Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeaceback1
Hur menar du? Jag hänger inte med. Förklara
Det är just DET som är grejen, "Jag hänger inte med"... Om du har frågor som är så svåra så kan du ju vända dig till din gud och få svar. Men då kommer vi till problemet med att alla diverse religioner säger sig ha det RIKTIGA svaret på frågorna...
Precis som DU skriver i rubriken "mest sanna religionen och tro",
Ja den må vara sann för just DIG inuti ditt huvud, men för många andra människor så kanske deras "äkta sanning" inte alls stämmer överens med ditt tyck/tänk och din tro...
Om du låter en bok diktera ditt liv, hur du ska tycka eller tänka, vad du ska tro på och inte tro på, kanske bestämma vad du får lov att äta och inte äta, sex innan /utanför äktenskap eller inte, om det är superviktigt att man utför vissa religiösa ritualer på ett speciellt sätt annars så kommer du brinna i helvetet eller kanske inte få några tajta oskulder i paradiset... då skulle jag säga att du är "dum/korkad/blåögd/vilsen/efterbliven" ja, kärt barn har många namn
Misstro mig inte, jag tycker att vem som helst ska få lov att tro precis vad de vill även det flygande spagettimonstret!
Men när religionens rötter går så djupt att det börjar påverka människan negativt, då tycker jag man ska säga ifrån.
Jaja, lycka till här på forumet, nu ska jag börja med kvällsmaten