2019-03-21, 15:37
Medlem
bagarn29s avatar
Får de på något sätt tillgång till internet under vistelsen på ön?
Citera
2019-03-21, 16:31
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spexarn
Minigubben, den korta tunnhåriga, Kalle, varför är det mest han som har mycket kläder på sig? Vill han inte visa sina chipstuttar? Var det bara han som frös, är de andra mer tåliga mot kyla?

Man såg när han hade t-shirt på sig att han var väldigt medelmåttigt fysiskt. Hans armar saknade både volym och definitioner. Benmusklerna hade platsat på bänken i ett korpen-innebandylag.

Lill-calle påminner mer och mer om Jan Guillou. En grandios bild av fysisk överlägsenhet när verkligheten är det raka motsatta. Jan påstod ju att han simmat 100m på nära OS-rekordtid i 14års åldern. När han i verkligheten inte ens kvalade in till ungdoms-DM😅
Citera
2019-03-21, 16:36
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Man såg när han hade t-shirt på sig att han var väldigt medelmåttigt fysiskt. Hans armar saknade både volym och definitioner. Benmusklerna hade platsat på bänken i ett korpen-innebandylag.

Lill-calle påminner mer och mer om Jan Guillou. En grandios bild av fysisk överlägsenhet när verkligheten är det raka motsatta. Jan påstod ju att han simmat 100m på nära OS-rekordtid i 14års åldern. När han i verkligheten inte ens kvalade in till ungdoms-DM😅

Lukas och Emilio har definitivt mer benmuskler än mig! jag menar Lukas är ju fotbollsspelare!

/C
Citera
2019-03-21, 16:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Lukas och Emilio har definitivt mer benmuskler än mig! jag menar Lukas är ju fotbollsspelare!

/C

Hade ni tillgång till internet på ön?
Citera
2019-03-21, 16:56
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänker inte du på Coq Rouge nu? Kenta har väl inte skägg och långt hår?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e9/Kent.ekeroth.riksmotet2016.16d759.1810545.jpg/225px-Kent.ekeroth.riksmotet2016.16d759.1810545.jpg
Citera
2019-03-21, 16:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e9/Kent.ekeroth.riksmotet2016.16d759.1810545.jpg/225px-Kent.ekeroth.riksmotet2016.16d759.1810545.jpg

Sätt en mössa på honom så liknar han Coq Rouge.
Citera
2019-03-21, 17:00
Medlem
ieshos avatar
Det finns ett engelskt program där deltagarna verkligen får försöka klara sig bäst de kan. Inga tävlingar och ingen uppvisning. Kvinnor på en ö och män på en annan. Olika åldrar och olika yrken.

På kvinnornas ö var man allmänt irrationella och irrade omkring och gick vilse. På männens ö var det en medelålders byggnadsingenjör som tog befälet och hittade snabbt en bra plats och började bygga en hydda tillsammans med en byggnadsarbetare. Men de råkade snabbt i luven på varandra och båda började bete sig som förkylda ungar på förskolan. Båda skulle minsann lämna ön och bygget avstannade.

Kvinnorna klarade sig ganska bra, de hittade vatten och mat där de irrade omkring och kunde precis som männen gnugga fram glöd till en eld. Medan männen blev alltmer uttorkade och hungriga.

Här spelade yrkeskunskaper, ålder och kroppslinjer mindre roll och ingen blev kallad tjockis eftersom alla klarade sig ungefär lika dåligt. Bortsett från att männen tappade humöret då.
Senast redigerad av iesho 2019-03-21 kl. 17:02.
Citera
2019-03-21, 17:00
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sätt en mössa på honom så liknar han Coq Rouge.

Förlåt menade inte Klas så klart utan CSH :P
Citera
2019-03-21, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Carl är smart och går säkert jättebra i en konkurrensinriktad omgivning. Han är mer amerikansk än svensk. Han är resultatinriktad och blir otålig när omgivningen inte kan hålla jämna steg. I en svensk janteomgivning där alla ska sjunga We shall overcome och "Alla ska med!" så går han inte hem.

Jag menar inte att "alla ska sjunga 'We Shall Overcome'", det är en tävling. Men man kan tävla på olika sätt.

Det är så tröttsamt att det alltid ska skrikas "jantelagen" när man kritiserar någon. Jag är inte avundsjuk på Carl, och jag unnar honom all framgång i livet. Jag tycker bara som sagt att han verkar empatilös och att han visar ett människoförakt som jag inte gillar.

Ja, det går att tävla på olika sätt. Var då tolerant inför det. Det är alltid de som viftar mest frenetiskt med tolerans-kortet och säger "Alla är ju olika och det är helt ok!" som är mest intoleranta.

I Sverige ska alltid de som vill och kan prestera saktas ner av hänsynen till de som inte vill eller kan. Alla ska gå i samma takt. Inse att den som är duktig blir otålig av att saktas ner. Jag tolkar inte alls Carl som att han är empatilös. Hur f-n vet man det, baserat på det man sett? Han är tävlingsinriktad och kritiserar individer i gruppen som tar irrationella beslut, något som i högsta grad påverkar hans egna möjligheter i tävlingen. Varför skulle det betyda att han är empatilös? Det hänger inte ihop.

Varför inte ta bort tävlingsmomentet i Robinson och bara filma människor som svälter i månad på en Fidji-ö? Alla nöjda o glada då?
Citera
2019-03-21, 17:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns ett engelskt program där deltagarna verkligen får försöka klara sig bäst de kan. Inga tävlingar och ingen uppvisning. Kvinnor på en ö och män på en annan. Olika åldrar och olika yrken.

På kvinnornas ö var man allmänt irrationella och irrade omkring och gick vilse. På männens ö var det en medelålders byggnadsingenjör som tog befälet och hittade snabbt en bra plats och började bygga en hydda tillsammans med en byggnadsarbetare. Men de råkade snabbt i luven på varandra och båda började bete sig som förkylda ungar på förskolan. Båda skulle minsann lämna ön och bygget avstannade.

Kvinnorna klarade sig ganska bra, de hittade vatten och mat där de irrade omkring och kunde precis som männen gnugga fram glöd till en eld. Medan männen blev alltmer uttorkade och hungriga.

Här spelade yrkeskunskaper, ålder och kroppslinjer mindre roll och ingen blev kallad tjockis eftersom alla klarade sig ungefär lika dåligt. Bortsett från att männen tappade humöret då.

The Island, går i repris på Svt 2 fredag kväll. Mycket bra program.
Citera
2019-03-21, 17:23
Medlem
Nevermind, för trådens bästa är det nog mera fördelaktigt att bara ignorera allsköns känslodravel.
Senast redigerad av dianna-agron 2019-03-21 kl. 17:53.
Citera
2019-03-21, 17:54
Medlem
tuffkatts avatar
Ber till gud att Carl vinner immunitetstävlingen, efterspelet om så sker hade varit riktigt bra TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in