2019-03-25, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Allt du finner i den finner du även i ädla koranen förutom treengiheten och arvsynden.

Islam är ju direkt ett plagiat av juden och kristendom. Bara det gör det ju hela löjligt. Kristendomen är grundad av intellektuella i romariket. Och Thoran av galna judar som hittat på en massa för att gagna sitt eget folk. Finns ju inga som helst bevis för att judarna end varit slavar i Egypten. Det mesta är plagierat och lånat från andra religioner och sagor. Kan vara bra taktik att ena ett folk kring en religion men allt är ju i grunden bluff. Som att en gud skulle bry sig om ni har förhuden kvar eller inte. Han vill skapa ett förbund mellan honom och sina springpojkar. Beviset på det blev att ni var tvugna att skära om eran kukhud. Kom igen för fan.
Citera
2019-03-25, 01:44
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Hur vet du att det som står i Koranen är Guds ord och inte författat av vanliga människor?

Citat:
Enkelt! Det som står i koranen stämmer överens med vad som finns nedärvd i människans natur

Citat:
Gör det? Kan du ge något exempel på ett stycke som en människa aldrig hade kunnat skriva ner utan Guds hjälp?

Gavs det några exempel här?
Citera
2019-03-25, 01:49
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Islam är ju direkt ett plagiat av juden och kristendom. Bara det gör det ju hela löjligt. Kristendomen är grundad av intellektuella i romariket. Och Thoran av galna judar som hittat på en massa för att gagna sitt eget folk. Finns ju inga som helst bevis för att judarna end varit slavar i Egypten. Det mesta är plagierat och lånat från andra religioner och sagor. Kan vara bra taktik att ena ett folk kring en religion men allt är ju i grunden bluff. Som att en gud skulle bry sig om ni har förhuden kvar eller inte. Han vill skapa ett förbund mellan honom och sina springpojkar. Beviset på det blev att ni var tvugna att skära om eran kukhud. Kom igen för fan.

Absolut inte! Du kan dra såna slutsatser men dina slutsatser är såklart felaktiga. Judendomen, kristendomen och Islam är från Gud. De kommer från samma källa. Källan ändrar inte på sanningen annat i de fall där verser eller hela kapitel har förvanskats. Koranen skulle kunna vara en kopia av bibeln, viket det inte är, ändå komma från samma källa till olika folk.
Citera
2019-03-25, 01:54
Medlem
Citat:
Du fick svar på dina frågor, vilket visade att du hade fel. svarar inte på dina påståenden om du inte källhänvisar eller jag med säkerhet inte vet att de finns i koranen .
"LÅT människan betrakta det som hon är skapad av! Hon är skapad av flöden, som utträder mellan ryggraden och revbenen. (Koranen, 86:5-7)"

Om det inte är sperma som åsyftas, vad är det i så fall? Vi vet ju att vi inte är skapade av "flöden, som utträder mellan ryggraden och revbenen" så påståendet är ju felaktigt oavsett.

Och vilka ämnen från ryggrad och revben är det som du menar bildar sperman? Sitter din prostata i ett revben?

Citat:
Beträffade sött och salt vatten vet jag att de finns i koranen därför bemötte jag dem och du fick de två klipp som tydligt visade att du hade fel. varför ber du mig att testa detta när du ser det framför dig?
Gör som i videon och fyll ett glas med färgat saltvatten och sötvatten.
Om du häller i sötvatten först och sedan saltvatten, så mixas de i princip omgående.
Det finns ingen magisk barriär mellan söt och saltvatten. Saltvatten är tyngre än sötvatten. Det betyder inte att de inte mixas.

EDIT: Det var ett dåligt exempel av mig. Det syftas givetvis på de lager som inledningsvis uppstår p g a vattnens olika tyngd. Så för att förtydliga: Det räcker givetvis med att fylla ett glas med salt och sötvatten, i valfri ordning och sedan låta det stå över natten för att se att de visst blandas med varandra. I början kommer givetvis sötvattnet ligga i översta lagret, men ger man det lite tid så kommer de visst att mixas.

Citat:
beträffande spermierna vet jag också att de finns i koranen därför bemötte jag de Dock är det inte spermierna som skapas mellan ryggen och revbenen. läs den versen igen.
Det är "flöden" som utträder där emellan. Och dessa flöden är tydligen människan skapad av.
Vad är det för flöden som åsyftas menar du?
Senast redigerad av -Gambler- 2019-03-25 kl. 02:10.
Citera
2019-03-25, 01:56
Medlem
Citat:
Efersom du pratar om bevis vore det på sin plats att ge förslag på vad skulle kunna godtas som bevis.
Jag har inget förslag på vilka bevis som jag skulle godta. Det kan jag först avgöra när jag ser bevisen och kan ta ställning till dess innehåll. Ungefär som människor för 1000 år sedan inte kunde säga vilka bevis de skulle kräva för att godta att Andromeda-galaxen finns.

