2019-03-20, 17:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
På RMV screenar de först alla blodprover. OM det ger utslag för någon substans så går provet vidare för analys.

Den dotter som inte hade något i blodet hade ”ej förekomst av..”.
Nästa dotters blodprov gav utslag I screeningen och gick vidare för analys. Där konstaterades det inte vara kvantifierbart utan bara ha ”spår” av ett sömnmedel.

Flickorna fick alltså varken lugnande eller sömnmedel innan de bragdes om livet.

https://www.rmv.se/verksamheter/rattskemi/droganalys-i-blod-och-urin/
Rätt uppfattat av dig! "Spår" är endast spår och bedöms inte utgöra någon terapeutisk verkan. Jmfr spår av nötter, gluten etc som kan förekomma i matvaror.

Dessutom prövade letsdoit att lägga in SGs formulering i den tuschade delen. - Passade in som hand i handske.
Citera
2019-03-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
O kanske hittades i någon form av regnrock/kappa, plastskynke, filt/pläd/täcke?

Sen tänker jag på det som stod i avskedsbrevet ” i samförstånd”, kan barnen och föräldrarna ha varit överrens om att dö tillsammans som familj? Vi håller ihop ända tills döden skiljer oss åt? Då handlar det ju inte om mord om alla var med på planen?

Jag bara spekulerar nu....

Vi kan nog vara säkra på att barnen inte visste vad som väntade dem - brutalt övervåld, ett lömskt överfall och plågsam och skräckfylld mordmetod. Det sista de såg i livet var sina föräldrars / sin förälders ansikten/ansikte. Föräldrar som tog sig rätten att leka Gud och bestämma över liv och död. Sina egna barns liv. Barnen var inte fullvärdiga människor för att de var sjuka. Tyckte de som egentligen skulle skydda och stötta barnen.

Det är så jävla grymt!
Citera
2019-03-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jag tänker så här: På min arbetsplats ex. så går det alltid en massa rykten. Om verksamheten, dess framtid o.s.v. Detta beror på dålig och bristfällig info från ledningen. Ett bra sätt att ta död på rykten och spekulationer är att ge info.
Jag vet att vi har olika uppfattningar om bjärred men får man som vi fått halva förklaringar så är vi ju utelämnade till våra egna spekulationer.
Att säga A men inte B ställer följdfrågor. Att säga att föräldrarna var överrens utan att redovisa bevisen för detta klart och tydligt.
Att redovisa en sjuk mening i ett s.k.förklaringsbrev och lämna det okommenterat.
Att inte nämna dom enda viktiga i detta.
Agnes och Moa.
Både från polisens och medias håll har Agnes och Moa enbart nämts som två sjuka flickor.
Föräldrarna har lyfts fram som dom som haft det svårt.
Man talar om föräldrarnas beslut.
Som om dom hade någonsomhelst rätt att besluta över någon annans liv än sina egna.
Jag förstår att det inte är polisens sak att uttala sig om hur illa dom tycker om föräldrar som dödar sina barn men kanske dom kunde formulerat sig lite annorlunda?
Det blir som ett nytt övergrepp på Agnes och Moa.
Vad sänder det ut för signaler? Till andra sjuka barn?
Att mörklägga detta fall gör att spekulationer kommer att fortsätta i all evighet och jag hoppas att det i slutänden leder fram till en redovisning av vad som egentligen hände.
För Agnes och Moas skull.

Jag håller med. Förstår också att polisen försöker att hålla det neutralt, att man försöker att inte tala illa om föräldrarna. De gick rak på sak med dödsorsaken, men i andra delar tycker jag också att det sänder fel signaler. Och att påstå att föräldrarna var hårt ansatta. På något sätt ett hån mot flickorna och föräldrar som kämpar dag in och ut/år in och ut.
Citera
2019-03-20, 17:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
O kanske hittades i någon form av regnrock/kappa, plastskynke, filt/pläd/täcke?

Sen tänker jag på det som stod i avskedsbrevet ” i samförstånd”, kan barnen och föräldrarna ha varit överrens om att dö tillsammans som familj? Vi håller ihop ända tills döden skiljer oss åt? Då handlar det ju inte om mord om alla var med på planen?

