2019-03-20, 18:12
Medlem
Diversifierats avatar
Såg att östersundshem krävt dk på skadestånd också. Beviskraven är lägre i skadeståndsprocessen är i brottmålet så det är väl inte otänkbart att han får slanta upp.
Citera
2019-03-20, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Ja så kanske man kan se det. Fast inte till vilket pris som helst, inte genom att tex skada andra människor.

Vet inte om han är nån superkarriärist men låter ju lite så när han berättar om sin tid och sina avancemang i försvaret.

Själv får man ju lite ångest över om man kollar mobilen på arbetstid. Vet dock inte om det har med moral/samvete att göra eller om det bara är för att man är rädd att få skit för det.

Det vet vi ju egentligen inte. Han har inte varit i en position där skada på andra människor skulle gynna hans mål. Om det hade krävts så tror jag inte Kindberg hade dragit sig för det.
Citera
2019-03-20, 18:26
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det vet vi ju egentligen inte. Han har inte varit i en position där skada på andra människor skulle gynna hans mål. Om det hade krävts så tror jag inte Kindberg hade dragit sig för det.

Det är du som har ”bevisbördan” för det resonemanget.

Det är bara att gå till sig själv:

Har man kört för fort? - Ja
Skulle man gjort det om man visste att nån skulle dö/skadas? - Nej
Citera
2019-03-20, 18:32
Avslutad
Citat:
Det är du som har ”bevisbördan” för det resonemanget.

Det är bara att gå till sig själv:

Har man kört för fort? - Ja
Skulle man gjort det om man visste att nån skulle dö/skadas? - Nej

Bevisbörda för att jag TROR att han inte skulle dra sig för att skada någon om det skulle gynna honom? Jag kan lika gärna avkräva dig detsamma när du hävdar motsatsen.
Citera
2019-03-20, 18:33
Medlem
Hittills har ju ingen i den närmsta kretsen dött under mystiska omständigheter utom han som dog i trehjulingolyckan.
Citera
2019-03-20, 18:37
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Bevisbörda för att jag TROR att han inte skulle dra sig för att skada någon om det skulle gynna honom? Jag kan lika gärna avkräva dig detsamma när du hävdar motsatsen.

Man får såklart tro vad man vill. Min avsikt var att resonera med dina tankar, inte att du ska presentera bevis.
Citera
2019-03-20, 18:42
Avslutad
Citat:
Man får såklart tro vad man vill. Min avsikt var att resonera med dina tankar, inte att du ska presentera bevis.

Det är en samlad bedömning sett till hur brotten han misstänks för har gått till och vad vinningen varit. Hur han har slickat i sig uppmärksamheten under framgångarna samt hur han har betett sig när allt uppdagades.

Du kan ju presentera dina tankar om varför du verkar tycka att han är en reko kille.
Citera
2019-03-20, 18:48
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Det är en samlad bedömning sett till hur brotten han misstänks för har gått till, hur han har slickat i sig uppmärksamheten under framgångarna samt hur han har betett sig när allt uppdagades.

Du kan ju presentera dina tankar om varför du verkar tycka att han är en reko kille.

Ok. Det handlar om hur omtyckt han är av spelarna, övriga i klubben och hur han ofta vurmar för sina närmaste (i intervjuer då).

Sen handlar det också om egna erfarenheter gällande folk omkring mig och mig själv. Att folk kan göra vissa klandervärda saker men inte andra.
Citera
2019-03-20, 18:57
Avslutad
Citat:
Ok. Det handlar om hur omtyckt han är av spelarna, övriga i klubben och hur han ofta vurmar för sina närmaste (i intervjuer då).

Sen handlar det också om egna erfarenheter gällande folk omkring mig och mig själv. Att folk kan göra vissa klandervärda saker men inte andra.

Självklart måste spelarna och anställda i klubben älska honom då de är hans verktyg för att få ännu mer bekräftelse från övriga "Östersundare och jämtar" De är en del av pusslet. Och om dom inte förstod vad han höll på med så är det klart att dom var mäkta imponerade över hans insatser.

Vilka tror du är mest sannolika att begå värre brott? Dom som har tillräckligt med moral för att inte bryta några lagar alls, eller dom som saknar densamma?
Citera
2019-03-20, 19:08
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Självklart måste spelarna och anställda i klubben älska honom då de är hans verktyg för att få ännu mer bekräftelse från övriga "Östersundare och jämtar" De är en del av pusslet. Och om dom inte förstod vad han höll på med så är det klart att dom var mäkta imponerade över hans insatser.

Vilka tror du är mest sannolika att begå värre brott? Dom som har tillräckligt med moral för att inte bryta några lagar alls, eller dom som saknar densamma?

Jag tror det är äpplen och päron.
Citera
2019-03-20, 19:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Skulle tro att framgången även beror på Kindbergs och Potters ledarskap. Men främst pengarna. Kindberg brukar själv säga att ”fotboll är ett numbers game”.

Fast klubbens spelare var ju inte direkt dom mest eftertraktade spelarna i världen eller i sverige. flera platsade inte allsvenskan.
Citera
2019-03-20, 20:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tyvärr har du nog rätt. Folk är så jävla pantade i den där stan att allt handlar om sport, man bryr sig inte var pengarna kommer ifrån, och de pengar man inte ser vet man inget av.

Om någon hade visat på hur mycket av de försnillade pengarna som kunnat investeras på andra saker i staden så hade nog folk tappat hakan, men som sagt så smart är man inte.

Varför skulle folk det? Folk blir ju lurade i varje län av politiker där de slänger pengar på en massa skit i alla år och de är ju inte hatade i någon större utsträckning. Det är alltid fiffel och båg när det gäller stora pengar i alla sammanhang men man kan inte gå omkring och vara sur på allt och alla för det.

Skulle man granska varje upphandling, varje affär inom eller utanför idrotten på samma sätt så skulle man alltid hitta någon som gör en egen stor vinst som kanske inte alltid är helt korrekt. Men de flesta affärerna kommer inte upp till ytan förrän någon journalist får lite inside tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in