2019-03-26, 13:21
Medlem
skeyo!s avatar
En ganska underhållande och bitvis intressant tråd faktiskt.

Det slår mig hur annorlunda vi tänker i olika kulturer och sen benämns västerlänningar som kristna och som att det skulle ha någon betydelse vilket det knappt har idag.

En sak är iaf säker, som individ får man tro på vad man vill men Religion borde inte på något sätt påverka samhället i stort och absolut inte ha med politik att göra.
Citera
2019-03-26, 13:27
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Jag är verkligen ingen representant för Islam 😊 men jag försöker besvara oklarheter kring Islam så gott jag kan.
Jag vill inte säga saker om Islam som inte är sant och utmåla Islam annorlunda för att det ska låta mer västerländskt eller hur man ska uttrycka sig. Hellre sanningen än de söta falska orden. Man ska aldrig ljuga om Islam. Hellre vara tyst eller svara att man inte vet på de saker man inte kan när det kommer till Islam.

Jag väljer att svara på vissa saker jag ser som jag tycker jag kan svara på och som behöver besvaras men jag lägger inte ner möda på att besvara sånt jag ser som lönlöst att besvara. Vissa tar ändå inte in ett ord av svaret och gormar och upprepar bara felaktigheter om och om igen i tråd efter tråd. De flesta av dessa ignorerar jag bara, man ser tydligt syftet med frågorna. Ibland svarar jag för att försöka klarlägga saker som relaterar till andra spår i tråden.

Förlåt, jag såg inte din fråga förrän nu. Menar du denna fråga så,

Sure, nåt sånt.
Och frågan kvarstår det är en enkel fråga, rak och koncis kring religiös sed som tydligen är bajsnödigt viktigt bland pedofildyrkarna. Det är alltså rad #3 i detta inlägg: (FB)
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tråden är ju helt tydligt inte menat att vara ett forum för saklig argumentation. Den är en manifestation av religiös gäng-retorik, där olika religiösa gäng (metafor-->) står på var sin sida av gatan och skräner åt varandra (<--metafor), samtidigt som dom gör sitt bästa för att undvika att relatera till sakliga inlägg.
Nja, det vet jag inte. Jag har en fråga obesvarad.
Senast redigerad av GoUoD 2019-03-26 kl. 13:30.
Citera
2019-03-26, 13:35
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Fel.
Det är religionens heliga skrift(er) som definierar
vad religionen är.

Det är denna fundamentalistiska syn som ger problem. Religioner är inte absoluta utan omdefinieras av utövarna själva. Inga judar dödar sina barn bara för att de förbannar sina föräldrar trots att detta står i Tredje Mosebok. Dagens kristna tvingar inte kvinnor att bära slöja och tiga i församlingen trots att det står så i 1 Kor. 11.

Både Jesus och Paulus tog avstånd från dogmatisk tolkning av alla regler. Jesus sade t.ex. att det inte är det som kommer in i munnen som gör oss orena utan det som kommer ut ur munnen.

Paulus förklarar i 1 Kor. 13 att kärleken står över allt annat:

Paulus, Jesus, Hillel och Muhammed är överens att man ska älska sin nästa såsom sig själv och vara en kärleksfull och god människa:

Jesus sade "Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. Det är vad lagen och profeterna säger." Matt. 7:12

Jesus sade "Du skall älska Herren, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd. Detta är det största och första budet. Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. På dessa båda bud vilar hela lagen och profeterna.” (Matt. 22.34, Mark.12.28)

Hillel sade "Det som är dig själv förhatligt, skall du inte göra mot din nästa. Detta är hela Torahn. Det övriga är förklaringar. Gå och läs!" (Torah – Hillel, Shabbat 31a).

Muhammed sade: "Ingen av er är i sanning en troende förrän han önskar detsamma för sin broder som han önskar för sig själv" (Haidith 13)

Muhammed sade "Varje led i en människas kropp måste utföra en välgärning varje dag som solen går upp. Att medla mellan två människor är en välgärning, att hjälpa någon med hans riddjur, hjälpa honom att sitta upp eller slänga upp hans packning är en välgärning. Ett vänligt ord är en välgärning, varje steg ni tar (mot moskén) för att utföra bönen är en välgärning och att avlägsna ett skadligt föremål från vägen är en välgärning." (Haidith 18)

Jag upprepar därför:
Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel. Det var därför Gud gav oss en fri vilja. Eftersom Gud älskar människan, är budskap som leder till fred och harmoni goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.
Citera
2019-03-26, 13:56
Medlem
Numera vet ju alla tänkande människor att Gud inte existerar, och då blir ju all typ av religion tämligen meningslös.
Citera
2019-03-26, 13:57
Medlem
HighwayDelights avatar
Religion är livsfarligt, och alla inavlade som hjälper till att föra vidare vanföreställningarna är bara sjuka.