Citat:
Jag anser att Gud men också människans psyke inte kan fångas eller förstås med hjälp av vetenskapen och därmed kan aldrig bevisas. Därför blir från om bevis gällande Gud en icke fråga. Dock har vi en verklighet mitt framför oss, ordnad och förutsägbar, går att forska och detta ger oss starka indikationer på att en skapare med insikt ligger bakom detta, utan att ens hänvisa till religion. Detta bör vi komma fram till endast genom relflektion.
Här menar jag att du har fel på flera punkter. Människans psyke kan vi visst förstå med vetenskap. Det är ganska lätt, vi har en hjärna som med hjälp av kemiska substanser och elektriska impulser formerar tankar och känslor. Hjärnan tar hjälp av sinnena (ögon, öron, lukt, o.s.v.) som uppfattar omvärlden och formulerar känslor och tankar baserat på det. Det är inte mer än rejält avancerad kemi.

Sen har jag svårt för argument som bygger på "sunt förnuft" eller "reflektion" som du kallar det. Det är inte bevis på någonting. Det behövs inte alls någon högre makt för att förklara vår omvärld. Det räcker gott med matte och fysik.

Citat:
Beträffande evolution och skepsleberättelse, hur kan du säga att de inte hänger ihop när du samtiidgt själv erkänner att du kan sakna kunskap om dem eller inte besitta hela bilden beträffande dessa?
Jag är fullt medveten om att jag inte är fullärd inom varken religion, fysik eller engelska. Eller någonting för den delen. Det innebär inte att jag inte kan uttala mig om det som jag ändå vet om ämnena. Jag var tydlig med vilken bild jag hade av religionernas skapelseberättelser och den bilden rimmar dåligt med de vetenskapliga teorierna. Som jag skrev, rätta mig gärna om jag hade fattat fel kring skapelseberättelserna och förklara i så fall vad skapelseberättelserna verkligen säger, så att jag i så fall kan uppdatera min ståndpunkt kring det.
Citera
2019-03-25, 01:58
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Det sägs att Adolf Hitler ansåg Islam vara en mer lämplig religion för det tyska folket med avseende på deras temperament och imperialistiska anda än Kristendomen som hyllade mjuka ideal som kärlek och omtänksamhet. Hitler menade att tyskar var skapta för att styra resten av världen och hade bättre följt i Mohammeds fotspår än Kristus.

Det här bekräftas av Karl Jung som även menade att tyskarna i Nazityskland, en liknande rörelse man aldrig tidigare skådat, var bäst att jämföra vid muslimer och Islam. Det finns många likheter mellan dessa grupper och ideologier, bland annat anser båda grupperna sig överlägsna resten av världen och gör anspråk på världsherravälde, och båda grupperna präglas av antisemitism.

Men nog om det. Det här påverkar inte min syn på Islam och muslimer, jag gillar den inte mer för att Hitler uppskattade den. Islam är mycket mer än bara en religion, det är en ideologi, ett sätt att leva och samordna samhället; den bestämmer vilka lagar som gäller, inte bara mänskliga utan även naturens; i Koranen står allt som är sant och Haditherna berättar hur människans ska leva för all framtid framöver. En förändring av det här samhällssystemet kan aldrig ske, och det har det inte gjort på över tusen år. Det ser ut idag som det såg ut då. Ända sättet är att fullständigt starta en ny islamsk tradition, en avgrening från vad som är idag, annars kommer ingen utveckling hända. Ni kommer stå och stampa på samma plats som ni stått och stampat på i tusentals år till.
Citera
2019-03-25, 02:13
Medlem
Onestones avatar
Citat:
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?
Shia eller Suni?
Citera
2019-03-25, 02:15
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
"LÅT människan betrakta det som hon är skapad av! Hon är skapad av flöden, som utträder mellan ryggraden och revbenen. (Koranen, 86:5-7)"

Om det inte är sperma som åsyftas, vad är det i så fall? Vi vet ju att vi inte är skapade av "flöden, som utträder mellan ryggraden och revbenen" så påståendet är ju felaktigt oavsett.

