2019-03-26, 15:09
Medlem
BarryHeros avatar
Den kontroversielle agenten Hasan Cetinkaya uttryckte sig ändå på ett bra sätt vad det gällde Lindelöf-situationen:

Citat:
Vad gäller Victor Nilsson Lindelöf och Fotbollskanalens avslöjande att orsaken till Manchester United-backens återbud ska ha varit petningen av nära vännen John Guidetti, samt att Lindelöf ”sedan ett längre tag haft en lite knivig relation med förbundskaptenen” hävdade Janne Andersson på en presskonferens förra veckan att uppgifterna var falska.

– Jag kan kraftigt dementera att det skulle vara för att någon annan spelare inte är uttagen. Hade det varit det, hade jag inte haft någon respekt för det skälet, sa Andersson.

Även Hasan Cetinkaya, som företräder Victor Nilsson Lindelöf, dementerar dessa uppgifter.
– Givetvis är det påhittade nyheter. Lögner. Det är nästan som att det är något som man ska skratta åt, att Victor skulle tacka nej på grund av att en lagkompis inte är med. Victor har personliga skäl och när saker kommer fram senare kommer hela svenska folket förstå varför han tackat nej till den här landslagssamlingen. Men jag kommer inte gå in på vad det handlar om för det har inte med någon annan att göra. Det är privat.

Under måndagen offentliggjorde Victor Nilsson Lindelöf nyheten att han har blivit pappa via sociala medier. Cetinkaya fortsätter:
– Victor är väldigt stolt över att spela i landslaget och han är given som vår nästa landslagskapten de kommande tio åren. Han är en stor ambassadör för svenskar och svensk fotboll i och med att han är en av de största stjärnorna i Manchester United, en av världens största klubbar. Han älskar sitt land och skulle naturligtvis inte tacka nej till sitt landslag på grund av att en lagkompis inte är med. Det är ju Kalle Anka-grejer det här.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/agenten-slar-tillbaka-kalle-anka-grejer/
Det visade ju sig dessutom att Cetinkaya hade helt rätt när det mycket riktigt ploppade ut en unge mitt under landslagssamlingen.
Citera
2019-03-26, 17:41
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Den kontroversielle agenten Hasan Cetinkaya uttryckte sig ändå på ett bra sätt vad det gällde Lindelöf-situationen:

Det visade ju sig dessutom att Cetinkaya hade helt rätt när det mycket riktigt ploppade ut en unge mitt under landslagssamlingen.
Jag tänker starta ett nytt rykte om Lindelöf. Han har en norsk manager i United och Sverige möter Norge ikväll. Han blev helt enkelt hotad av Solskjaer att om han spelar ikväll så får han inte spela mer i United
Citera
2019-03-26, 18:37
Medlem
foool13s avatar
Varför uttalar han sig för Viasat när det var Viasat och Fotbollskanalen som hittade på detta "rykte" då.. konstigt.
Citat:
”Det är alltid så att folk (*b.la. VIASAT då menar han) spekulerar i vad som ligger bakom. Vad jag inte förstår är varför folk* inte kan respektera varför det är en personlig anledning. För mig är det helt sjukt att man inte bara kan respektera det.”
Borde kanske valt en annan outlet då.
www.viafree.se/sport/just-nu-lindelof-bryter-tystnaden-svaret-efter-landslagsturbulensen
https://www.svt.se/sport/fotboll/lindelof-helt-sjukt-att-folk-inte-kan-respektera-personliga-skal

De, Viasat sa det i pausen på Fulham Liverpool.. spolade själv tillbaka då och dubbelkollade efter denna, Lundhs artikel.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/lundh/2019/03/17/ett-klart-forsvagat-sverige-gar-in-i-em-kvalet/
Ny: https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/lundh/2019/03/25/om-journalistik-i-bevakning-av-landslaget/
Citat:
Kan även konstatera att Viasat hade liknande information om återbudet och dessutom ytterligare detaljer som de gick ut med i pausen av Fulham-Liverpool.
Citat:
Viasats Premier League-studio med Ola Wenström i spetsen liknande uppgifter som Fotbollskanalen hade kring hans återbud. I pausen på matchen Fulham-Liverpool pratade man om återbudet och hänvisade till att redaktionen i veckan hade nåtts av uppgifterna om Nilsson Lindelöfs missnöje med att Guidetti inte var uttagen.
Citera
2019-03-26, 18:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Varför uttalar han sig för Viasat när det var Viasat och Fotbollskanalen som hittade på detta "rykte" då.. konstigt.