"9:29

“Fight those who do not believe in Allah or in the Last Day and who do not consider unlawful what Allah and His Messenger have made unlawful and who do not adopt the religion of truth from those who were given the Scripture - [fight] until they give the jizyah willingly while they are humbled.”"

Vänligt? Jo, tjena!
Speciellt för mig som kvinna, så suger islam lortig hästkuk, vi är knappt vatten värda, men detta är ju ren och skär efterblivenhet från många hårt inavlade, och kan därför inte tas på allvar.
Citera
2019-03-26, 14:49
Medlem
Sluta med sidodiskussioner, är det OT så svara inte på det bara för att ni blivit citerade/Mod.
Citera
2019-03-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är denna fundamentalistiska syn som ger problem. Religioner är inte absoluta utan omdefinieras av utövarna själva. Inga judar dödar sina barn bara för att de förbannar sina föräldrar trots att detta står i Tredje Mosebok. Dagens kristna tvingar inte kvinnor att bära slöja och tiga i församlingen trots att det står så i 1 Kor. 11.

Både Jesus och Paulus tog avstånd från dogmatisk tolkning av alla regler. Jesus sade t.ex. att det inte är det som kommer in i munnen som gör oss orena utan det som kommer ut ur munnen.

Paulus, Jesus, Hillel och Muhammed är överens att man ska älska sin nästa såsom sig själv och vara en kärleksfull och god människa:

Jesus sade "Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. Det är vad lagen och profeterna säger." Matt. 7:12

Jesus sade "Du skall älska Herren, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd. Detta är det största och första budet. Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. På dessa båda bud vilar hela lagen och profeterna.” (Matt. 22.34, Mark.12.28)

Hillel sade "Det som är dig själv förhatligt, skall du inte göra mot din nästa. Detta är hela Torahn. Det övriga är förklaringar. Gå och läs!" (Torah – Hillel, Shabbat 31a).

Muhammed sade: "Ingen av er är i sanning en troende förrän han önskar detsamma för sin broder som han önskar för sig själv" (Haidith 13)

Muhammed sade "Varje led i en människas kropp måste utföra en välgärning varje dag som solen går upp. Att medla mellan två människor är en välgärning, att hjälpa någon med hans riddjur, hjälpa honom att sitta upp eller slänga upp hans packning är en välgärning. Ett vänligt ord är en välgärning, varje steg ni tar (mot moskén) för att utföra bönen är en välgärning och att avlägsna ett skadligt föremål från vägen är en välgärning." (Haidith 18)

Jag upprepar därför:
Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel. Det var därför Gud gav oss en fri vilja. Eftersom Gud älskar människan, är budskap som leder till fred och harmoni goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.
Den falska profeten Paulus var en verklig dogmatiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Numera vet ju alla tänkande människor att Gud inte existerar, och då blir ju all typ av religion tämligen meningslös.

Kan du skicka mig en länk på en studie som bevisar att gud inte finns?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Nej, religion fanns innan stenåldern, finns i idag i teknologiåldern och kommer att finnas i framtiden också
Vad hade dem för religion på stenåldern?
Varför kom islam tiotusentals år efter människan?
Citera
2019-03-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix

Jag upprepar därför:
Det är fortfarande lögner som presenteras i islam.
Du kan inte ändra hur urkunderna är skrivna.
Vart kommer det ifrån?
Lagen i Tanach är klargörande om vad som är synd och vad som är det rättfärdiga straffet.
Men vi lever inte efter Bokstavens lag längre utan Lagen är skriven i hjärtat genom Anden och Jeshua har tagit det straff vi förtjänar på Sig så att vi kan komma in till Helig Gud.

Islams gud älskar inte ickemuslimer.
Det står i koranen.

Jag är ledsen att du och så många andra är satans slavar och arbetare.
Den som förleder hela världen...
Mohamed var en Mördare, Lögnare och Rånare.
Det står i koranen och sunna.
Hans gud är Lögnens fader och har ljugit från början. Ni är allahs slavar.
Står i er koran.

Du är en arbetare i hans mål med religionsblandning och det är inget annat än djävulens verk.

