Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-24, 12:30
Medlem
Perversitets avatar
Efter det senaste halvårets turer med kinkiga landslagsspelare i fotboll som alla har den saken gemensam att de sorterar under fotbollsagenten Hasan Cetinkaya, så är det på plats att reda ut vad han är för en figur egentligen.

En del tycker kanske att tråden borde ligga under ämnet Fotboll, men jag testar här eftersom det kan finnas skäl är veta även andra saker om HC.
Citera
2019-03-24, 12:36
Medlem
Knotknets avatar
Kan du ge mer information? Vilka spelare har han under sig?
Citera
2019-03-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

I princip alla som någon gång spelat i Turkiet. Alla verkar dessutom misslyckas.

För att bidra med lite substans i tråden har jag lite insyn i agentvärlden då jag känner en del som spelar och spelat i allsvenskan. Genom olika ungdomslandslag. Själv blev det bara division 1 för mig.

Men jag har hört av spelare att Cetinkaya mer eller mindre riktar in sig på spelare med invandrarbakgrund. Skulle tro att det är enklare att lura/locka dem att skrivs på ruttna kontrakt i Turkiet. Tror även han ”bondar” lite med dem för han själv är invandrare.

Sedan det ändrades till att man inte längre behöver en FIFA-licens är inte Cetingkaya lika stor i Sverige längre.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2019-03-24 kl. 12:44.
Citera
2019-03-24, 12:41
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad jag känner till, och jag är inte expert på området, så är det bland annat Emil Forsberg (lämnade landslaget idag under oklara oständigheter), Robin Olsen (vägrar tala med pressen) och Viktor Nilsson Lindelöf (som inte ville komma till landslagssamlingen av oklara skäl). Finns nog fler, men överlåter åt andra som är bättre insatta. Det var bla därför jag tyckte att en skvallertråd kring HC passade.
Citera
2019-03-24, 13:31
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Vad jag känner till, och jag är inte expert på området, så är det bland annat Emil Forsberg (lämnade landslaget idag under oklara oständigheter), Robin Olsen (vägrar tala med pressen) och Viktor Nilsson Lindelöf (som inte ville komma till landslagssamlingen av oklara skäl). Finns nog fler, men överlåter åt andra som är bättre insatta. Det var bla därför jag tyckte att en skvallertråd kring HC passade.

Forsberg lämnar pga skada
Lindelöf och hans fru ska få barn och Victor vill vara med vid födelsen.
Robin Olsen är inte tvingad att prata med pressen.
Citera
2019-03-24, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex

Och du tror såklart på att Emil lämnar pga skada? Komedi.
Citera
2019-03-24, 16:27
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan

Dragits med ljumskskada en tid. Inte spelat 90min sedan skadan. Förstår frustration Emil känner när det fortfarande är känningar i ljumsken. Som fotbollsspelare vill man spela, inte vara skadad.
Citera
2019-03-24, 16:56
Medlem
Tilteds avatar
Själv tror jag HC är direkt inblandad i detta och övertalat både Victor och Emil att bojkotta landslaget. Anledningen är väl något oklar, men då han även är agent för John G som skulle behöva spel i landslaget som skyltfönster för att byta klubb så känns det inte helt otänkbart. Då Ola T la av så anser nog både HC och John själv att John står "på tur" att ta Olas plats i startelvan.

Finns även en gammal intervju där han skryter om hur han fick Blackburn att värva en tämligen medioker Marcus Olsson genom att använda tvillingbrorsan Martin i "utpressningssyfte".

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6OwRW/mot-svensk-fotbolls-nya-makthavare/promo

Skulle heller inte förvåna mig om HC även är aftonbladets så kallade "källa" i detta fall.

Om Emil åker hem pga besvikelse över bytet så hoppas jag landslagsledningen svarar med att inte ta ut honom till nästa samling och sätta hårt mot hårt.
Citera
2019-03-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan

Det är en skada inblandad också. Aftonbladet är ju inte direkt ett fantastisk sannningsvittne heller, så när det enda de har som säger att det inte är en skada är nån anonym källa så ska man ju nog inte vara för stensäker.

Även om det låter konstigt, såklart. Hasan Cetinkaya har alltid ställt till med skit. Rean som spelare. Har fortsatt därifrån.
https://www.google.se/search?ei=2KyXXPfBB7PnmwXPxavgBQ&q=hasan+cetinkaya +slagsm%C3%A5l&oq=hasan+cetinkaya+slagsm%C3%A5l&gs _l=psy-ab.3...1501.2626..2811...0.0..0.107.756.8j1......0 ....1..gws-wiz.......0i3j0i131j0j0i22i30j 33i160.gXV282cvB2c
Citera
2019-03-24, 17:28
Medlem
Tilteds avatar
En intressant detalj i sammanhanget är att Robin Q som togs ut på JGs bekostnad tidigare har haft HC som agent, men numera verkar företrädas av en stor agentfirma...
Citera
2019-03-24, 20:21
Medlem
MassiveBs avatar
Nu har ju också hans polare, agenten Jonathan Chalkias gått igång på Twitter. I ena ringhörnan så har vi clownen Laul, och i den andra Jonathan Chalkias. Han är alltså agent på Global Sports Management Scandinavia AB och har en hel del Allsvenska spelare, och låter som någon förorts-snubbe som vill jiddra. Han fortsätter att jiddra med folk som dissar Forsberg. Som på dagis.

https://imgur.com/a/1YwWV8g
https://imgur.com/a/HgGOczA
Citera
2019-03-24, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Forsberg kanske är skadad/sliten.
Men skadad är inte den riktiga anledningen till att han lämnar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in