Citat:
Ursprungligen postat av
Backihallen
Till alla SE tvivlare:
Om man seriöst är ute efter att hitta löningen på Palmemordet så vill jag påstå att man aldrig får låsa fast sig vid en teori. Då gör man nämligen samma misstag som de flesta andra gjort under 33års tid.
Jag har därmed ingen ”favorit” kandidat till mördare.
Dock så finner jag dom tidiga vittnesmålen väldigt intressanta. Mycket pekar på en person som till det yttre liknar SE!
SE stämplar dessutom ut från jobbet 23.19 och är bevisligen inom brottsplatsens absoluta närhet.
Jag knappt vänta på att PU redogör vem dom kommit fram till! Enligt mig är det ingen högoddsare om dom säger SE!
Ytterligare ett tvärsäkert uttalande som helt saknar täckning. Wall har på sin hemsida en bra sammanfattning av tidsproblematiken i kommentarsfältet.
https://gunnarwall.wordpress.com/2018/05/24/ar-skandiamannen-losningen-pa-mordgatan/#comment-10657
Citat.
Det beror på vem man väljer att tro på. Skandiamannen själv uppgav tidigt att stämpeluret visade 23.19 när han stämplade ut men att det vid kontroll visade sig att det gick en minut fel och att rätt tid skulle vara 23.20. En av hans kollegor uppgav senare i stället för polisen att stämpeluret visat 23.20 men att rätt tid skulle vara 23.19.
Det tycks alltså som om stämpeluret visade en minut fel, frågan är bara åt vilket håll.
Att det gick rätt kan vi nog bortse ifrån, liksom att det skulle ha gått flera minuter fel. Och 23.19 och 23.20 blir därmed de två alternativ som kan diskuteras seriöst. När Skandiamannen i tingsrätten, tre år efter mordet, säger att den rätta tiden ska vara 23.21 förefaller han helt enkelt ha drabbats av ett minnesfel.
Men det ska tilläggas att eftersom stämpeluret inte visade sekunder kan man faktiskt tänka sig en verklig utstämplingstid från 23.19.00 till 23.20.59.
Och allt detta är förstås under förutsättning att uppgiften om att stämpeluret inte gick mer än en minut fel är korrekt. Om det till exempel gick 1 minut och 10 sekunder fel i den ena eller andra riktningen (fullt tänkbart!) skulle den tänkbara tiden för utstämplingen vara vad som helst från 23.18.50 till 23.21.09.
Slut citat.
SE själv angav alltså i rättegångarna, i hovrätten efter korrigering, att han stämplade ut 23,21. Där man kan tycka att en rättegång har större tyngd än allmänt prat med media.
När inte ens huvudpersonen efter 3 år håller med om 23,19 eller 23,20 så kan ingen annan heller påstå en viss utstämplingstid efter 33 år. Det är enbart ett infantilt teoribygge utan substans.
Tilläggas skall att Häggström i sitt samtal med Skoglund tvärsäkert påstår att stämpelklockan visade rätt tid. Alltså 23,20 vid aktuell utstämpling av SE.
Citat.
Då fråga man sig givetvis direkt, kan stämpelklockorna gå fel. Frågetecken.
-Nej.
Det är kollat frågetecken.
-Ja de går rätt.
Slut citat.
Alltså är korrekt utstämplingstid 23,20 enligt säkerhetsmannen Häggström.
http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/skandiavittne-4-per-haggstrom-skandia.html