utan tvingats begära ut rapporten när utredningen är avslutad. Så, du k

När polisen avslöjats med dåliga utredning så har det aldrig berott spöken. I Quick-fallet var det en journalist som läxade upp en förhörsledaren.

Det svärtade hade kunnat belysa polisens slutsats. ”Känsliga” uppgifter? Ingen anhörig skulle blivit lidande utom möjligtvis polisen. Polisen har helt enkelt VALT att inte presentera fakta.
Citera
2019-03-26, 09:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Fortlöpande kontakt behöver verkligen inte innebära att polisen berättat något av intresse. Finns flera fall där anhöriga till gamla myndiga barn inte fått veta något alls utan tvingats begära ut rapporten när utredningen är avslutad. Så, du k

När polisen avslöjats med dåliga utredning så har det aldrig berott spöken. I Quick-fallet var det en journalist som läxade upp en förhörsledaren.

Det svärtade hade kunnat belysa polisens slutsats. ”Känsliga” uppgifter? Ingen anhörig skulle blivit lidande utom möjligtvis polisen. Polisen har helt enkelt VALT att inte presentera fakta.
Hur du än gissar på bristande insyn så har inte anhöriga opponerat sig mot bådas skuld. Det är ett faktum.
Citera
2019-03-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur du än gissar på bristande insyn så har inte anhöriga opponerat sig mot bådas skuld. Det är ett faktum.

Då har de med all säkerhet inte fått information om hur Hanna dog.
Citera
2019-03-26, 10:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Då har de med all säkerhet inte fått information om hur Hanna dog.
Som likt målsägande har de fått fortlöpande muntlig information om Fu, vad mer vet vi inte. Det har FuL redogjort på pressträffen - det finns en ordagrann avskrift från mig i tråden om detta.

Detaljerna kring hur Hanna dött är jag mer än säker på att de inte tagit del av dvs lika lite som nån annan avliden:
Eftersom gärningsförlopp är maskat material för att skydda efterlevande från äckliga detaljer.
Däremot finns det uppenbart mer fakta med tanke på usb. Om det finns ännu mer vet vi inte men sensmoralen är att det uppenbart varit tillräckligt övertygande för att de insett att Hanna har gemensam skuld med Oskar.
Annars hade de väl gnällt i klass med dig?
Senast redigerad av develi 2019-03-26 kl. 10:32.
Citera
2019-03-26, 10:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

De har ju inte fortlöpande haft kontakt med anhöriga för att tala om väder och vind.
Hur det gjorts i de fall du tar upp vet jag inte men det har framkommit att de fortlöpande informerat de anhöriga.

Tror du att det svärtade är för att polisen vill dölja sin inkompetens att lösa detta fall?

En sak är helt säker att vi kan inte sitta här på fb och avgöra vad de anhöriga tycker är känslig information.
Citera
2019-03-26, 10:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är även en helhetsbild av BP som ska räknas in. Även krim.tekniker har gett en konklusion - men man går inte in på gärningsförlopp överhuvudtaget för att skydda barnen och efterlevande.
Det är som om folk tycks tro att bevisningen hänger fritt i luften oberoende av varandra. Det finns sms, det finns nåt i pekdatorn och har dess innehåll med aktuellt gärningsförlopp att göra så redovisar man inte.
Sen finns den form av bevisning som presenterats från NFC och som återgetts på pressträffen:
Om bådas önskan att dö och döda barnen. Det finns även ett usb.

Ja men det verkar inte gå hem överallt. Jag kan också ifrågasätta myndigheters beslut ibland men i detta fall är jag helt övertygad om att de har kontrollerat bevisning på bästa sätt och mycket noggrant. De har inte lämnat något åt slumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in