Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
DN Kulturs Malin Ullgren ryter teatraliskt till och använder Josefin Nilssons misshandlade kropp som murbräcka för att hävda att pressetiken måste underordnas de nya attityder som kom in under metoo. ....
[TEXT]
(Jag ber om ursäkt om jag låter sarkastisk, kvinnomisshandel är en mycket allvarlig fråga. Det är DN:s slapphet och oförskämda opportunism som gör mig förbannad)
Du har helt rätt, man vet fan inte vilket ben man ska stå på på redaktionerna längre. #Metoo har
inte påverkat journalistiken och redaktionella övervägande i någon positiv riktning utan namnpubliceringarna slår nu precis lika godtyckligt som innan. Det är tom svårare att se någon pressetisk linje efter #Metoo. Vi kan med gott fog konstatera att är du lite småful och långt ifrån det som uppfattas som en alfahane så ligger du risigt till om du så bara ger en kvinna en vänskaplig komplimang.
Ta exemplet med
Eskil 'Sädeserland' Erlandsson, honom hängde samtliga redaktioner nyligen ut utan omsvep,
Eskil blev på nolltid en driftkucku. Jag säger inte att han inte är ett gubbslem men det finns varken en dom eller några konkreta bevis, utan han åkte ut enbart på hörsägen eller det som tidigare kallades för skvaller.
Eskils Wikipediasida uppdaterades omgående efter anklagelserna:
Han lämnade 2019 sin plats i riksdagen på uppmaning av Centerpartiets gruppledare Anders W Jonsson efter att det framkommit uppgifter om att han uppträtt på ett sätt som inte är acceptabelt mot flera kvinnliga riksdagsledamöter[5].
Örjan Rambergs Wikipediasida däremot står emot att massor av uppdateringsförsök och hans sida är fortfarande vit som snö.
Nu har iofs Wikipedia ingen direkt koppling till MSM men så fort något namn publicerats i MSM så är det legitimt att dra vederbörande i skiten även på Wikipedia, med eller utan dom.
/Provokatör