2019-03-24, 22:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Man får rysningarn när man hör adnilson, det är hans hans fiskenät (för att han är uppvuxen på en ö), det är hans kök osv. och de andra i krovgubbspakten jamsar med. Jag tror att vår vän från Kap Verde kan spåra ur rejält med tiden.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Kvällens öråd var ju för övrigt en intressant studie i mänsklig psykologi. Lukas och Adnilson, som under örådet fick representera övriga i gruppen, blev så känslomässiga i att avståndstagande från Carls mobbning att de själva förvandlades till två mobbare. De kastade minst lika mycket skit på Carl som han gjorde mot dem, och ingen av de övriga vågade yppa ett ord om varken deras mobbning eller någonting annat.

Av det jag sett hittills så är de två grabbarna större översittare och mobbare än vad Carl är, inte minst Adnilson som verkligen behöver komma ned på jorden igen.

This!

Visst dom kan alla tre bete sig bättre men Kalle tar det fan till en ny nivå av lågt när han förstör tävlingarna för laget genom att inte göra sitt yttersta för vinst. Även det att han smaskade i sig äggen helt själv var väl inte speciellt snyggt gjort.

Börjar förstå varför han fick sparken från det militära.
Citera
Medlem
ArchDrums avatar
Skulle vara kul att se CH och Adnilson i en slutduell på stocken...
Citera
2019-03-24, 22:25
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchDrum
Skulle vara kul att se CH och Adnilson i en slutduell på stocken...

De har väl varit där i 4-5 dagar än så länge. Och det kommer ju att straffa sig att springa runt och bränna så mycket energi som han gör. Tycka vad man vill om CH men rent tävlingstaktiskt så gör han ju rätt.
Citera
2019-03-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Riktig panikmode av Åsa som bara blev nervösare och nervösare av den hetsiga diskussionen och bara satt och stenlog. Jobbigt för personer som hon och Anna som hamnar i kläm för sådana här bråk, tycker det är lite orättvist mot dem båda, de vill bara vara där och tävla i normala lag.

Fast Anna stod ju och kallade sina medtävlare för IQ-befriade, menar du att hon är en mespropp som inte vågade annat än följa Carl-Stefan (kan man verkligen heta det?)?
Citera
2019-03-24, 22:26
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Visst dom kan alla tre bete sig bättre men Kalle tar det fan till en ny nivå av lågt när han förstör tävlingarna för laget genom att inte göra sitt yttersta för vinst. Även det att han smaskade i sig äggen helt själv var väl inte speciellt snyggt gjort.

Börjar förstå varför han fick sparken från det militära.

Visst, det med tävlingarna är en sak men jag kan nog inte påstå att jag själv glatt delat med mig av mina ägg i den situationen. Han är alltså ensam i en grupp där samtliga vill kasta ut honom och där Adnilson tappar det fullständigt bara för att CH vinner den andra immuniteten. Samtidigt förväntar de sig att han ska bortse från detta och bjuda dem på hans vinst från tävlingen? Inte konstigt alls enligt mig, jag hade gjort precis samma sak under motsvarande omständigheter.
Citera
2019-03-24, 22:26
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyos
I Afrika stavas det Ana, uttalas Anna. Så med hans bakgrund så stavade han helt korrekt.

Fast han är väl ändå inte från Afrika, utan från latinamerika?
Citera
2019-03-24, 22:27
Medlem
Väldig smart av Mattias att skapa hov och vägg med tyg. Om dom är fler och med liknade vägg så kommer dom få mer fisk! Synd att han hugde sig.

Tråkigt att dom är på en ö med lite mat på bara:/
Citera
2019-03-24, 22:27
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Fast Anna stod ju och kallade sina medtävlare för IQ-befriade, menar du att hon är en mespropp som inte vågade annat än följa Carl-Stefan (kan man verkligen heta det?)?

Hon hade ju blivit ivägskickad av dem redan en gång. Och hon är ju absolut inte sämst av tjejerna. Det enda hon har haft invändningar mot är ju att de bara bränner onödig energi.
Citera
2019-03-24, 22:29
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Man får rysningarn när man hör adnilson, det är hans hans fiskenät (för att han är uppvuxen på en ö), det är hans kök osv. och de andra i krovgubbspakten jamsar med. Jag tror att vår vän från Kap Verde kan spåra ur rejält med tiden.

Man fick ju se ett par glimtar från nästa vecka och då såg det ut som att Adnilson i princip skulle slå ihjäl CH framför kamerorna. Helt klart kvinnomisshandlar-aura över honom.
Citera
2019-03-24, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PKarlsson1
Tror faktiskt Emilio kan bli trött på ADHDnilsons översittarstil och gå med Carl. "Vi vill inte att du ska tycka att du gör allt" ADHDnilson "nej det kommer inte bli så" Nästa öråd "Det känns som att jag gör allt" Carl har ju rätt om att ADHDnilson har ju alzheimers. Lucas kallar Carl för en pajas samtidigt som han blev krossad i individuella pristävlingen och trodde tack på fijianska var "chewbacca". Emilio såg ändå lite sugen ut på Carls förslag om att inte rösta ut Anna.
Ja, känns som att Emilio är den med lite hjärnceller bland de tre killarna. Dock inte mycket ryggrad. Men han inser säkert att Carl egentligen har rätt - det hade varit mycket bättre för lagets skull att rösta ut Korta-tjocka eller Fia än Anna. Nu har de röstat ut en duktig tjej plus att de har en kille som inte kommer anstränga sig på något lagtävling. De tänker inte med hjärnan.
Senast redigerad av Zurfarn08 2019-03-24 kl. 22:33.
Citera
2019-03-24, 22:34
Medlem
Vilken underhållning kvällens öråd var! Mest hektiska örådet någonsin i Robinson?

Tråkigt att Hamilton kommer ryka direkt han förlorar en immunitetstävling. Kommer njuta av dramat tills dess! När han åker kommer jag sluta titta. Kommer vara noll drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in