2019-03-23, 10:12
Medlem
Q post #3163

Citat:
Mar 22 2019
Anonymous No.5836393

https://qanon.pub/data/media/ec2db0695ba035eef58f5ecd7a94c2f0cba8a13530f8c9cc0f 7408aaa663d23c.png

WE KNEW
>>5836393
At what point is it mathematically impossible?
Power is being returned to the PEOPLE.
The RULE OF LAW is being returned to our GREAT LAND.
WWG1WGA!!!
Q

Deep state börjar tappa greppet om USA. Dom är inte där än, först måste tribunalen vara avklarad..
Citera
2019-03-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Här har ni en take från CNN re: Mueller report,

Nu har jag iofs. visat på att sanktionerna mot Ryssland har ökat sedan Trump blev president men ordet "appears" tar ju udden av den faktan. Och om FBI "felt" att Trump peddlar med ryssarna så behöver ju inte det ledas i bevis för det är ju bara en känsla dom har.

Det var ju faktiskt syftet med Muellers rapport, att utreda i sin helhet om Trump colludat med foreing power. Att han inte hittat bevis för det och Trump motståndarna blir sura betyder ju inte att hans utredning var ofullständig, bara att det inte fanns bevis för det isåfall helt falska påståendet.

Tydligen så kör man vidare med utredningar mot Trump.
Med tanke på vad Mueller har lagfört på hittills så har han visst tittat på ekonomisk brottslighet rent generellt.

Hade jag varit Donald Trump så hade jag offentliggjort hela Muellers rapport oredigerad och tagit debatten, jag tror det skulle gynna honom i slutändan för varje försök till redigering och mörkning kommer ge upphov till en enorm sh1tstorm som det kommer spinnas vidare på ända till presidentvalet. Dra av plåstret nu är mitt amatörtips

Inte helt klart hur CNN vet men dom verkar säkra på sin sak så vi kan kanske ta ut segern i förskott och ta på oss våra illröda MAGA kepsar igen?

Märkligt stycke, hur kan Adam Schiff veta det?
Sen är det ju spot on Russian collusion som han säger att Mueller inte utrett, när han tom. lagfört för ekonomiska oegentligheter och otrohet.
https://edition.cnn.com/2019/03/23/politics/donald-trump-robert-mueller-report-russia/index.html

Adam schiff ville alltså utreda varför de inte utredda varför de gav polls till ryssarna?
Citera
2019-03-23, 10:24
Medlem
Q post #3164

Citat:
Mar 22 2019
Anonymous No.5836660

DECLAS is a comin'!
>>5836660

Declas nästa.. blockaden hävd, nu när Mueller's utrednining är avklarad och överlämnad till William Barr.
Citera
2019-03-23, 10:34
Medlem
Q post #3166

Citat:
Mar 22 2019

https://mobile.twitter.com/LisaMei62/status/1109287444657131522
Q
Citat:
.
@DevinNunes
said this is the "unraveling of the biggest political scandal in American history."

"This was began...nothing more, nothing less than a Clinton-Obama operation with a bunch of dirty cops at the FBI and career Justice Department officials that were all a part of it."

Treason!
Citera
2019-03-23, 10:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Kom igen, även du måste ha sett ironin och någonstans långt inne måste det ha varit kul

Den sammanfattningen av Aaron var jäkligt bra presenterad, killen får +10 i social skills.
Dock måste ju även du se att Trumps katastrofala politik inte har sänkt USA sedan han tillträdde som vissa vill få det till, trenderna som Aaron presenterar är ju ganska konstanta och fortsätter peka i rätt riktning.

Eftersom Trump får sk1t för allt som går dåligt, skall han då inte få beröm när det går (fortsatt) bra?

Är så inte fallet så kan ju killen aldrig vinna per rules of the game

Trump tog bort sanktioner mot Nordkorea 9 timmar efter att de sattes upp, detta var enbart för att han tycker om Nordkoreas diktator trots att sanktionerna sattes upp för att straffa dem för fortsatt handel där man har importerat bland annat stulen teknologi.

