2019-03-21, 02:45
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traphouze
Jo det har du ju rätt i iofs men vill helst bara få bort detta problemet nu

Vi kan inte göra kreditkoll utan det kan sms bolagen.

1. Snacka med grabbarna och var öppen med din plan. Berätta för dom att du vill betala men inte har några pengar.
2. Sök samtliga sms lån och kortlån som du kan, screenshotta och mmsa langarna så de vet att du jobbar på det.
3. Får du inte in tillräckligt / en endaste krona så blandar du in familjen. Det här ska du också berätta för dina langare, de kommer bli sura men poängtera att det är enda sättet de kan få sina pengar.
4. Var nykter och ärlig.
Citera
2019-03-21, 02:50
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Jo tänkte på sms lån, men e det möjligt att få in pengar nu inatt isf eller det tar lite tid? Som sagt senast imorgon behövs det, nej har ingen inkomst alls.
Haha det gör du helt rätt i fan!

SMS lån hamnar oftast på bankkontot inom 0-24h. Är väl bara att börja testa och se om du blir beviljad. Hoppas dock du har en plan B på hur du ska sedan betala av SMS lånen. De är värre än lånehajarna. Deras räntor är inte att leka med.
Citera
2019-03-21, 02:57
Medlem
SMS lån med skyhög ränta eller av någon du känner är dina enda alternativ, tyvärr.

OT men fan ts ta tag i ditt liv och knarka inte för pengar du inte har, finns massvis med hjälp för såna i din sits.
Citera
2019-03-21, 05:30
Medlem
Eller så lämnar du tillbaka grejerna och erbjuder dom 3000-5000 för besväret.
Senast redigerad av BlueLotus3 2019-03-21 kl. 06:18.
Citera
2019-03-21, 07:15
Medlem
CC75s avatar
Hej

Förstår att du inte vill blanda i din familj. Du känner troligen en hel del "skam" och vill inte vara öppen med det. Nu vet jag inte hur din familj ser ut eller era relationer sinsemellan men, helt seriöst, det är det absolut bästa du kan göra. Dels får du lån av någon/några som inte innebär en skuldfälla vilket SMS-lånen är raka spåret till. Dels är det bra att vara öppen med sina problem till en grupp andra människor. Du slipper bära bördan själv (bara det är en stor lättnad) men du kommer också i betydligt större utsträckning hålla det du lovat (att aldrig göra om det du har gjort) OM du även lovar andra än bara dig själv. Det är betydligt lättare att svika sig själv än andra (här kommer skam och skuld in som positiva faktorer).

M.a.o. Det bästa du kan göra är att tala med anhöriga och nära vänner. Låna från dem.

// CC
Citera
2019-03-21, 07:34
Medlem
Citat:
Tyngre grejor, japp blivit hotad till livet och vill inte min familj ska bli inblandad. Pengarna ska betalas nu inatt egentligen annars stiger summan
Har du blivit hotad till livet ska du göra polisanmälan. Och sen gömmer du dig. Lev på annan ort ett år.
Citera
2019-03-21, 07:37
Avstängd
Finnj-vels avatar
Jag tror att langare erbjuder Klarna avbetalning. Har du frågat dom?

Annars rekommenderar jag EverydayPlus.se. Snabba utbetalningar av lån och när du ska betala tillbaka så får du betala hur mycket du vill, dock minst 10%. Jag lånade 5000:- och betalade tillbaka totalt 5750:- trots att det tog lång tid att lösa lånet.

Idag klarar jag mig utan SMS-lån men jag har varit i liknande sitser TS, många av oss har det. Om din langare har något innanför pannbenet så är hoten inte lika allvarliga som dom låter. Försök delbetala. Fråga om ni kan lösa skulden på annat sätt, typ genom att du skjuter någon etc.
Citera
2019-03-21, 08:43
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Tjena!
Hamnat i lite knas och behöver sådär 10-20 tusen nu direkt, någon som vet nån bra lånesajt eller så som ger ut betalningar direkt utan koll på min ekonomi å så? E arbetslös så kan ju inte skicka in lönespec heller. Vet att det är sent på natten nu men går det att få in pengar på konton nu inatt eller annars imorgon senast? Tacksam för snabbt svar!!

Det finns massor med låne-förmedlare som lånar ut 20K direkt,och du har dem på ditt konto inom några timmar. Avbetalning en tusing i månaden brukar det vara, du får googla dig till vad som finns, C***way vet jag bl.a är snälla med sina utlåningar, lycka till.
Citera
2019-03-21, 11:20
Medlem
Lycka till med att skaffa fram pengarna!Sen hoppas jag du lägger ner detta med omedelbar verkan!!
Citera
2019-03-21, 14:22
Medlem
En så pass liten summa borde du kunna låna av någon bank/kreditgivare. Rekommenderar cashbuddy eller goodcash. Hög ränta men inte som smslånen. Sen ser du till att fixa ett jobb och avbetala lånet. Som sagt, det är småpengar så du borde kunna låna någonstans om du har någon deklarerad inkomst förra året. Har du tjänat 0 kan det blir svårt dock.
Citera
2019-03-21, 15:01
Medlem
Prova norwegian bank. Inte allt för hög ränta och du kan ta ut upp till 20k.
Citera
2019-03-21, 15:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Prova norwegian bank. Inte allt för hög ränta och du kan ta ut upp till 20k.

Utan att de kollar upp en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in