2019-03-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Herre gud!! är du på riktigt? Sjävlklart handlar det om smärtan när det gäller att slakta ett djur. Om man inte är vegan och äter kött så måste man slakta djuren och då vill man slakta det så smärtfritt som möjligt. slakt är det bästa sättet bortsett från självdött.

Jag behöver inte prata med alla kvinnor för att veta att alla inte är förtryckta och tvingas att bära slöja. Det är självsägande att majoriteten av kvinnor bär slöja av egen fria vilja. INGEN kan tvinga så många kvinnor att bära slöja. En, två tre 100 , 1000 kan du kasnke tvinga men inte miljontals.

Och jag är vegan, så jag får faktiskt ifrågasätta dig i frågan.

Jag behöver inte heller tala med alla kvinnor för att veta att en otroligt stor del av dem lever under brutalt förtryck av sina män, allt i religionens namn. En enda kvinna som lever under tvång och hot, är en kvinna för mycket. Jävla outvecklad logik du har. "Alla lider inte så då lider ingen". Fast jag förväntar mig inte så mycket mer av dig faktiskt vid det här laget. Det är lite som att tala till ett barn, man får inte förvänta sig så mycket logik tillbaka. Man bara ler och skrattar lite inombords liksom.
Citera
2019-03-24, 23:28
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Ta det lilla lugna nu. Glöm inte att det också är synd om en sådan patetisk stackare.
Inte ens gatuhundarna vill ju kännas vid honom.
Det kan inte vara lätt när de enda som gillar en är ens husse och matte.

Det är av oduglighet och självhat man blir en sådan patetisk lus.

Han vet nog själv hur det ligger till. Han är i grunden avundsjuk till och med på svältande barn i Somalia..
Men självförnekelsen är obegränsad. Han erkänner aldrig sanningen, den gör för ont.
Den idiotiska självhatande ruttna varelsen kallar muslimska kvinnor för slyna och hora, har en avatar på en feg person som begått världens grymmaste handling. Önskar av hela mitt hjärta att jag och denna person råkades i verkligheten.
Citera
2019-03-24, 23:29
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Oj, där kom lilla kvinnosynen fram 😁

Men det vet ju redan vi muslimer att ni icke-troende män är de med värst kvinnosyn. Precis som jag skrev innan.
Löjligt när ni sitter i tråd efter tråd och leker white knights och pratar om Islams kvinnosyn.

Och så undrar ni varför allt fler konverterar till Islam ^^

Okej vi har värst kvinnosyn, det är därför vi ser domar i Sverige liknande den i Iran där en kvinna fick typ 40 år och 150 piskrapp för att hon kämpade för rätten att inte tvingas bära slöja. Så bra är kvinnosynen inom islam. Men vi i väst är värre?
Citera
2019-03-24, 23:29
Medlem
TS vad tycker du om homosexuella? Bör de få leva fritt i ett samhälle, med samma rättigheter som alla andra?
Citera
2019-03-24, 23:30
Medlem
Kan du inte berätta för oss otrogna vad det är som gör att Islam är den enda rätta religionen och vad det innebär för fördelar att vara rättrogen?
Citera
2019-03-24, 23:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Det sa han då icke! Detta är ord som ni har hittat på.

Är det? Kan Gud inte bevara sitt ord?
Citera
2019-03-24, 23:33
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Och jag är vegan, så jag får faktiskt ifrågasätta dig i frågan.

Jag behöver inte heller tala med alla kvinnor för att veta att en otroligt stor del av dem lever under brutalt förtryck av sina män, allt i religionens namn. En enda kvinna som lever under tvång och hot, är en kvinna för mycket. Jävla outvecklad logik du har. "Alla lider inte så då lider ingen". Fast jag förväntar mig inte så mycket mer av dig faktiskt vid det här laget. Det är lite som att tala till ett barn, man får inte förvänta sig så mycket logik tillbaka. Man bara ler och skrattar lite inombords liksom.

Det spelar ingen roll. Du är vegan och äter inte kött men fortfarande är det majoriteten av världens människor som äter kött och då ska djuren slakats så smärtfritt som möjligt.