Så på den punkten så har Trump markerat att USA viker sig för Nordkorea men även att han är en (för att låna alt-right gängets favoritförolämpning) "beta cuck"

Detta ovanpå att han lovade att han skulle dubbla tillväxten från 3% till 6% vilket är rent av idiotiskt (anser att det är det oavsett vilken politiker som skryter och lovar det) då den moderna nationalpolitiken inte klarar av att lyftas upp till så höga siffror då industrier inte längre är A och O utan serviceyrken är betydligt viktigare för att hålla en nationalekonomi flytande.

Det bör poängteras att Trump har gjort detta i enhet med att göra exakt alla genvägar som man kan för att höja konjunkturen utan att det har gett någon effekt, så om ekonomin skulle komma kraschande så har han absolut inget annat att skylla på än sig själv. Vilket är något som vi vet att han inte kommer att göra, han kommer att skrika "fake news" där han nekar att ekonomin går dåligt och/eller neka att ekonomin går dåligt pga honom, utan det kommer att vara demokraternas fel ovanpå att han troligen lär skylla på Mexiko, Kina, EU och säkert ger han Kanada en känga också.

Men hur som, så har Muellerrapporten bevisat en sak åtminstone och det är att Republikanska partiet blockerar att den släpps oredigerad för allmänheten samt att den bevisar att Q inte visste att den var klar trots att minst en (1) av nyhetsmedierna rapporterade att den började bli klar sedan en bra bit tillbaka.
Citera
2019-03-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Adam schiff ville alltså utreda varför de inte utredda varför de gav polls till ryssarna?

russian collusion?

Så om Mueller valt att inte ge det merit så bör väl saken vara avklarad tänker jag här?
Citera
2019-03-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ondahamstern
Det bör poängteras att Trump har gjort detta i enhet med att göra exakt alla genvägar som man kan för att höja konjunkturen utan att det har gett någon effekt, så om ekonomin skulle komma kraschande så har han absolut inget annat att skylla på än sig själv. Vilket är något som vi vet att han inte kommer att göra, han kommer att skrika "fake news" där han nekar att ekonomin går dåligt och/eller neka att ekonomin går dåligt pga honom, utan det kommer att vara demokraternas fel ovanpå att han troligen lär skylla på Mexiko, Kina, EU och säkert ger han Kanada en känga också.
Ja nu är det ju en präktig lågkonjunktur i antågande som jag anser startade i Oktober.
Han har som du säger ett permanent "get out of jail" card som han ofta flaggar och det är ju en riktig lågoddsare att han kommer skylla det på D

Citat:
Men hur som, så har Muellerrapporten bevisat en sak åtminstone och det är att Republikanska partiet blockerar att den släpps oredigerad för allmänheten samt att den bevisar att Q inte visste att den var klar trots att minst en (1) av nyhetsmedierna rapporterade att den började bli klar sedan en bra bit tillbaka.
Jag tycker R skulle passa sig extremt noga för att blockera att rapporten släpps för det är bara ammunition för valrörelsen.
Citera
2019-03-23, 10:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
russian collusion?

Så om Mueller valt att inte ge det merit så bör väl saken vara avklarad tänker jag här?

Fast har rapporten motbevisat att ryssar har påverkat valet?

Att den kanske inte har bevisat att Trump aktivt har tagit hjälp av ryssar är en helt annan sak men "Russia hoax" snacket har ju handlat om att ryssar absolut inte skulle ha gjort det vilket knappast är i närheten av sanningen, vi vet att det har funnits rysk påverkan på valet under 2016.
Citera
2019-03-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast har rapporten motbevisat att ryssar har påverkat valet?

Att den kanske inte har bevisat att Trump aktivt har tagit hjälp av ryssar är en helt annan sak men "Russia hoax" snacket har ju handlat om att ryssar absolut inte skulle ha gjort det vilket knappast är i närheten av sanningen, vi vet att det har funnits rysk påverkan på valet under 2016.

vänta nu, vi får väl ändå hålla oss till Muellers mandat och sedan har vi en guide hur han valt att lagföra de som hitills åkt dit. Man kan ju där gissa att han synat alla efter samma mall (men det vet vi såklart inte, han kanske kollade efter ekonomiska oegentligheter hos exakt alla förutom just Trump, vem vet).

så här summerar Wikipedia.
Citat:
the investigation included any possible links or coordination between Donald Trump's presidential campaign and the Russian government as well as "any matters that arose or may arise directly from the investigation." The scope of the investigation reportedly includes potential obstruction of justice by Trump and others.

