Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Du får det att låta det som att Oskar mördade Hanna mot hennes vilja. Bakgrunden till just DET dådet är troligen att H inte klarade att begå självmord utan bad O hjälpa henne. Detta innebär ju inte att H är oskyldig.
Sen vet vi inte om Hanna hjälpte till vid dåden. Som Emma skrev igår, H kan mycket väl ha suttit på flickornas ben så de inte sprattlade så mycket under tiden O ströp/kvävde dom.
Kan svårligen föreställa mig en sådan utpräglat sadistisk scen. Med två medvetna barn. Än mindre med två utklädda föräldrar. Inga förslag som jag kan tänka mig att spinna vidare på iaf.
Mera trovärdigt då med en spritt språngande galen far, på väg in i en psykos (se en förändrad kognition i det upprättade testamentet två dagar innan), som släpper loss all pålagrad ilska och återhållna hämningar. Utan att ha en strategisk plan till hands i sitt förvirrade tillstånd. Delvis en black-out?
Att efteråt som hustru be om att få bli bragd om livet på samma sätt - nej, det verkar orealistiskt. Eller?
A-C A har meddelat (sedan får var och en välja vad man vill tro på) att flickorna har mördats av en gärningsman, inte två. Ingen som har suttit på benen alltså för då skulle morden ha utförts gemensamt.
På PT uttrycker man sig i futurum; dvs att en
planering om att mörda sina döttrar, har skett gemensamt och i samförstånd.
1. Analyser visar på endast en förövare. Avseende Hs ev bistånd och medverkan: prover tas förstås på utvalda ställen över hela kroppen; inbegripet både kläder och bar hud.
2. H hade i sig en hög dos, men var ändå i stånd att kunna agera. Hur vet man det? Avvärjningsskador, tecken på våldsamt motstånd, använda sakföremål, dna under naglar etc.
3. Polisen kan inte tala om exakt inbördes ordning, fast det är fullt möjligt att endast flickorna avsågs.
Har man kunnat komma fram till att H bragdes om livet först av alla, tillsammans med dna-analyser som visar på O som ensam fysisk förövare, så kan man utifrån de premisserna ansluta sig till att O har bragt samtliga om livet. Och det utan bistånd av H.