Vänd dig till Jesus. ❤
Det gäller Evigheten.
Citera
2019-03-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Kan du skicka mig en länk på en studie som bevisar att gud inte finns?
Det finns ingen anledning att tro på Guds existens eftersom det inte finns några som helst bevis för den.

Kan du skicka mig en länk på en studie som bevisar att enhörningar inte finns? Givetvis inte, för man kan aldrig bevisa att något som inte finns inte finns. Det enda som är av intresse är det som man kan bevisa finns.
Citera
2019-03-26, 16:53
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Fel! Dina författare till bibeln har ljuget för er. Ingen har yttrat om Jesus vad ni kristna yttrar. Ingen föregående profeter har yttrat om Gud, vad ni yttrar om Gud. Gud är en, inte tre.

Och änglarna sade: "Maria! Gud tillkännager för dig det glada budskapet om ett or från Honom (varigenom du skall föda den) vars namn skall vara Kristus Jesus, Marias son, ärad och lovprisad i denna värld och i det kommande livet och en av dem som skall vara i (Guds) närhet. Han skall tala till människorna i vaggan och i mogen ålder och han skall vara en av de rättfärdiga." Maria sade: "Herre! Hur skulle jag kunna få en son, då ingen man har rört mig?" (Ängeln sade): "Så (skall det bli); Gud skapar vad Han vill. Om Han vill att något skall vara, säger Han endast till det: 'Var!' - och det är."

(Koranen 3:45-47)

I sinom tid återvände hon till de sina med barnet på armen. Då sade de: "Maria, du har gjort något oerhört! Du Arons syster! Din fader var inte en dålig människa och din moder var inte en lösaktig slampa!" Då pekade hon på barnet. (Men de svarade): "Hur skulle vi kunna tala till ett spädbarn (som ligger) i sin linda?" (Då talade) han (till dem): Jag är Guds tjänare. Han har gett mig uppenbarelsen och kallat mig till profet. Han har välsignat mig, var jag än befinner mig, och befallt mig att så länge jag lever förrätta bönen och ta mig an de fattiga och att älska min moder och visa henne aktning - och Han har inte gjort mig till en eländig tyrann. (Guds) fred var med mig den dag jag föddes och skall vara med mig den dag jag dör och den dag jag skal uppväckas från de döda."

(Koranen 19:29-33)
"Detta är med sanna ord Jesus, Marias son, om vars (natur) de tvistar. (Guds majestät) förbjuder att Han skulle ha en son; stor är Han i Sin härlighet. När Han beslutar att något skall vara, säger Han endast till det: Var!, Och de är."

"Och (Jesus själv sade), Gud är min Herre och er Herre, Honom skall ni dyrka. Detta är en rak väg".

(Koranen 19:36)
"Och de säger: Den Nåderike har (avlat) en son. Ni har yttrat något oerhört. Något som skulle kunna spränga himlarna i stycken och få jorden att rämna och bergen att störta i djupet Att människor går så långt att de tilldelar den Nåderike en son! Föreställningen att den Nåderike har (avlat) en son är inte förenlig med Hans gudomliga majestät! Ingen av de varelser (som befolkar) himlarna och jorden kan nalkas den Nåderike annat än som Hans tjänare"

(Koranen 19:88-93)

" Inför Gud är Jesus till sin natur att likna vid Adam. Han skapade honom av jord och sade till honom: Var! och han är."

(Koranen 3:59)

"Efterföljare av tidigare uppenbarelser! Gå inte till överdrift i (utövningen av) er religion och påstå inte om Gud annat än det som är sant! Kristus Jesus, Marias son, var Guds sändebud och Hans ord förkunnat för Maria och ande av hans (ande). Tro därför på Gud och Hans sändebud och säg inte: "(Gud är) tre." Upphör för ert eget bästa! Gud är den ende Guden. Stor är Han i Sin härlighet, fjärran från (tanken) att Han skulle ha en son! Honom tillhör allt som himlarna rymmer och det som jorden bär. Ingen behöver ytterligare skyddare utöver Gud. Kristus har inte hållit sig för god att vara Guds tjänare, inte heller änglarna som har sin plats i Hans närhet. (På den yttersta dagen) skall Han inför Sig samla dem vars högmod hindrade dem att tjäna Gud. Då skall Han ge dem som hade tron och levde rättskaffens deras fulla lön och i Sin nåd ge dem mer, men de högmodiga skall Han låta utstå ett plågsamt straff och de skall varken finna beskyddelse eller hjälpare vid sidan av Gud."

(Koranen 4:171-173)

Jag behöver inte islam. Jag lever bättre friskare och smidigare utan islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in