2019-03-22, 19:32
Medlem
riskybizzys avatar
Märkligt att ingen har gett honom ordentligt med stryk (eller så har det hänt redan).
Citera
2019-03-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Örjan Ramberg är Dramatens bästa manliga skådespelare. Han var t ex sagolik i "Och ge oss skuggorna".
Det är därför han trots allt får roller och står på scenen.
Men att han samtidigt är ett riktigt svin som person har nog ingen missat. Ingen man vill ha att göra med.

Absolut ett rikyigt as, men är inte det känt sedan tidigare vad han gjort mot t ex Josefin Nilsson?
Josefins syster kommer att ge ut en bok baserad på Josefins upplevelser om detta destruktiva förhållande med Rahmberg.
Han- R, är juklart farlig för fysiskt svagare personer, hur ska han hanteras när han kommer till ett äldreboende + Golvar och skallar alla de andra?
MInnesprogrammet om Josefin Nilsson på svtplay, påminner en om hur haft det,
helt klart att den misshandel och de skador hon ådrog sig också indirekt var orsaken till hecnnes för tidiga död.
Jag har träffat på Rahmberg och det blev uppenbart hur aggressiv han kan bli, i princip utan någon orsak.
Tänker att Josefin väldigt tidigt borde ha förstått eller känt hans inneboende vettlösa ilska.
Men han kan ju ha kamouflerat/förklätt, sin aggression -i nån passionerad förförelse kanske .?
Svårt förstå, hur han kunnat snärja kvinnor med sin aggressiva utstrålning.
Senast redigerad av moshes 2019-03-22 kl. 21:15.
Citera
2019-03-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vilken gripande dokumentär. Vilket helvete hon hade haft, Josefin.
ja verkligen, fint, och många kollegor som vetat hur hon led, ska köpa boken när den kommer.
Citera
2019-03-22, 21:14
Medlem
Mosbulles avatar
Varför gjorde ingen något, jag menar av de som visste?
De verkar ju ha varit en del, minst sagt, som kunde ha stoppat mr Psycho..
Citera
2019-03-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Han ansågs som den stora stjärnan och Josefin sågs som den där lilla flickan från landet,
- det rådde en annan anda då, -kvinnor o flickor fick ju skämmas själva och kvinnomisshandel
tolkades ofta som om kvinnan provocerat den stackars mannen att ta till våld.

Kvinnor ansågs få skylla sig själva.
Josefin var inte enda kvinnan som utsattes, Lena Ohlin drabbades också-
andra kvinnor höll väl tyst, Eva Fröling och alla hans övriga "älsklingar"-han var ju populär bland kvinnorna, nu har han ju fått ett grymt utseende,hans ansikte speglar hans aggressiva personlighet.
Senast redigerad av moshes 2019-03-22 kl. 21:35.
Citera
2019-03-22, 22:58
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Märkligt att ingen har gett honom ordentligt med stryk (eller så har det hänt redan).
Någon gav honom en omgång för många år sedan, tror det var Johannes Brost.
Citera
2019-03-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thabita

Knappast. Tror inte Johannes var mäktig för det, men jag kan ha fel. Om det är nån som kunde ge honom en rejäl hurring så är det faktiskt Persbrandt. Kanske han har gjort, det får han i så fall meddela i tråden.

Jag tycker intensivt illa om Örjan Ramberg. Inte bara för att han är göteborgare....utanför att han är en skithög.
Citera
2019-03-23, 02:14
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Knappast. Tror inte Johannes var mäktig för det, men jag kan ha fel.
Du har rätt. Googlade. Brost anklagade Ramberg för misshandel i sin bok.
Citera
2019-03-23, 09:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Björn Kjellman uttryckte det "bra" tycker jag: "Under inspelningen var vi som en familj, vi visste ju hur jobbigt hon hade det utanför, men vi var som i en bubbla, vi var småförälskade i varandra allihop". (ung.)

Konstnärer, klena och psykiskt sköra skådisar, där delar av själva livet också är en teater. Jag kan tänka mig att Örjan delvis använde Josefin för att träna sina monologer på: "grisfarmarf*tta" är ett exempel på ord som han nog tyckte låg jävligt skönt i munnen...

Det sorgliga är att Teatersverige, av någon skruvad anledning, vill ha den här typen av badboys. Han är ju inte direkt det enda svinet i den branschen.
Citera
2019-03-23, 09:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Knappast. Tror inte Johannes var mäktig för det, men jag kan ha fel. Om det är nån som kunde ge honom en rejäl hurring så är det faktiskt Persbrandt. Kanske han har gjort, det får han i så fall meddela i tråden.

Jag tycker intensivt illa om Örjan Ramberg. Inte bara för att han är göteborgare....utanför att han är en skithög.
Ramberg åkte på en rejäl smäll, vill minnas att det bla var för hur han behandlade sina kvinnor.
Vem det var kommer jag inte ihåg, borde dock varit en storväxt herre.
Senast redigerad av Sonnenwende 2019-03-23 kl. 09:27.
Citera
2019-03-23, 11:18
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thabita

Hahaha, nej! Brost var LIVRÄDD för Örjan.
Läser msn Brosts bok tycker man uppriktigt synd om honom.
Örjan tog hans själ den kvällen på PA och co...
Citera
2019-03-23, 11:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy

Det där att någon skulle »gett honom stryk« som beställningsarbete det finns mest i sagorna och möjligen i förorten. Ramberg har slagits en del i sina dagar, men knappast för att någon sökt upp honom och ska hämnas. Krogslagsmål under 70-talet där han sannolikt vann de flesta eftersom han aldrig har backat. Naturligtvis har han fått sig en propp själv också vid något tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in