Ja det stämmer. Kristna i USA, iaf s.k. evanglister, är ganska korkade, och det är dom nog världen runt tyvärr. Egentligen bryr dom sig knappt om judarna utan försöker bara använda sig av dom som ett medel för att få Jesus att komma tillbaka. Detta utan att inse att det egentligen är judarna som använder sig av dom för att nå sina mål.
Men ja enligt dom så måste bland annat judarna återföras till Israel (vilket har hänt) och Jerusalem ska åter tillfalla Israel (vilket i princip hänt och fortsätter att hända sedan Trump flyttat USA:s ambassad till Jerusalem och godkänt staden som Israels huvudstad). Och sen så måste judarna så klart bygga klart det Tredje Templet.
Därefter ska Antikrist gå in i Templet och sen bryter typ "tredje världskriget" ut. Teorierna om vad som händer vid denna tidpunkt varierar och handlar främst om att kristna blir eller inte blir uppryckta till himmelen samt vid exakt vilken tidpunkt Gud släpper helvetet loss på Jorden.
PS. Här talar jag alltså bara om en viss falang inom kristendomen. Dock en mäktig och inflytelserik falang, inte minst pga dess kontakter med den judiska makten. Det finns gott om kristna som är emot dessa tokerier och som har genomskådat vad som håller på att äga rum. Själv pratade jag inte för så länge sen med en etiopisk präst som hade kommit till insikt. Någon hade tipsat honom om dokumentären Jüri Linas dokumentär "Under skorpionens tecken" och efter att han sett den hade han funderat i månad efter månad och fortsatt med att läsa på.
Så det finns hopp.
Citat:
Ursprungligen postat av
FalconAlkoholfri
Kristna i Usa stödjer judarna i Israel pga någon slags profetsia om jag förstått det rätt. Judarna måste nå något slags stadie innan Jesus eller messias eller någon kommer tillbaka och skapar paradiset här på jorden. Eller något.
Någon annan kanske vet detaljerna ovan mer exakt?
Så att Trump stödjer Israel är inte det minsta konstigt, ur ett amerikanskt kristet perspektiv.