Din logik är grovt skadad. Jag har inte sagt att eftersom alla inte ör förtrycka så är ingen förtryckt det är din tolkning baserad på din skadade logik. Man behöver inte prata med alla muslimska kvinnor som bär slöja och fråga de om de är förtryckta för att veta att majoriteten inte är förtryckta.

Däremot måste man fråga alla muslimska kvinnor och fråga de om de är förtryckta om man vill veta om alla är förtryckta. Förstår du inte detta?
Citera
2019-03-24, 23:35
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
TS vad tycker du om homosexuella? Bör de få leva fritt i ett samhälle, med samma rättigheter som alla andra?
Så lände de inte flaggar med sin läggning, sprider fördärv offentligt bryr jag mig inte vad de gör inom hemmets fyra väggar. Tycker jag det är rätt och moraliskt med homosexualitet? nej! Ska de straffas? Nej! så länge de håller det hela privat.
Citera
2019-03-24, 23:37
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre...

Inget är fel och inget är rätt.
All religion bygger på människors TRO.
Vi måste skilja på tro och verklighet.

Oavsett vilken TRO du har så måste du ändå gå upp varje morgon och arbeta för din överlevnad och betala dina räkningar.
Citera
2019-03-24, 23:39
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Att budskapet inte alls var lättförståeligt och enkelt utan mest ostrukturerat svammel?

Det enda som gick att följa var något förvirrat resonemang om att Islam hade den bästa storyn och därför måste vara sann. Det är förstås nonsens. Analcancer är ingen rolig historia men den finns ändå så "bäst" är inte det som avgör existens.

Tänkandet påminner i viss mån om den kristna världens ontologiska gudbevis. Det gick väl i korthet på att gud per definition var fullkomlig och eftersom fullkomlighet innefattar existens så följer det att gud måste existera. Feltänkadet där benade vi ut för ganska länge sedan förstås. Om du läser på lite filosofi, första och andra ordningens predikat osv så kan du nog börja bena upp det du också.

Om man vill ha ett bra argument så tycker jag dina vänner i IS har ett mer övertygande budksap: "Gå med annars hugger vi huvudet av dig din pellejöns".

Ett ganska bra incitament att överväga saken iaf: "Ha huvudet kvar?, ja det låter ju inte så dumt faktiskt. Kan du berätta lite mer."
Citera
2019-03-24, 23:39
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Den idiotiska självhatande ruttna varelsen kallar muslimska kvinnor för slyna och hora, har en avatar på en feg person som begått världens grymmaste handling. Önskar av hela mitt hjärta att jag och denna person råkades i verkligheten.
Glöm inte att kärlek och förståelse är bästa vapnet.

Han förstår näst intill ingenting, visa honom rätta vägen.

Han skulle inte ens våga möta blick med en pojke på gatan om han inte hade uppbackning.

Det är synd om en sådan rutten råtta.
Låt han självdö eller försök påpeka sanningen, en dag så fastnar den.
Han känner sanningen, han törs bara inte sluta förneka den då den ju gör så ont på ett sådant litet patetiskt ynkhjon.
Citera
2019-03-24, 23:41
Medlem
Citat:
Din logik är grovt skadad. Jag har inte sagt att eftersom alla inte ör förtrycka så är ingen förtryckt det är din tolkning baserad på din skadade logik. Man behöver inte prata med alla muslimska kvinnor som bär slöja och fråga de om de är förtryckta för att veta att majoriteten inte är förtryckta.

Däremot måste man fråga alla muslimska kvinnor och fråga de om de är förtryckta om man vill veta om alla är förtryckta. Förstår du inte detta?
De baserar sin verklighetsbild på tidningsartiklar och tror att det är representativt.

Jag känner flera muslimska systrar som inte vågar ha slöja på sig av rädsla för att bli attackerade av muslimhatare.
Flera muslimska systrar som ändå har slöja har berättat att de brukar bli ifrågasatta om deras slöja och de tycker det är jobbigt att folk antar att de inte vill ha slöja och att folk säger att de borde ta av slöjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in