2019-03-20, 18:14
Medlem
Utredning pågår och får troligtvis diagnos.
Dock lider jag av extrem ångest 24/7...som påverkar min livskvalité avsevärt.
Är det helt lönlöst att prova adhd-medicin då? Tycker jag får dubbla budskap - där en del får ökad ångest av medicinering medans andra får minskad ångest.
Kan adhd-medicin ge minskad ångest om man lider av mkt ångest? Eller förvärras bara problemet?
Mun ångest är som attkropoen går på konstant högvarv och tar massa energi och gör mug helt slut. Jag tänker att adhd-medicinen kanske kan lugna kroppen/ångesten ....eller är jag helt fel ute?
Citera
2019-03-20, 18:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2019-03-20, 18:17
Medlem
Lucky-Mans avatar
Ångesten efteråt sänks efter ett tag av adhd-medicin. Den vanliga effekten sänker ångesten då den frigör dopamin innan AT.
Citera
2019-03-20, 18:20
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Ångesten efteråt sänks efter ett tag av adhd-medicin. Den vanliga effekten sänker ångesten då den frigör dopamin innan AT.

Vad är AT?

Avtändning på ADHD-medicin?
Citera
2019-03-20, 18:25
Medlem
Kisiragis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Är det helt lönlöst att prova adhd-medicin då? Tycker jag får dubbla budskap - där en del får ökad ångest av medicinering medans andra får minskad ångest.
Kan adhd-medicin ge minskad ångest om man lider av mkt ångest? Eller förvärras bara problemet?
Mun ångest är som attkropoen går på konstant högvarv och tar massa energi och gör mug helt slut. Jag tänker att adhd-medicinen kanske kan lugna kroppen/ångesten ....eller är jag helt fel ute?

skulle tippa att du lär få panikångest och svårare att sova samt mani.. men visst. kör på!
skulle du må skit av adhd medicinen så får du väl sluta med den.

Lycka till! =)
Citera
2019-03-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Du menar att till en början när medicinen verkar så sänks ångest-nivån..men kan öka när effekten går ur...? Och att även det kan klinga av efter ett tag?
Citera
2019-03-20, 19:22
Medlem
Ja fast det är inte den bästa vägen
Citera
2019-03-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Ja fast det är inte den bästa vägen
Hur menar du?
Citera
2019-03-20, 19:41
Medlem
Citat:
Hur menar du?
Att använda stimulantia för att lindra ångest, vet du väl

Framkallar lättare ångest än hjälper för, däremot finns situationer där cs gynnar för ångest kanske i sociala situationer
Citera
2019-03-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Att använda stimulantia för att lindra ångest, vet du väl
Min fråga var om det möjligtvis kan minska ångest..och du menar att adhd-medicin kan göra det? Om jag förstått rätt...?
Citera
2019-03-20, 19:44
Medlem
Citat:
Min fråga var om det möjligtvis kan minska ångest..och du menar att adhd-medicin kan göra det? Om jag förstått rätt...?
Läs ytterligare åvan.. muskotnöten har iof hjälpt min ångest otroligt mycke när jag knarkat på det, innehåller också tjackliknande substans
Senast redigerad av Siktarn 2019-03-20 kl. 19:49.
Citera
2019-03-20, 20:47
Medlem
gralehs avatar
Citat:

Jag fick efter ett tag ökad ångest av min medicinering.
Först var det ok, men för varje dag sedan steg den mer och mer. Usch för concerta & co.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in