2019-03-20, 21:12
Medlem
jontebojs avatar
Det är jätteskönt att liksom ta "powernaps" och tupplurer mellan 1h - 2h i bilen med motorn på och fläkt såklart, att sitta där med bakåtlutat säte i en kall tyst jävla bil är inte skönt alls och det är omöjligt att somna då man stör sig för mycket på tystnaden och kylan och jag är en sån person som inte kan somna utan att ligga och lyssna på något skönt ljud och ljudet från en fläkt på långsamt läge är väldigt skönt att somna till, samt värmen från fläkten avkopplande och avstressande och det är så skönt att bara kunna dra mössan / luvan över ögonen och sova en liten stund.

Dock så är det ett visst problem, det är så att jag går ju av bussen va, då jag "kommer tillbaka" från vuxendagiset som kallas Arbetsförnedringen och jag är typ alltid trött och vill verkligen bara lägga mig och sova någonstans, och det blir ofta bilen, ibland kör jag hem och lägger mig i sängen och sover och ibland pallar man bara inte utan måste vila upp lite energi först.

Problemet är att jag alltid precis hela jävla tiden, eller nästan hela tiden iallafall, blir väckt av folk som kommer och knackar på rutan och ber en stänga av motorn och skit om man ändå inte ska köra och jag blir lika förbannad varje gång och får bara lust att peka finger åt jävlarna som väcker mig och köra över dom, på riktigt asså, ge fan i att väcka mig!!! Jag får damp!!!

Varför måste folk bry sig så jävla mycket om miljön och klimatet och ta det på så extremt allvar och skit i det här smutsiga jävla landet? Aldrig i livet att jag kör ut till en sjö i skogen någonstans för det tar längre tid än att köra hem så vafan liksom. Man tycker liksom att snälla dra åt helvete och lämna mig ifred och låt mig sova en liten stund, jag är trött. Det är olika personer som kommer och knackar på rutan varje gång och idag så kom det ut ett äldre par som typ "skällde ut mig" och hotade att polisanmäla mig och skit om jag inte slutar hålla på så här hahaha? Jag menar det är ju inte olagligt??? Eller??? Det är väl bara olagligt inne i storstäderna?
Vilket jag inte har parkerat i.

Jag menar man har ju vart ute och så sent på kvällar ibland och hängt med kompisar och kört runt med sina mopeder, gjorde jag när jag var 15 - 17 iallafall och innan jag fick B-körkort, sen dess har man lagt ner mopederiet och sålt skiten då man kör bil numera Och då såg man ibland b.l.a polska lastbilar och andra länder som stod på tomgång osv och hade dragit för rutorna då de uppenbar liggen ligger och sover i sina lastbilar och alla klagar och gnäller över det. Och så är det även nu för tiden.

Asså jag vet att stå på tomgång drar bensin men det drar ju för helvete inte ens i närheten lika mycket som om du skulle köra normalt??!?!? Så varför i helvete bryr sig människor så jävla mycket i Sverige? Om folk nu bryr sig så jävla mycket så kan de ju lika gärna skita i att köra bil då de tydligen är så himla "emot det" enligt mig. Låt mig sköta mitt så kan ni sköta ert, jag är sjukt trött på att bli väckt av alla dessa jävla nötter verkligen.

LÄGG AV OCH GE FAN I ATT STÖRA MIN VILA!!!
Senast redigerad av jonteboj 2019-03-20 kl. 21:15.
Citera
2019-03-20, 21:16
Medlem
jontebojs avatar
Det är till och med så illa att de försökt öppna dörrarna till och med. Totalt respektlöst. Vilket är anledningen till att jag låser in mig.
Citera
2019-03-20, 21:21
Avslutad
Folk saknar respekt för andra. Det är hela saken.
Citera
2019-03-20, 21:23
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Folk saknar respekt för andra. Det är hela saken.
Ja men eller hur, jag menar inte fan går man så långt att man försöker öppna ens dörrar haha? Det är ju så respektlöst det kan bli.
Citera
2019-03-20, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Det är jätteskönt att liksom ta "powernaps" och tupplurer mellan 1h - 2h i bilen med motorn på och fläkt såklart, att sitta där med bakåtlutat säte i en kall tyst jävla bil är inte skönt alls och det är omöjligt att somna då man stör sig för mycket på tystnaden och kylan och jag är en sån person som inte kan somna utan att ligga och lyssna på något skönt ljud och ljudet från en fläkt på långsamt läge är väldigt skönt att somna till, samt värmen från fläkten avkopplande och avstressande och det är så skönt att bara kunna dra mössan / luvan över ögonen och sova en liten stund.

