2019-03-21, 16:08
Medlem
Finns det mejl som bevisar när de skulle låta familjen gå under?
Citera
2019-03-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det ter som en smaksak. Jag kan dock med rättighet tycka att; är man inte medvetslös, djupt neddrogad eller desperat så till den mildra grad att man, efter månader av planering väljer att begå suicid genom strypning av annan, är kanske dödssättet varken det snabbaste eller minst plågsamma sättet att vilja dö på.
Hanna valde detta trots en längre tid av planering. Detta är för mig en aning uppseendeväckande. Personligen föredrar jag snabba puckar

Hon kanske skrek och O försökte få tyst på henne? Det är då de flesta strypmorden sker, i alla fall om en person misshandlas eller blir rädd och skriker. I partnervåld är det så. Hon kan ha skrikit när planerna skulle sättas i verket... och då var jag tillbaka på ruta ett.
Citera
2019-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skaver inte foliehatten något för djävligt på dig och din diskussionspartner?

Inget av vad ni har kommit fram i er "brainstorming" bekräftas av utredningen, ganska så duktigt gjort i och för sig men någon träff borde ni kunnat få.

Nej, Reimer, inte alls. Aspirerar inte ens på en hatt i detta ämne. Finns många låtsas-poliser i tråden som skulle försöka.

Tvärtom, så är inte detta någon Brian-stormning heller. Finns mycket logik i det vi beskrev.

Naturligtvis så är avskedsbrevet en uppdiktad historia. Bara pundare på samhällets botten , utan kontakt med verkligheten, skulle kunna komma på tanken att mörda sina barn.
Citera
2019-03-21, 16:13
Medlem
Strypsex finns det ju flera som njuter av, just på grund av njutningen. Kan det ha varit aktuellt i villan? Med dödlig utlösning då.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon kanske skrek och O försökte få tyst på henne? Det är då de flesta strypmorden sker, i alla fall om en person misshandlas eller blir rädd och skriker. I partnervåld är det så. Hon kan ha skrikit när planerna skulle sättas i verket... och då var jag tillbaka på ruta ett.
Citera
2019-03-21, 16:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det är skillnad på preparat. Skillnad på sömnmedel kontra insomningsmedel. Stilnoct resp. Imovane är tänkt att påskynda insomnandet. Imovane dessutom, att förhindra,om flera uppvakningar sker under natten. Propavan tilldels fruntimmer som tror dom inte kan sova - sen sover dom dagen efter o ramlar - än här än där
Lugnande är nåt helt för sig självt... typ Benzo, Valium mfl - vanligt på just valiumkusten - Sveriges framstjärt.

Ja, de kan ju faktiskt ligga och drälla och det är mer risk för hangover.
Tillvänjningsmässigt mer riskfritt så bra val i sig men vid sköra benpipor kan det ju vara lurigt.
Citera
2019-03-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Och det (det fetade) är väl där pudelns kärna ligger. Allt ligger hos föräldrarna. Dessa två kunde inte tänka sig att deras liv skulle styras av sjukdomar hos barnen. Och det är det som är så vidrigt här. Barnen hade ingen talan. Deras garanter, föräldrar, skydd - deras dagars upphov - ansåg att deras egna liv inte skulle bli så fantastiskt som de tänkt. Alltså tog de inte livet av sig själva enbart - barnen fick inte en chans.

Jag funderar lite vad som hänt om H hade fött ett barn med funktionshinder. Hade hon tagit livet av sig och barnet då? Eller har det med att göra om det är lätt eller svårt funktionshinder? Jag bär på mer och mer förakt för dessa två föräldrar. Inget går att göra ogjort, men hur i helsike tänker man när man gör så här. Och dessutom PLANERAR för det.
Där är du och jag helt överrens flashig. Ett sorts utrensande av icke dugliga.
Där ligger medias ansvar tycker jag. Inga snyftreportage om stackars föräldrar. Detta borde väl åxå ligga i MEföreningens intresse?
Citera
2019-03-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag såg denna post. Tror du att någon i familjen skulle kunna ha fått detta utskrivet till sig?
Är detta något som skrivs ut för sömnproblematik, depression, lättare/svårare nedstämdhet e.d?

Erfarenhetsmässigt skriver läkare ofta ut ett mildare preparat till en början för att sedan höja till starkare grejer om den första inte hjälper?

Är nog mycket svårt att få det utskrivet. Kanske till svårt sjuka cancerpatienter med svår ångest? Vet faktiskt inte. Kanske nån läkare här i tråden kan svara på det?
Citera
2019-03-21, 16:22
Medlem
afKnollentotts avatar
Det blev ju en kostsam historia det där - med söndagsbesöken - på Sockerbruksgatan. Inte bara H´s obetalda fakturor till "Parkster" som vi kan läsa om i bouppteckningen. "Terminsavgifterna" var avsevärda.