Och vilka ämnen från ryggrad och revben är det som du menar bildar sperman? Sitter din prostata i ett revben?

Gör som i videon och fyll ett glas med färgat saltvatten och sötvatten.
Om du häller i sötvatten först och sedan saltvatten, så mixas de i princip omgående.
Det finns ingen magisk barriär mellan söt och saltvatten. Saltvatten är tyngre än sötvatten. Det betyder inte att de inte mixas.

Det är "flöden" som utträder där emellan. Och dessa flöden är tydligen människan skapad av.
Vad är det för flöden som åsyftas menar du?

Ska du kritisera Islam? Det finns miljarder läkare, kirurger och lekmän som kan kroppens anatomi och deras gebit ändå väljer de att tro på Guds ord och koranen. om koranen innehöll sådana fel du syftar på skulle ingen som kan kroppens anatomi vara troende. Men du har helt enkelt fel. Idag behöver man inte vara expert inom specifika områden idag kan man söka information på nätet. Jag ska ge dig nåt väldigt förenklat läs detta noga och ta det till dig. Du saknar grundläggande färdigheter om människans anatomi. Du får också en länk tryck på länken och se hur de inre organen ser ut. Jämför sedan med koranens beskrivning och fäll några tårar för den som har sänt koranen kommer att kräva full vedergällning i nästa liv.

Sädesvätskan består till större delen av vätska som kommer från prostatakörteln och sädesblåsorna. Normal spermavolym är 2 - 6 milliliter. En mindre mängd vätska kommer från urinrörskörtlarna, Cowpers körtlar, och någon droppe från bitestiklarna. Urinrörskörtlarna smörjer urinröret genom att producera vätska redan före utlösningen. Därför kan det komma några droppar från urinröret bara genom att man blir sexuellt stimulerad. Spermier som normalt finns i sädesvätskan är bara en mycket liten del av hela sädesvätskan. De kan enbart ses genom mikroskop.

Källa: https://www.1177.se/Stockholm/Tema/Sex-och-relationer/Kroppen/Mannens-inre-konsorgan/

se också denna tydliga bild, utöver ingenjörens konst, se hur rören är placerade: https://www.google.se/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=5yqYXJiTE e-FmwXZ4pigDQ&q=s%C3%A4desbl%C3%A5srona&oq=s%C3%A4de sbl%C3%A5srona&gs_l=img.3...22663.24823..25239...0 .0..0.74.811.13......0....1..gws-wiz-img.......0j0i5i30j0i24.FRAM pJ-QwXA#imgrc=Sv5y1Y1OhIQw4M:

Beträffande vattenldningsfrågan har du fått klipp. Ett BARN sitter och experimenterar med detta ch du ser tydligt att de inte blandas och vetenskapen har idag förklarat varför de inte blandas.
Citera
2019-03-25, 02:33
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
zorigo|67127419]Jag har inget förslag på vilka bevis som jag skulle godta. Det kan jag först avgöra när jag ser bevisen och kan ta ställning till dess innehåll. Ungefär som människor för 1000 år sedan inte kunde säga vilka bevis de skulle kräva för att godta att Andromeda-galaxen finns.

Om du inte vet i förväg vad du skulle godta för bevis kan du inte heller kräva bevis. Det måste du ändå förstå. Skulle du se en ängel, skulle du kunna säga att det är trolleri, att du är förhäxad eller ser i synen. Du har ingen mandat att se Gud. Den höga tanken om sig själv kan människan ha men det blir inte mer än en hög tanke om sig själv.
Citat:
Här menar jag att du har fel på flera punkter. Människans psyke kan vi visst förstå med vetenskap. Det är ganska lätt, vi har en hjärna som med hjälp av kemiska substanser och elektriska impulser formerar tankar och känslor. Hjärnan tar hjälp av sinnena (ögon, öron, lukt, o.s.v.) som uppfattar omvärlden och formulerar känslor och tankar baserat på det. Det är inte mer än rejält avancerad kemi.

Då är du inte så hemmastadd inom psykologi och psykologi handlar ingalunda om kemin i hjärnan. Det du beskriver är psykiatri, vilket är en blandning av psykologi och medicin. Psykologi är inte mediciniskt. Det går absolut inte att forska i psykologi eller psyket. Vi vet att vi har känslor och tankar men vi vet inte om, och i så fall vilken form, färg, storlek, konstantens, intensitet varje känsla eller tanke har. Vi vet inte heller var de tar vägen när vi tankarna har uppstått och konkretiserats. När du tänker boll, finns tanken fortfarande kvar även efter att du tänkt färdigt eller försvinner den? var försvinner den? Det verkar som att du inte är hemmastadd i ämnet. Depression, nedstämdhet, negativa tankar osv kan vetenskapen inte förklara hur de uppstår eller vad de är. Ja människan förstår sig själv lika mycket som hon förstår universum, empiriskt. Teoretiskt har vi metoder för psyket men de går varken testa eller bevisa empiriskt.