Borde kanske valt en annan outlet då.
www.viafree.se/sport/just-nu-lindelof-bryter-tystnaden-svaret-efter-landslagsturbulensen
https://www.svt.se/sport/fotboll/lindelof-helt-sjukt-att-folk-inte-kan-respektera-personliga-skal

De, Viasat sa det i pausen på Fulham Liverpool.. spolade själv tillbaka då och dubbelkollade efter denna, Lundhs artikel.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/lundh/2019/03/17/ett-klart-forsvagat-sverige-gar-in-i-em-kvalet/
Ny: https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/lundh/2019/03/25/om-journalistik-i-bevakning-av-landslaget/

Jag börjar störa mig innerligt på tröga fotbollsproffs som inte har någon som helst förståelse bortom sina egna liv. Du kan inte vara prinsessan på ärten och böla ut över negativ uppmärksamhet; inte heller kan du vara så blåst att du talar ut till den mediekanal som du nyss sågat.

Igår slog Simon Thern alla former av rekord i farlig oallmänbildning. Idag VNL. Tidigare Foppa. Mer Ekdal åt folket.
Citera
2019-03-26, 19:04
Medlem
von_Ss avatar
Undrar hur Lindelöf skulle reagera om Janne inte tagit ut honom till VM i somras och skyllt på personliga skäl.

Det är ingen som begär att Viktor ska lämna ut hela sitt privatliv och de flesta som fyllt 15 år ger blanka fan i det. Dock bryr sig alla om det svenska fotbollslandslaget och om man tackar nej till det kan man åtminstone själv lämna en kommentar till media om varför. "Personliga skäl" duger då gott. Samma sak med deras bojkott av media. Bojkotta då, men ge en anledning till varför om ni vill att folk ska köpa det.

Skärpning 90-talister.
Citera
2019-03-26, 19:33
Medlem
Korders avatar
Jag håller med Lindelöf om att det är löjligt att fotbollsspelare ska behöva dela med sig av sina privatliv, men kritiken ringer samtidigt lite ihåligt när den kommer just från honom med tanke på att hans fru livnär sig just på det - att dela med sig av sitt privatliv, vilket i sig är något hon kan göra tack vare hans karriär som fotbollsspelare...
Citera
2019-03-26, 21:12
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag håller med Lindelöf om att det är löjligt att fotbollsspelare ska behöva dela med sig av sina privatliv, men kritiken ringer samtidigt lite ihåligt när den kommer just från honom med tanke på att hans fru livnär sig just på det - att dela med sig av sitt privatliv, vilket i sig är något hon kan göra tack vare hans karriär som fotbollsspelare...
Spot on!
Citera
2019-03-27, 02:12
Medlem
Dagens match visar att han är vår viktigaste spelare.

Hoppas allt går bra med barnafödseln.
Citera
2019-03-27, 03:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Maja Lindelöf, punkt.
Citera
2019-03-27, 06:37
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Så är det säkert, vi får väl se vad som är viktigast i framtiden.. några extra views för Majas blogg eller en fanskara som är förstående då Victor tackar nej till nästa grej för att han ska stanna hemma pga "personliga skäl" (alltså att han och Maja ska välja nya tapeter till barnrummet så han kan inte åka på matchen mot Spanien.)
Citera
2019-03-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Så är det säkert, vi får väl se vad som är viktigast i framtiden.. några extra views för Majas blogg eller en fanskara som är förstående då Victor tackar nej till nästa grej för att han ska stanna hemma pga "personliga skäl" (alltså att han och Maja ska välja nya tapeter till barnrummet så han kan inte åka på matchen mot Spanien.)
Läs hennes senaste blogginlägg så ska du och ni andra tjommar här nog se att han inte stanna hemma i onödan eller för att han är "whipped" av sin fru.

Barnet var i fara p.g.a komplikationer
Citera
2019-03-28, 19:53
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Maja Lindelöf, punkt.
Du hade rätt! Woho!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera