2019-03-21, 23:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Det tror jag är för slaskmedia skulle göra allt för arr få tag i denna.
Jag har också fått info utanför tråden och den säger att det finns en filmsekvens men även minst ett handskrivet avskedsbrev.

Jag har också hört att det fanns handskrivet brev till anhöriga. Det finns ingen anledning för polisen att ens nämna det på PT, det är oerhört privat och angår endast de anhöriga
Citera
2019-03-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men du begriper väl att det är föräldrarnas perspektiv som beskrivs?
Att de ansåg barnen lida (vilket de säkert gjorde då sjuka barn lider) och att de då via snedvridet synsätt såg det som en lösning. Döda lider nämligen inte.
De inbillar sig då vara altruistiska.
Personligen undrar jag snarare hur detta är så svårt att begripa då ni är några som upprepat pratar om detta ich vantolkar det hela tiden,?
Att de sen både uppförstorat och svartmålat både nuet och framtiden råder ingen tvekan.
Det är skevt, falskt, inbillat.
.

Tyvärr är det i den historien inte alltid klart vems perspektiv beskrivs av vem.
När polisen säger att föräldrarna var hårt ansatta. Visst kan det vara så att föräldrarna upplevde att de var hårt ansatta. Men jag tycker redan här blir det skevt med den formuleringen polisen väljer. Om vilken gm säger man att han/hon eller båda två är hårt ansatta annars när det handlar om mord?

Att skriver att föräldrarna döda därför att de inte orkade att se barnen lida. Det blir skevt då med, tycker jag. Man kunde skriva: att föräldrarna hade en sjuk verklighetsuppfattning / störd personlighet/ vad vet jag, som gjorde att man inte kunde hantera barnen sjukdom/symptom på ett sätt som föräldrar brukar göra. Eller hur man det ska formulera det. Det är något helt annat. Och jag är absolut inte säker att det var lidande föräldrarna hade problem med - men det är något annat det med.

Att gör perspektivet tydligt är viktig - annars hamnar man lätt där att man skriver om föräldrarnas perspektiv så om det var så det var. Till och med polisen gör det när man väljer orden gemensam och i samförstånd under ett år utan att man vet att det är ett citat - det var just så föräldrarna formulerade sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Oj.. har du fått info - utanför tråden. Säg inte att det var den där inavlade (idioten) som kom fram till poliserna utanför fastigheten / morddygnet. Han som hade nåt att säga, fråga. Var det han som delgav dig den så åtråvärda informationen - så att du måste delge tråden ?

Enligt dig, som inte var på plats var personen inavlad. Han blev av dig, lika nerprioriterad, som barnen blev / blir. Skräp.

Lika lite sedd
Ja den grannen verkar inavlad av beteendet att döma. Det står jag för. Nej jag är ingen sån skvallerkärring eller som springer till grannar. Info kan ju komma ändå eller hur? Nu är det ingen ny info men ju fler som fått samma så torde der styrka det. Om nu inte det är samma troll vi alla känner då.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Kontakter. Inte första kontakten heller i ett mordfall. Tyvärr.. Allvarligt om du frågar mig.

Definitiv väldigt allvarligt.
Om vederbörande inte var en anhörig, finns det en läcka någonstans. Någon har allvarligt brutit sin tystnadsplikt och denne någon finns antingen hos polisen, kanske inom vården eller på Rättmedicin i Lund.
Fullt i klass med att uppge att man sett barnens sekretessklassade sjukintyg och berätta om deras mycket privata och hemliga diagnoser i en tråd på nätet.
Citera
2019-03-21, 23:29
Medlem
Citat:
Typiskt tecken på den rättsröta som diskuteras i tråden.
Fan va skarpt av dig att notera detta.
Ja nästa man till rakning att kolla upp
Citera
2019-03-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Definitiv väldigt allvarligt.
Om vederbörande inte var en anhörig, finns det en läcka någonstans. Någon har allvarligt brutit sin tystnadsplikt och denne någon finns antingen hos polisen, kanske inom vården eller på Rättmedicin i Lund.
Fullt i klass med att uppge att man sett barnens sekretessklassade sjukintyg och berätta om deras mycket privata och hemliga diagnoser i en tråd på nätet.
Fast ditt sista stycke har jag bara läst att denna fått den infon och inte att h*n själv gått in i några journaler. Inte direkt ur hästens mun.
Citera
2019-03-21, 23:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du som obducent borde väl veta att det ordvalet inte används.

Hanna är inget offer så det är inte mycket som stämmer där inte.

Det var absolut ordvalet ”mordoffer” som användes i samtalet med A-C A. Det var ju också det jag specifikt frågat om - hur många mordoffer. Hon svarade ordagrant att det fanns tre mordoffe.
Något vi idag också fått bekräftat i FUP.

Tror du jag skulle frågat om hur många döda eller dödsoffer som fanns i villan där polisen funnit fyra döda...?
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-21 kl. 23:43.
Citera
2019-03-21, 23:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet inte om jag har uppfattat frågan rätt.

- Fegt av honom att inte ta på sig skulden ensam för morden utan att göra Hanna medskyldig . Han kunde inte stå upp för att han blev knäpp. Han ville inte bli bedömd/ dömd av omvärlden ” den som blev knäpp och mördade sin familj”.
- han kanske kände sig inte tillräckligt uppskattad av kollegor , släkt och visa nu äntligen efter sin död hur mycket ” han ” led pga barnens sk sjukdomar
- storhetsvansinne
- om man känner sig missuppfattad , missförstådd, försummad , allt i den riktningen så ville han kort och kallt förklara för omvärlden . En typ av martyrskap. Nästan lite religiöst. Rituellt.
För mig , allt detta visar att det var Oskar.
Hanna var inte den människan alls
Du gör dig skyldig till förtal av avliden person. Inte ok nånstans. Framförallt inte när polisens arbete visar på anat. Förtal av avliden är ett brott och är straffbart. Det du sysslar med är fel och obehagligt. Det finns bevis för att H är medskyldig i gärningen.
Citera
2019-03-21, 23:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Oj.. har du fått info - utanför tråden. Säg inte att det var den där inavlade (idioten) som kom fram till poliserna utanför fastigheten / morddygnet. Han som hade nåt att säga, fråga. Var det han som delgav dig den så åtråvärda informationen - så att du måste delge tråden ?

Enligt dig, som inte var på plats var personen inavlad. Han blev av dig, lika nerprioriterad, som barnen blev / blir. Skräp.

Lika lite sedd

Det här fallet diskuteras även på andra forum
Citera
2019-03-21, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tyvärr är det i den historien inte alltid klart vems perspektiv beskrivs av vem.
När polisen säger att föräldrarna var hårt ansatta. Visst kan det vara så att föräldrarna upplevde att de var hårt ansatta. Men jag tycker redan här blir det skevt med den formuleringen polisen väljer. Om vilken gm säger man att han/hon eller båda två är hårt ansatta annars när det handlar om mord?

Att skriver att föräldrarna döda därför att de inte orkade att se barnen lida. Det blir skevt då med, tycker jag. Man kunde skriva: att föräldrarna hade en sjuk verklighetsuppfattning / störd personlighet/ vad vet jag, som gjorde att man inte kunde hantera barnen sjukdom/symptom på ett sätt som föräldrar brukar göra. Eller hur man det ska formulera det. Det är något helt annat. Och jag är absolut inte säker att det var lidande föräldrarna hade problem med - men det är något annat det med.

Att gör perspektivet tydligt är viktig - annars hamnar man lätt där att man skriver om föräldrarnas perspektiv så om det var så det var. Till och med polisen gör det när man väljer orden gemensam och i samförstånd under ett år utan att man vet att det är ett citat - det var just så föräldrarna formulerade sig.
Problemet är följande vid tolkning:

Fu är en utredning. Tror man att det är föräldrarnas ord i brev blir det väldigt fel.
Föräldrarna beskriver sin syn.
Polisens Fhl håller förhör för att få en sammantagen bild kring familjen varav det är en bedömning av utredarna.
Sen har det presenterats av FuL via pressträff.
Citera
2019-03-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har också hört att det fanns handskrivet brev till anhöriga. Det finns ingen anledning för polisen att ens nämna det på PT, det är oerhört privat och angår endast de anhöriga
Håller med dig till 100. Det är sånt som veckotidningar, Höglund och annat patrask kan syssla med.
Citera
2019-03-21, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det var absolut ordvalet mordoffer som användes ibsamtalet med A-C A. Det var ju också det jag specifikt frågat om - hur många mordoffer. Hon svarade ordagrant att det fanns tre mordoffe.
Något vi idag också fått bekräftat i FUP.

Tror du jag skulle frågat om hur många döda eller dödsoffer som fanns i villan där polisen funnit fyra döda...?
Hahaha. Ja ring fd presstalesperson och fråga det.
Hon är väl gråhårig och kollrig vid det här lsget och svarar utan att reflektera:
Fyra.

Saken är den att jag anser det som ditt ordval rakt igenom, att du inte har exklusiv info om att en person dödat barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in