/Vi är inte med i skattesystemet så man kan inte komma in här och säga ’’Tjena, jag vill göra den här kursen gratis’’. Man får betala för kurserna själv. Men vi försöker hålla priserna så lågt nere som möjligt. Driften måste ju ändå skötas, vi har ju hyror och el och allt praktiskt, det kommer man ju inte undan. Det blir inte dyrare ju högre upp man kommer, som vissa tror. För att bli klass 5 auditör och kunna hjälpa folk upp till tillståndet CLEAR så måste man nog spendera runt 150 000 kronor. Det tar 3-4 år att göra alla, så om man motsvarar det mot en högskoleutbildning eller gymnasieutbildning, eftersom det här är ett tekniskt ämne så är det 30 000 – 40 000 om året som man själv får betala./
Citera
2019-03-21, 16:24
Medlem
Kan det vara så att barnen redan låg döda när paret gav sig av till H-sons för att få testamentet påskrivet? Kan paret ha behandlat barnen med preparat som var olämpliga för barnakroppar? Vill man ha lugn och ro så kanske man preppar för mycket? Förr i tiden kunde man få sömnmedel för barn utskrivet. För mig låter det helt tokigt, men hur är det i dag? Är sömnmedel något man ger till småbarn som inte kan sova? Barnen HB verkar ha betraktats som just "småbarn", med tanke på nallar, lego och inlåsning från grabbkontakter. Flickan på 14 var inte direkt ute och hånglade på byn.

H-sons kan vara släktingar för den delen. Det behöver inte vara grannar.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-21 kl. 16:26.
Citera
2019-03-21, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du förstör tråden....
Dels med dina otrevliga personangrepp och med din förfärliga tvärsäkra okunnighet.
Dessutom osmakligt att infoga en massa "Hahaha" kommentarer i en diskussion om tragiska barnamord. Speciellt som ditt skrattande är hånskratt och inget annat.
Det är inte klädsamt att spela allan när man inte har mer på fötterna och har fel om H´s påstådda självmord, påståendet att O inte skulle dött sist och fakta kring sedativa.

Det är väldigt lätt att få en liten förpackning av såväl Flunitrazempam eller Stesolid utskrivet om man som skötsam vuxen likt O och H skulle gått till Husläkaren och beklagat sig över tung situation med sjuka barn och svårigheter att få ro och somna. Mkt lätt.

Naturligtvis hade ingen av föräldrarna trott att något avbarnen skulle kunna dött av sedativa - de fick ju inget respektive hade endast overksamma spår.
Ingen av föräldrarna var ens i närheten av "förgiftningsdos" eller letal dos - de var båda i skick att kunna agera. De kan inte för ett ögonblick trott att denna dos, som inte påverkade dem mer än att de kunde agera, skulle vara dödlig.
Vilket sekel lever du i?
Nej det är inte väldigt lätt att få Flunitra utskrivet. Läkemedelslistor ger en viss vägledning om bruk av preparat.
Resten passerar gällande dit ständiga snyftande.
Citera
2019-03-21, 16:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det kan förklara att O faktiskt stryper henne, på hennes begäran, ja. Plan D. Även det närmar sig gränsen för vad man tänka på, nej, det är över den gränsen. Helt fruktansvärt.

Att dessa två kunde utsätta sig för detta? En fruktansvärd dramatik... och ett torrt brev? Fantasilösa människor som inte kunde tänka ut hur deras sista stunder kunde bli?

Att vakna upp efter flera timmar i ett hus med hela familjen död. är väl den största mardrömmen så det är nog att föredra att O ströp henne.

Vi vet ju inte vad som stod i brevet "till den det berör" 90 % är ju maskat. Sedan vet vi inte om de efterlämnat ett mer personligt brev till anhöriga
Citera
2019-03-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det blev ju en kostsam historia det där - med söndagsbesöken - på Sockerbruksgatan. Inte bara H´s obetalda fakturor till "Parkster" som vi kan läsa om i bouppteckningen. "Terminsavgifterna" var avsevärda.

/Vi är inte med i skattesystemet så man kan inte komma in här och säga ’’Tjena, jag vill göra den här kursen gratis’’. Man får betala för kurserna själv. Men vi försöker hålla priserna så lågt nere som möjligt. Driften måste ju ändå skötas, vi har ju hyror och el och allt praktiskt, det kommer man ju inte undan. Det blir inte dyrare ju högre upp man kommer, som vissa tror. För att bli klass 5 auditör och kunna hjälpa folk upp till tillståndet CLEAR så måste man nog spendera runt 150 000 kronor. Det tar 3-4 år att göra alla, så om man motsvarar det mot en högskoleutbildning eller gymnasieutbildning, eftersom det här är ett tekniskt ämne så är det 30 000 – 40 000 om året som man själv får betala./

Vad??? Berätta mer. Vad står det i bouppteckningen? Om p-avgifter betalas in månadsvis ok, men står det var hon parkerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in