2019-03-21, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Gör inte militären latringropar när dom är ute och övar?
Eller är det moderniserat med kemtoa?
Miljömässigt borde det inte vara någon fara att skita i en grop i djungeln om man blandar ner lite växtdelar och inte skiter hela hålet fullt så man kan täcka över med jord, grenar och stora stenar så ingen trampar ner i skiten.
Borde bli en bra kompost.

Biologiskt nedbrytbara latrinbehållare tror jag, alternativt i plast. Bajsgropar var nog länge sedan. Dessa lämnar ju mänskliga spår efter sig och dessutom inte så bra om det är minerat.
Citera
2019-03-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Orka lägga så mycket energi på en person. Var leker han advokat någonstans? Han skrev till och med att han är bara jurist och advokat först om två år. Sen att han är stolt över sin utbildning är bara bra, är du avundsjuk eller vad handlar det om?

Han får spela spelet hur han vill. Han har inte uppfört sig överdrivet illa så som ni försöker måla det som. Visst han har kallat Linn för kort och tjock men det endast framför kameran när han blivit intervjuad av redaktionen (man kan se det som en dagbok). Han har aldrig kallat henne det framför andra, vilket visar på ett acceptabelt socialt beteende. Vidare har han visat en rationalitet bakom hans val i tävlingen, nämligen att Adnilson och resterande bildad en tydlig pakt som kan kosta dem tävlingar så pass tidigt i tävlingen. Just nu behövs det inga pakter, hela laget ska vara en enhet.

Så snälla kolla på Robinson och håll käften, massa jävla off-topic här inne!

Jag gillar hur han spelar spelet. Du å andra sidan, är jävligt fattig vad gäller ditt egna liv. Försök styr upp det. För ditt egna bästa.
Citera
2019-03-22, 00:07
Medlem
mensverkets avatar
vad menas ens med korvpojkarna?
Citera
2019-03-22, 00:08
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
https://m.youtube.com/watch?v=s58pI8ogItQ

Intressant att höra hur Anna och agent Hamilton talar om hur de är de enda med ”IQ” i lägret. En annan ställer sig dock samtidigt frågan, på vilket sätt är det smart att - i ett socialt spel - bete sig på ett sätt som resulterat i att samtliga deltagare - i första veckan - vill rösta ut än? Även ifall - låt oss säga - detta vore fallet så är de uppenbarligen inte smarta nog att omvandla detta ”IQ” på ett socialt fördelaktigt sätt.

https://www.svd.se/5-vanor-som-skiljer-dumma-manniskor-fran-smarta. Aningen rolig artikel att läsa om man har agentens beteende i beaktning.

Ja din analys lämnar en del att önska.

1. De ville rösta ut oss redan innan vi kom till ön. Grupperingen var bildad redan innan flotten.

2. Listan om fem beteenden, den enda personen som visade ilska, aggression och våldsamhet var Adnilson.

/C
Citera
2019-03-22, 00:16
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Sverige har redan gått under, det måste du väl ändå vara införstådd i?

/C
Herregud - jag håller på dig och Anna. De andra i Lag Syd visar bara på fosterlandets undergång.
Citera
2019-03-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Hur skall du ha det med lille calle du gillade ju mytomanen.
Förbannade hycklar är vad du är en skojare.
En kappvändare
Retarderad

Jag vet ej vad du har för problem?
Jag gillar inte Carl per se. Men jag ogillar hans egna driv.
Du å andra sidan är ju helt sönderrubbad av vad som verkar vara från barnsben. gå å lägg dig.
Citera
2019-03-22, 00:43
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Hur skall du ha det med lille calle du gillade ju mytomanen.
Förbannade hycklar är vad du är en skojare.
En kappvändare
Retarderad

Jag gillar inte Carl per se. Men jag ogillar hans egna driv.
Du å andra sidan är ju helt sönderrubbad av vad som verkar vara från barnsben. gå å lägg dig.