Citat:
Sen har jag svårt för argument som bygger på "sunt förnuft" eller "reflektion" som du kallar det. Det är inte bevis på någonting. Det behövs inte alls någon högre makt för att förklara vår omvärld. Det räcker gott med matte och fysik.

Jo, det är precis det det gör faktiskt. Allt i naturen tyder på det även utan religion. Allt är så ordnat, balanserat, förutbestämt, allt annat än en skapare med insikt låter helt befängt.

Citat:
Jag är fullt medveten om att jag inte är fullärd inom varken religion, fysik eller engelska. Eller någonting för den delen. Det innebär inte att jag inte kan uttala mig om det som jag ändå vet om ämnena. Jag var tydlig med vilken bild jag hade av religionernas skapelseberättelser och den bilden rimmar dåligt med de vetenskapliga teorierna. Som jag skrev, rätta mig gärna om jag hade fattat fel kring skapelseberättelserna och förklara i så fall vad skapelseberättelserna verkligen säger, så att jag i så fall kan uppdatera min ståndpunkt kring det.

Vi behöver inte gå på detaljnivå gällande skapelseberättelser. Det går att tolka de på olika sätt. Det väsentliga frågan är: Allt som finns i universum, och på jorden, människan själv medvetande, liv osv, har skapats av en entitet som har insikt eller har alltet skapats av nåt som saknar insikt. Svaret borde vara enkelt: en entitet som har insikt eftersom det finns insikt i universum åtminstone på jorden, människan.
Citera
2019-03-25, 02:45
Medlem
Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor:

Citat:
Gör det? Kan du ge något exempel på ett stycke som en människa aldrig hade kunnat skriva ner utan Guds hjälp?

Citat:
Min fråga är om du anser att allt som står i koranen, inklusive dessa 10 exempel jag gav, är riktigt och bör efterföljas? Bör tjuvar få sina händer avhuggna? Har mannen rätt att slå sin fru om hon är olydig?
Citera
2019-03-25, 03:03
Medlem
Citat:
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Du använder dina egna fördomar och definitioner om vad "gud" är för något för att motivera varför just islam är rätt religion. Det finns ingenting som säger att en gud måste vara inkluderande till exempel. Du har bara skrivit samma gallimatias som andra troende människor, kristna, buddhister, judar, alla säger dom samma sa; "min(a) gud(ar) är dom rätta, tro på det". Gääääääsp.
Citera
2019-03-25, 03:32
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Haha. Tror du det själv eller. Om du ens skulle få alla att tro på en missvisande symbolskrift så betyder det inte att alla problem folk emellan försvinner. Det vi behöver tro på är vad vi redan lyckats skapa genom vetenskap och empiri; att vi tillsammans, i handel och samförstånd med andra fredliga kulturer kan anstränga oss för att försöka sköta vår plats på jorden enligt vad som är kvantitativt resonabelt. Med ett klokt grundat rättsväsende, likt det vi just nu har, tillåts vi även oändliga existensiella perspektiv hellre än att ha begränsat oss till en ovanligt lång gammal dikt.

Vad du tänker att du ska tillföra som lösning på ett urgammalt problem är mest något som förvirrar vårt annars upplysta och toleranta samhälle.. vi behöver inte blanda in förtryckande kultur i vår vardag som tvingar oss in i blind tro och på sikt i värsta fall in i en modern slags mörkertid.

Det som hör hemma här är att bilda en stark individbefolkning som förstår källkritik och hur de ska föra sig fredligt för att skapa goda relationer med kulturer utanför vårt land. Vi är redan långt mer utvecklade än att gräva ner oss i Islam..

Däremot finns det viss risk för att en del av befolkningen låser sig i islamkultur om vi rent av glömmer bort att umgås med dem och lära dem svenska, vilket är ett förlorat tillfälle till integration ur mitt perspektiv. Att växa upp i ett fritt land och som exempel känna sig låst till en slöja är inget jag önskar någon. Kanske inte minst sågs det illa på av de flesta muslimer jag växte upp med. Ändå har vissa delar av landet skolor som börjat tvinga elever bära slöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in