2019-03-25, 11:34
Medlem
BigFatCones avatar
En av anledningarna till att man blir tillfrågad om att bli moderator är att man är bra på att hålla sig på rätt sida av reglerna. Jag lovar att jag kan hitta fler än 100 förhållandevis aktiva användare som aldrig har varit avstängda.
2019-03-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En av anledningarna till att man blir tillfrågad om att bli moderator är att man är bra på att hålla sig på rätt sida av reglerna. Jag lovar att jag kan hitta fler än 100 förhållandevis aktiva användare som aldrig har varit avstängda.
På en miljon konton?
Wow...

Kanske dags att se över regelverket...
2019-03-25, 12:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
På en miljon konton?
Wow...

Kanske dags att se över regelverket...
För att en minoritet inte klarar av att sköta sig? Verkar rätt onödigt. Det är som sagt inte det minsta svårt att låta bli att bli avstängd.
2019-03-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att en minoritet inte klarar av att sköta sig? Verkar rätt onödigt. Det är som sagt inte det minsta svårt att låta bli att bli avstängd.
Fast att "fler än hundra" klarar av att sköta sig är en kraftig minoritet, det är en försumbar droppen i havet.
Med den statistiken så är det praktiskt taget ingen på flashback som inte blir avstängd.

Hade du sagt fler än 1000 eller fler än 10000 hade det varit en viss skillnad, men bara "fler än hundra" är ju helt åt helvete sjukt.

Hursomhelst att moderatorer skulle vara bättre på att hålla sig till reglerna stämmer ju inte det minsta om man tittar på sig själv eller t.ex t80u som är off topic oftare än on topic.
2019-03-25, 12:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hursomhelst att moderatorer skulle vara bättre på att hålla sig till reglerna stämmer ju inte det minsta om man tittar på sig själv eller t.ex t80u som är off topic oftare än on topic.

Det är ju bara ditt synsätt och du är av naturliga skäl därför inte heller moderator.
2019-03-25, 12:56
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Fast att "fler än hundra" klarar av att sköta sig är en kraftig minoritet, det är en försumbar droppen i havet.
Med den statistiken så är det praktiskt taget ingen på flashback som inte blir avstängd.

Hade du sagt fler än 1000 eller fler än 10000 hade det varit en viss skillnad, men bara "fler än hundra" är ju helt åt helvete sjukt.

"Fler än hundra" är nog för att vi är kring 100 moderatorer, och så länge jag varit moderator aldrig varit uppe på 200. I nuläget enligt https://www.flashback.org/moderatorer är vi 94 aktiva moderatorer.

Du kan nog hitta fler än 1 000 eller 10 000 duktiga användare, eller ännu fler, som sköter sig och inte blir avstängda och aldrig varit avstängda. När jag blev moderator hade jag aktiva varningar i mitt register och någon preskriberad tillsägelse från äldre påföljdssystemet också. Men inte en enda avstängning och inte varit nära det heller.

Och vad du anser om moderatorers möjlighet att hålla sig on topic så har du samma möjligheter som vi andra. Rapportera inläggen via funktionen, eller om du upplever "ni håller bara varandra bakom ryggen hela tiden" så kontakta admins. Jag har delat ut varningar till aktiva moderatorer och har gjort det flera gånger också när de gått off topic i forum jag modererat i.

Så visst kan en moderator bli avstängd, att de inte blir det är snarare ett tecken på att de kan förhålla sig på rätt sida till regelverket som gäller alla användare.
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2019-03-25, 12:57
Medlem
Denna tråd handlar inte om specifika nu aktiva moderatorer och vad ni tycker om deras förmåga att hålla sig inom trådarnas ämnen.

Vill ni klaga på en specifik moderator och att ni tycker denne ständigt bryter mot reglerna kan ni alltid kontakta admins som ser över att allt går rätt till.

/Mod
2019-03-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Du kan nog hitta fler än 1 000 eller 10 000 duktiga användare, eller ännu fler, som sköter sig och inte blir avstängda och aldrig varit avstängda.
Ja, de siffrorna låter ju mindre pinsamma när man tänker på hur många konton det finns.
Dock var det din kollega som sa "fler än 100".

I övrigt spelar det ju ingen direkt roll vad ni säger, jag kan rapportera en miljard regelbrott som begås av moderatorer, utan att veta om det leder till någon som helst åtgärd.

Det slutna system som finns lämnar utrymme för särbehandling å det grövsta, vilket vi också ser en ganska god indikation på med tanke på hur lite moderatorerna blir avstängda.

Att admin skulle lyckats hitta de allra mest skötsamma personerna i hela Sverige och göra dom till mods är ju bara ren fantasi...

Många är skitvettiga, många gör bara sitt jobb och varken märks eller syns... Och så har vi ÅG-typen och olika varianter av densamme, som aldrig ens borde blivit moderator.
2019-03-25, 14:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja, de siffrorna låter ju mindre pinsamma när man tänker på hur många konton det finns.
Dock var det din kollega som sa "fler än 100".

I övrigt spelar det ju ingen direkt roll vad ni säger, jag kan rapportera en miljard regelbrott som begås av moderatorer, utan att veta om det leder till någon som helst åtgärd.

Det slutna system som finns lämnar utrymme för särbehandling å det grövsta, vilket vi också ser en ganska god indikation på med tanke på hur lite moderatorerna blir avstängda.

Att admin skulle lyckats hitta de allra mest skötsamma personerna i hela Sverige och göra dom till mods är ju bara ren fantasi...

Många är skitvettiga, många gör bara sitt jobb och varken märks eller syns... Och så har vi ÅG-typen och olika varianter av densamme, som aldrig ens borde blivit moderator.
Du vet heller inte om en RP mot en vanlig medlem leder till annan åtgärd än att inlägget raderas eller får stå kvar.

Såvitt jag vet är det ingen som påstått att vi mods skulle vara de allra mest skötsamma personerna i Sverige. Däremot har vi - av förklarliga skäl - rätt bra koll på regelverket, vilket gör att vi sällan drabbas av varningar eller avstängningar.
2019-03-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du vet heller inte om en RP mot en vanlig medlem leder till annan åtgärd än att inlägget raderas eller får stå kvar.

Såvitt jag vet är det ingen som påstått att vi mods skulle vara de allra mest skötsamma personerna i Sverige. Däremot har vi - av förklarliga skäl - rätt bra koll på regelverket, vilket gör att vi sällan drabbas av varningar eller avstängningar.
Nä, det är för att ni ger varandra varningar extremt sällan och därför blir det ännu mer sällan avstängningar.

Varför tror du poliser inte utreder sig själva eller sina kollegor utan det krävs en särskilt avdelning för det?

Men det är klart, ska man tro admin så har han valt mer opartiska och vettiga mods än polisens mångåriga utbildning...
2019-03-25, 16:02
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vilket man också blir, men då i form av att man blir bortplockad som moderator.

Det låter bra.
2019-03-25, 16:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Nä, det är för att ni ger varandra varningar extremt sällan och därför blir det ännu mer sällan avstängningar.

Varför tror du poliser inte utreder sig själva eller sina kollegor utan det krävs en särskilt avdelning för det?

Men det är klart, ska man tro admin så har han valt mer opartiska och vettiga mods än polisens mångåriga utbildning...
Det är en viss skillnad på arbetslivet och ett forum. Ska man ha det enligt ditt resonemang skulle vi behöva en grupp som enbart granskade modsen. Och lek med tanken att vi nu skulle införa det - då skulle det högst sannolikt resultera i kritik mot den gruppen också.

Din sista mening är en ren halmgubbe...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in