Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det är inte sant. Du har inte svarat på detta inlägg som jag skrev när du försvann förra gången 2018-10-14.Jag väntar otåligt på svar.Skulle han osedd ha burit kroppen ut på en belyst loftgång och nerför en trappa samt lastat in kroppen i en bil? Loftgången och trappan är synliga från fönster, inte bara i egna huset utan även från grannhusen. Knappast, det troliga är att Vatchareeya gick på egna ben ur lägenheten och det finns inget som motsäger det.Då måste vi krångla till scenariot för att förklara varför det inte hittades blod i kupén. Styckningen var inte utan blodsutgjutelse. Kom med en trovärdig förklaring till att han inte blodade ner kupén på väg från styckplatsen.
Förklara också varför inget mordvapen eller verktyg från styckningen har hittats? Skulle han ha gjort sig av med alltihop och bara burit hem en tejprulle försiktigt så han inte lämnade DNA på den?
Du har inte svarat på hur det kunde komma sig att det finns två iakttagelser av en asiatisk kvinna på väg mot gångvägen till Sävast. Båda iakttagelserna gjordes tidsmässigt så att de passade in tidsmässigt med Kims berättelse. Lejonbacksvägen är ingen vanlig gångväg och vittnet där uppger att hon aldrig tidigare har sett en ensam asiatisk kvinna på den.Nej, den vanliga anledningen till att man styckar en kropp är transport. Det är lättare att hitta en kropp om den är delad och utspridd, det finns fler fyndplatser. Benen lades inte i gula huset för att gömmas, de lades där för att hittas. Det hade varit bättre att lämna kroppen ostyckad på styckplatsen, så det fanns ingen anledning till att stycka kroppen efter att den hade baxats ut ur lägenheten.
Wow, du hittade ett inlägg från i oktober som jag "inte svarat på". Btw det var inte ens under perioden jag skrev/debatterade här kontinuerligt, vilket jag också skrev!
Om jag inte minns fel satt jag och sammanfattade dom där 15-20 punkterna (som dessutom blev fler än 20!) men så råkade jag klicka bort allt och orkade inte börja om igen. MEN dessa punkter/argument är sådana som jag och många andra här redan lyft fram, så det hade snarare bara blivit repetition. Sedan att du på heltid sitter och avlägsnar allt folk skriver trots en fällande TR-dom, HR-dom, HD som inte ville gå vidare med fallet och en resningsansökan som avslogs - Det är ju bara ditt problem!?
Ja, det kan han väl självklart ha gjort? Är det nattetid är det ju snarare större chans att INTE bli upptäckt, än att bli upptäckt!? Minns du inte Stefan Nilsson från Värmland som ströp ihjäl sin pojkvän och sedan ensam släpade ned honom till källarförrådet och gömde kroppen - Utan att bli sedd. Då kan jag också tillägga att K.J troligen är mycket starkare och mer fysisk än var Stefan Nilsson är/var!
Han har väl troligen bytt kläder efteråt. Det var ju sommar så han kanske rent av hoppade i vattnet efteråt. Styckning/mord-vapnet/verktyget har väl gömts (eller förstörts) på ett bra ställe. Hur svårt kan det va!? Har man hittat Palme-vapnet? - Troligen inte. Har man hittat dom två pistolerna som användes vid Trippelmordet i Uddevalla? - Nej.
Jo, jag har vid minst två tillfällen tidigare, svarat på det där med den asiatiska kvinnan! Och är det "ingen vanlig gångväg" har väl troligen vittnet aldrig sett någon ensam person gå där!?
Jasså är det? Peter Madsen hade ju ett fantastiskt bra sätt (en ubåt) att transportera Kim Wall - Men hon styckades ändå. Givetvis är det så att om du styckar en kropp och sprider ut detta i en stor skog. Då menar jag typ gräver ned, lägger under stenar, täcker över etc. Så är det mycket svårare än om du bara hade dumpat kroppen. Det är bara att kolla på statistiken, dom flesta kroppar dumpade i skogen hittas ju! Som "reserv" vid styckning har du att djur kan råka på dessa kroppsdelar och att detta leder till kroppsdelen försvinner eller blir så sargad så att den inte går att identifiera.