Idag, 00:35 #732
Charlemange
Medlem
Charlemanges avatar
Reg: Mar 2018
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag gillar inte Carl per se. Men jag gillar hans driv.
Ja självklart född på gamla bb i Götet så du har en poäng i det.
Men till skillnad från dig så har jag ej fått någon pannlobs operation.
Syster Ratched kommer snart och nattar dig.
Så så lägga sig nu.
Lite hibernal så blir det bra i morgon följer jag dig till ec-behandlingen.
Mycket bra Miss Dope att redigera sina egna inlägg för att försöka komma i bättre dager så korkat bara du ogillar och gillar lille calles driv hur skall du ha det du använder ju dina egna citerade inlägg för att försöka hitta på något sätt att vända kappan ut och in men du är i alla fall naken .
Lyset är tänt hemma hos dig men ingen är hemma.
Hamstern är död men hjulet snurrar fortfarande tack tack
Citera
2019-03-22, 00:47
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Han får spela spelet hur han vill. Han har inte uppfört sig överdrivet illa så som ni försöker måla det som. Visst han har kallat Linn för kort och tjock men det endast framför kameran när han blivit intervjuad av redaktionen (man kan se det som en dagbok). Han har aldrig kallat henne det framför andra, vilket visar på ett acceptabelt socialt beteende. Vidare har han visat en rationalitet bakom hans val i tävlingen, nämligen att Adnilson och resterande bildad en tydlig pakt som kan kosta dem tävlingar så pass tidigt i tävlingen. Just nu behövs det inga pakter, hela laget ska vara en enhet.

Så snälla kolla på Robinson och håll käften, massa jävla off-topic här inne!

Min uppfattning är att han - i programmet - uppmålas som ännu trevligare än vad han egentligen är. Jag surfade - efter att ha läst vad människor skrivit om honom på Robinsons Facebooksida - in på agentens Facebookprofil; där uppvisar herr Hamilton upp en synnerligen illa attityd. https://imgur.com/a/hBs39kW

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Anna blev illa omtyckt i gruppen för att hon sa att Adnilson skulle ta det lite lugnt med byggandet (han byggde gäststuga o kiosk) och spara lite krafter till första tävlingen. Det var ju av omtanke om gruppen, men grabbarna Grus tål ju ingen annans åsikt. Adnilson kan ju inte ens skita utan att få göra på sitt eget märkvärdiga sätt.

Visst kan Anna o Carl lägga sig på rygg och kapitulera inför grabbarna Grus, som alla tjejer utom Anna gör, då hade de varit "omtyckta". Att ha en egen åsikt ingår inte i konceptet för att bli omtyckt i lag Syd.

Det finns nog fler anledningar än så till att hon inte är omtyckt utav gruppen, det är knappast som så att en liten avvikande åsikt har ett så avgörande utfall som risk för utröstning. Hennes åsikt är egentligen helt legitim och logisk (Det finns hos mig finns dock full förståelse för att man - de första dagarna, när man fortfarande har ork och energi - bygger upp ett schyst ställe som man förhoppningsvis skall/vill tillbringa ett par veckor i), hennes primära problem är således inte åsikten i sig utan hennes konfrontativa stil. En vanlig åsikt förvandlas till att istället bli en konflikt.

Citat:
Ja din analys lämnar en del att önska.

1. De ville rösta ut oss redan innan vi kom till ön. Grupperingen var bildad redan innan flotten.

2. Listan om fem beteenden, den enda personen som visade ilska, aggression och våldsamhet var Adnilson.

/C

1. Jag förstår. Dåligt utgångsläge om så är fallet. I den situationen så finns såklart endast ett alternativ; att splittra pakten. Men, det finns flera - andra, psykologiska och sociala - sätt, att göra detta på. T.ex. att nässla sig in och bryta upp gruppen inifrån. Ert tillvägagångssätt; det totalt motsatta; dålig attityd och (i ditt fall) medvetet sabotage känns inte som en bra strategi alls för att uppnå nämnda mål. Snarare tvärtom, att motsatt effekt uppstår, pakten cementeras.