Och så här gedigen är "russian collusion" listan av dömda.
https://www.vox.com/policy-and-politics/2018/2/20/17031772/mueller-indictments-grand-jury

De har alltså hittat de ryssar som läckte den hackade DNC servern.
Roger Stone är en ärke-lobbyist som förmodligen aldrig gjort något lagligt ever och som fallit i onåd.
Resten åkte dit för sånt dom hittade under utredningens gång, Manafort för sina dealings med Ukrainas regering till exempel.

Det har alltså letats efter bevis för att Trump, eller den bredare beskrivningen hans presidentvalskampanj, har varit involverade med främmande makt (ryssland) för att vinna/påverka presidentvalet.

Har inte Mueller hittat bevis för det efter två år och med dylikt mandat så måste man väl ändå säga att det finns inga bevis för oegentligheter, Trump är rentvådd?

Jag gissar själv på att Putin såg Trump som den bästa kandidaten mest för att Putin gjorde hopplasteg i en intervju efter valet och vi hade han rumänen som släppte massa information under valkampanjen. Däremot så fick jag snabbt intrycket av att Putins nuvunna vänskap med Trump svalnade rätt fort och jag har ju tidigare visat på att de ryska sanktionerna blivit fler/ökat sedan Trump tillträdde.

Det första Trump borde ha gjort som tack för valvinsten vore väl ändå att föreslå lättnader i sanktionerna för det enda Putin och hans oligark-polare egentligen bryr sig om är vad dom skall säkert förvara sina stulna pengar.
Citera
2019-03-23, 11:54
Medlem
Citat:
Jo men nu var det ju inte det jag kommenterade på eller diskuterade.

Men sure, jag HRC sitter ju inte direkt i Guantanamo som utlovat men då Q är en oponionsbildare som byggde sin base genom att peddla bloddrickande-kabal narrativet så spelar detta för mig inte så mycket roll. Han uppnådde sitt syfte.

Ja visst, enligt dig ja (även om det självklart är svårt att mäta någon som helst påverkan från Q). Men det finns ju de som tror Q är Trump eller väldigt nära Trump och jämför man då med Muellers utredning har ju Q knappt uppnått någonting. Och nej, jag vet att inte du tror det, men det är fler som läser i tråden så passar på att skriva det.
Citera
2019-03-23, 11:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag gissar själv på att Putin såg Trump som den bästa kandidaten mest för att Putin gjorde hopplasteg i en intervju efter valet och vi hade han rumänen som släppte massa information under valkampanjen. Däremot så fick jag snabbt intrycket av att Putins nuvunna vänskap med Trump svalnade rätt fort och jag har ju tidigare visat på att de ryska sanktionerna blivit fler/ökat sedan Trump tillträdde.

Det är vad jag också tror, det var lite det jag menade med att rysk påverkan är bevisad men det betyder inte att Trump aktivt var inblandad i den.

Hela skitsnacket där folk har skrikit "russia hoax" har ju rört just att ryssland absolut inte skulle ha påverkat.

Citat:
Det första Trump borde ha gjort som tack för valvinsten vore väl ändå att föreslå lättnader i sanktionerna för det enda Putin och hans oligark-polare egentligen bryr sig om är vad dom skall säkert förvara sina stulna pengar.

Det var väl det han gjorde också men senaten stoppade honom genom en snabb ändring rörande ökade sanktioner vilket Trump skrev under på trots att han inte ville.
Citera
2019-03-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var väl det han gjorde också men senaten stoppade honom genom en snabb ändring rörande ökade sanktioner vilket Trump skrev under på trots att han inte ville.

Det hade jag missat, R röstade med D i frågan.
Citat:
Earlier on Thursday, a senior White House aide said Trump could veto the pending legislation in order to push for a tougher deal, an idea that drew skepticism in Congress because his administration had spent weeks lobbying for a weaker bill.
https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-sanctions-idUSKBN1AC1U8

Verkar som Trump var emot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in