Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Dummaste jag hört - framför allt extremt omoget resonemang.
Saken är den att den som anser att båda har skuld - helt i enlighet med Fu:s resultat - tar inte parti för nån förälder.
Man omhuldar inte nån part utan anser att de är skitstövlar båda två som mördat sina döttrar.
Att du sen framställer dig tillhöra nåt förmer anser jag enbart narcissistiskt skitsnack.
Jag har haft mina egna teorier och funderingar kring både barnens ME och vem som gjort vad.
Teorier som antagligen är mycket mer sannolika rent statistiskt sett än det som polisens utredning nu kommit fram till. Orsaker och tillvägagångssätt som jag antagligen skulle ha betydligt lättare att smälta. T ex om en förälder helt enkelt blev psykotiskt och utan planering gick bärsärk.
Men nu har proffsen som grundligt utrett och haft tillgång till alla fakta kommit fram till den här andra helt osannolika fullkomligt unika händelsekedjan. Betydligt svårare att ta till sig och begripa.
Men då får man böja sig för den övermäktiga kunskapsmängden hos utredarna. Det är tyvärr bara att acceptera. Vad man dock själv känner inuti kan vara något annat. Men det får man helt enkelt lägga åt sidan och försöka trycka bort. Det är bara att gilla läget - så här ser sanningen ut. Och då får man leva och laga därefter.
Dock är det inte polisens uppgifter att föräldrarna i samförstånd gemensamt mördade barnen.
Polisen uppgav att föräldrarna i samförstånd gemensamt beslutade sig för att barnen skulle mördas. Vem som utförde morden har inte polisen velat berätta.
Men sannolikheten är rätt stor att kvinnan som statistiskt brukar strypa/kväva även denna gång gjorde detta på barnen.
Jag tror att Oskar handgripligen dödade Hanna som önskade det och sist sig själv.
Juridiskt och moraliskt är båda dock lika skyldiga