2. Vi får väl se hur programmet och ’karaktären’ Adnilson utvecklar sig, än så länge så har jag inte uppfattat drag som ilska, aggression och våldsamhet hos honom. Men som sagt, vi får väl se.
Citera
2019-03-22, 00:48
Medlem
johanjosefssons avatar
Börjar bli alldeles för gammal för dokusåpor, ändå fastnar man för skräpet konstant.

Nu får Nick se till att vinna detta en gång för alla!!!
Citera
2019-03-22, 00:51
Medlem
Citat:
Media-hora? I vilka medier syftar du då på?

Ingen saknade mig när jag drog till England? Okej? Känner jag dig?

Ingen saknar mig på Fiji? Okej? Vad ickesägande.

Fast med slips? Jahapp.

Försvarare i ett brottsmål och arbeta med tvistemål också? Tror inte du riktigt förstår hur man arbetar när man är jurist/advokat...

Till samtliga av dina märkliga uttalanden och åsikter känner jag, meh.

Vilken slöseri med tid för dig.

/C

Min enda önskan just nu är och se dig vinka när blåhåret och korvpojkarna åker hem. Skönt och se hur en logisk och smart person sätter de icke-logiska och känslodrivna snöflingorna på plats under bästa sändningstid
Citera
2019-03-22, 01:03
Medlem
myrornaskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Hoppas att Mr Hamilton är ett socialt experiment i någon form, lite halvtråkig attityd om han är på riktigt...

Om man nu är välbetald jurist i London, varför ställa upp i Robinson? Vilken välrenommerad firma skulle ens låta sina anställda vara borta i x-xx antal veckor?

Varför har karln bytt namn? Och varför ser han det som sin stora livsuppgift att kommentera både här och på fejjan?
Allt pekar mot en gemensam nämnare; hur LITEN och skadad människa killen är🥴 Hoppas han åker ut fortare än blixten, mobbarpersonligheter gör ingen bra tv när det kommer till lagspel!
Citera
2019-03-22, 03:00
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

Orkade läsa ungefär en fjärdedel.

Du verkar tro att en tv-serie med en budget på över 20 miljoner där personalen gör allt för att skapa bra TV är en avspegling över hur man som deltagare är som person, både privat och i yrkeslivet. Och att det är en bra mätning av empati...

Nyktert.

/C

Bilderböcker kanske är ett bättre alternativ om det är så jobbigt att läsa...?

Du verkar lida av samma syndrom som Trump när han ska förklara saker för oss vanliga dödliga; "Det är bara jag som förstår vad det här handlar om och nu ska du få förmånen att lära dig av mig". Jag förstår hur det går till när sådana här program görs, jag vet att det klipps och vinklas och att det ges "hintar" till deltagare om hur de ska bete sig/vad de ska säga så det blir "bra TV".

Men du säger ju ständigt nedlåtande, föraktfulla saker om alla andra och du ser ner på folk som inte har hög utbildning och "fina jobb". Skyll inte på TV4:s klippning, när du sitter och vräker ur dig saker har de inte klippt ihop lösryckta ord här och där utan du säger verkligen de sakerna. Och jag tror att det är sådan du är, att det är de åsikter du har.

Ja, hur man pratar om sina medmänniskor, hur man ser på andra är faktiskt en bra mätning av empati. Det ger åtminstone en vink om hur mycket empati en person har. Om du hade orkat läsa hela mitt inlägg hade du sett att jag skrev att jag förstås kan ha fel om dig, att du kanske inte alls är så otrevlig som du verkar i TV. Jag säger bara att jag tror att du är oerhört otrevlig, dryg och - just det, att du har svårt med det där med empati.

Citat:
Du måste missat i stort sätt alla avsnitt.

/C

Hrm... Sett.

på dig själv du. Fem avsnitt har sänts, och det är tydligt i de två senaste att dina lagkamrater inte vill ha dig kvar i laget. De genomskådade nog din maskning väldigt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in