Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, du. Vad kan det röra sig om när man utgår från sekretess? Diskussioner kring barnen och gärningsförlopp och hur de tänkt sig gå till väga?
Ett par sms till i den Iphone innan sista smset där de vuxna diskuterar sinsemellan om barnen somnat?
Det kan vara mycket obehaglig fakta med andra ord då sekretessen knappast lär handla om triviala, vardagliga ting - varav barn är omgärdade av mycket strikt sekretess i förundersökningsprotokoll.
Ja, nog vore det obehagligt alltid - och jag tror inte att någon av oss vill veta exakt vad som stod i föräldrarnas sms eller mejl till varandra: "då överrumplar jag barnen när de somnat ikväll, jag tar M först och därefter A, visst var det så vi sa?"
Om det verkligen står så sjuka saker i sms så vill vi slippa ta del av det.
Men, däremot skulle jag vilja veta om man verkligen hittat konversationer som visar att föräldrarna planerade, enades, finslipade tillvägagångssättet, bestämde sig för exakt vilken kväll allt skulle ske, om H påminde O om att han måste hjälpa henne att dö ifall det inte fungerade med den lugnande medicinen - eller vad det nu kunde röra sig om.
Och ja - jag vet; jag får aldrig veta. Det är sekretessbelagt.