Dock så är det ett visst problem, det är så att jag går ju av bussen va, då jag "kommer tillbaka" från vuxendagiset som kallas Arbetsförnedringen och jag är typ alltid trött och vill verkligen bara lägga mig och sova någonstans, och det blir ofta bilen, ibland kör jag hem och lägger mig i sängen och sover och ibland pallar man bara inte utan måste vila upp lite energi först.

Problemet är att jag alltid precis hela jävla tiden, eller nästan hela tiden iallafall, blir väckt av folk som kommer och knackar på rutan och ber en stänga av motorn och skit om man ändå inte ska köra och jag blir lika förbannad varje gång och får bara lust att peka finger åt jävlarna som väcker mig och köra över dom, på riktigt asså, ge fan i att väcka mig!!! Jag får damp!!!

Varför måste folk bry sig så jävla mycket om miljön och klimatet och ta det på så extremt allvar och skit i det här smutsiga jävla landet? Aldrig i livet att jag kör ut till en sjö i skogen någonstans för det tar längre tid än att köra hem så vafan liksom. Man tycker liksom att snälla dra åt helvete och lämna mig ifred och låt mig sova en liten stund, jag är trött. Det är olika personer som kommer och knackar på rutan varje gång och idag så kom det ut ett äldre par som typ "skällde ut mig" och hotade att polisanmäla mig och skit om jag inte slutar hålla på så här hahaha? Jag menar det är ju inte olagligt??? Eller??? Det är väl bara olagligt inne i storstäderna?
Vilket jag inte har parkerat i.

Jag menar man har ju vart ute och så sent på kvällar ibland och hängt med kompisar och kört runt med sina mopeder, gjorde jag när jag var 15 - 17 iallafall och innan jag fick B-körkort, sen dess har man lagt ner mopederiet och sålt skiten då man kör bil numera Och då såg man ibland b.l.a polska lastbilar och andra länder som stod på tomgång osv och hade dragit för rutorna då de uppenbar liggen ligger och sover i sina lastbilar och alla klagar och gnäller över det. Och så är det även nu för tiden.

Asså jag vet att stå på tomgång drar bensin men det drar ju för helvete inte ens i närheten lika mycket som om du skulle köra normalt??!?!? Så varför i helvete bryr sig människor så jävla mycket i Sverige? Om folk nu bryr sig så jävla mycket så kan de ju lika gärna skita i att köra bil då de tydligen är så himla "emot det" enligt mig. Låt mig sköta mitt så kan ni sköta ert, jag är sjukt trött på att bli väckt av alla dessa jävla nötter verkligen.

LÄGG AV OCH GE FAN I ATT STÖRA MIN VILA!!!

Du smutsar ner luften med cancerframkallande ämnen .
Det är samma situation som att man inte ska spola ner mediciner, fast de ändå hamnar i avloppet när kissar och skiter.

Onödigt missbruk.
Lägg dig längst bak på en buss eller ta tag i dina mentala problem.
Tomgångsregeln gäller hur som helst.
Citera
2019-03-20, 21:35
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Du smutsar ner luften med cancerframkallande ämnen .
Det är samma situation som att man inte ska spola ner mediciner, fast de ändå hamnar i avloppet när kissar och skiter.

Onödigt missbruk.
Lägg dig längst bak på en buss eller ta tag i dina mentala problem.
Tomgångsregeln gäller hur som helst.
Fast jämför det med alla andra miljontals fordon som kör runt i världen dagligen, jag mot alla dom gör knappast någon större skillnad. Ytterst minimal.
Citera
2019-03-20, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Fast jämför det med alla andra miljontals fordon som kör runt i världen dagligen, jag mot alla dom gör knappast någon större skillnad. Ytterst minimal.

Men den inställningen kan man tänka att ifall man spränger dig och din bil så är världen desamma, men är det rätt?

Luften blir smutsig där bilen är igång i närområdet, man kan ta sitt liv med avgaser ifrån en bil så det är inte sak samma om andra gör det. Det är förbjudet av en anledning.
Citera
2019-03-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Men den inställningen kan man tänka att ifall man spränger dig och din bil så är världen desamma, men är det rätt?

Luften blir smutsig där bilen är igång i närområdet, man kan ta sitt liv med avgaser ifrån en bil så det är inte sak samma om andra gör det. Det är förbjudet av en anledning.

Hur skulle du lösa problemet med att det är vinter och du är jättetrött och behöver sova lite för att på ett säkert sätt kunna köra bil? Att sitta med bilen avstängd blir ju allt för kallt. Att köra iväg och riskera att somna framför ratten är ju inte heller bra, det riskerar liv.

Då tycker jag i alla fall att det är bättre att ta en nap.

Rekommenderas ju t.o.m. av trafiklärare och många andra att om man känner sig för trött så är det bättre att ta en nap en stund. Visst, det funkar bra när det inte är för kallt ute, men är det för kallt så måste man ju ha bilen igång oavsett vad lagen säger om tomgångskörning.

Det är ungefär som uppe i norra delen av landet. När det blir 30-40 minusgrader ute och folk ska in i butiker osv så lämnar de bilen igång ute på parkeringen. Inte ens polisen bryr sig om det, för det bli ohållbart annars i den kylan.
Citera
2019-03-20, 21:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hehehe du får göra som Linus i serien Vägens hjältar. Varje gång de zoomar in honom när han sover står han avskilt under någon bro eller så så att ingen ser honom.
Citera
2019-03-20, 22:00
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Hur skulle du lösa problemet med att det är vinter och du är jättetrött och behöver sova lite för att på ett säkert sätt kunna köra bil? Att sitta med bilen avstängd blir ju allt för kallt. Att köra iväg och riskera att somna framför ratten är ju inte heller bra, det riskerar liv.

Rekommenderas ju t.o.m. av trafiklärare och många andra att om man känner sig för trött så är det bättre att ta en nap en stund. Visst, det funkar bra när det inte är för kallt ute, men är det för kallt så måste man ju ha bilen igång oavsett vad lagen säger om tomgångskörning.

Det är ungefär som uppe i norra delen av landet. När det blir 30-40 minusgrader ute och folk ska in i butiker osv så lämnar de bilen igång ute på parkeringen. Inte ens polisen bryr sig om det, för det bli ohållbart annars i den kylan.
Ja men det är ju för fan precis detta jag menar!!!! Aldrig i livet att man sitter och sover i en iskall jävla bil nu på vintern, man måste ju för fan ha på biljäveln hur fan ska man annars få värme? Sen ja det är trafikfara att köra bil om man inte är helt 100% pigg vilket jag sällan är på vardagar. Det märker jag själv efter min tupplur att jag kan genast fokusera bättre och är mycket mer alert och liksom vaken och uppmärksam.

På sommaren så går det an att ha bilen avstängd för då blir det ju rena bastun inne i bilen med solljuset haha, då brukar jag ta fram mobilen istället och ha på ljud på typ vågor som slår mot stränder och annat.

Man kan inte vara 100% laglydig. Ni bryter själva mot lagen t.ex när ni kör om folk på motorvägar då man "måste" ju gasa för att komma förbi, det är en 120 väg och den framför er kör i 110, då måste ni köra i typ 130 - 140 för att komma förbi snabbt och då har ni redan brutit mot reglerna. Så vafan, man kommer bryta mot trafikregler i sitt liv vare sig man vill eller inte. Och ni bryter mot fler lagar än detta, helt omedvetna om det.
Senast redigerad av jonteboj 2019-03-20 kl. 22:04.
Citera
2019-03-20, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Du sover 1-2 timmar istället för att åka hem efter arbetsförmedlingen.

Jag vet inte hur du får ihop din ekonomi eller något sånt, men det låter som en dålig vana på alla sätt som går.
Har du 25 mil att köra så kan jag förstå om du behöver sova, men det låter som du borde strukturera ditt liv eller uppsöka läkare om du lider av detta regelbundet.

En del kanske tror du är död som ligger stilla med tomgång på i flera timmar, är det bättre att låtsas som ingenting i så fall?
Det är mer rätt att bli arg på någon som väcker oro så sätt.
Citera
2019-03-20, 22:18
Medlem
Skulle det inte vara billigare att köpa ett extrabatteri, ställa in i kupén och ta ström till en elvärmd fläkt som blåser dig ansiktet eller något.

Låter som att det blir dyrt att ha bilen på tomgång under lång tid så pengar verkar inte vara något du bekymrar dig över. Känns inte som det bekvämaste att sova i bilen heller.

Men det borde bli mycket billigare med ett extrabatteri i bilen som du laddar på kvällen och tar ström till någon slags värmekälla med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in