Jag bara spekulerar nu....
Om barnen skulle gå med på sina föräldrars önskan, så är det ändå fel. Ungefär som ett barn som "går med på" att ha sex med en pedofil, som sedan skyller på att barnet var med på sexakten. Ett barn kan aldrig "gå med på" skadliga beslut som en vuxen tar. Vuxna skall skydda och värna ett barn. Dessa föräldrar hade ett garantansvar. Det ansvaret går aldrig att komma ifrån. Och dessa föräldrar är (var) inte dumma i huvudet - de skulle aldrig delge barnen sitt beslut. Tänk om de skvallrade för nån? Då är det ju tvärkört. Nej, din teori känns inte hållbar.
Citera
2019-03-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Lite märkligt ändå att inte mer läckt från polishuset. Min egen bekant där säger inte heller ett pip, även han leker mussla. Och han har insyn. Fan.

Just det förstår jag. Ingen vits att få sparken eller bryta mot sina egna moraliska regler för att informera oss här på fb. Vore bättre om någon förklarlig motiv och en del av bevisningen hade presenterats från offentlig håll.

Men det har jo läckt en del i början.
Citera
2019-03-20, 17:55
Medlem
Citat:
Du har rätt i mycket i det du skriver. Att maska nästan hela meningar, eller lämna ett par ord omaskade i en maskad mening, och tvärtom, blev inte bra. Spekulationerna är värre än sanningen misstänker jag.

Jag undrar om spekulationerna är värre än sanningen i detta fall eller inte. Men alla spekulationerna gör jo inte saken bättre.
Citera
2019-03-20, 17:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Rätt uppfattat av dig! "Spår" är endast spår och bedöms inte utgöra någon terapeutisk verkan. Jmfr spår av nötter, gluten etc som kan förekomma i matvaror.

Dessutom prövade letsdoit att lägga in SGs formulering i den tuschade delen. - Passade in som hand i handske.
Vilken formulering och i vilken obduktionsrapport? Gärna Dnr 18-XXXX.
Citera
2019-03-20, 18:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag föreslog ”anakonda” inatt bland ett antal alternativ. Går det in? Det skulle förklara ett och annat.

Även IFK Göteborgströja kanske.

Annars tror jag på ngt odramatiskt.

Nästan inga föreslagna ord alls passar in. Rappytt föreslog "utstyrsel" och det går alldeles perfekt in avseende utrymme; på millimetern och mera exakt än så.

Alltså: "iklädd någon form av utstyrsel" låter högst trovärdig som generell term. Hade det rört sig om en badbyxa ex så hade man förmodligen uttryckt sig annorlunda. - En badbyxa är vad den är.
Citera
2019-03-20, 18:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jag tänker så här: På min arbetsplats ex. så går det alltid en massa rykten. Om verksamheten, dess framtid o.s.v. Detta beror på dålig och bristfällig info från ledningen. Ett bra sätt att ta död på rykten och spekulationer är att ge info.
Jag vet att vi har olika uppfattningar om bjärred men får man som vi fått halva förklaringar så är vi ju utelämnade till våra egna spekulationer.
Att säga A men inte B ställer följdfrågor. Att säga att föräldrarna var överrens utan att redovisa bevisen för detta klart och tydligt.
Att redovisa en sjuk mening i ett s.k.förklaringsbrev och lämna det okommenterat.
Att inte nämna dom enda viktiga i detta.
Agnes och Moa.
Både från polisens och medias håll har Agnes och Moa enbart nämts som två sjuka flickor.
Föräldrarna har lyfts fram som dom som haft det svårt.
Man talar om föräldrarnas beslut.
Som om dom hade någonsomhelst rätt att besluta över någon annans liv än sina egna.
Jag förstår att det inte är polisens sak att uttala sig om hur illa dom tycker om föräldrar som dödar sina barn men kanske dom kunde formulerat sig lite annorlunda?
Det blir som ett nytt övergrepp på Agnes och Moa.
Vad sänder det ut för signaler? Till andra sjuka barn?
Att mörklägga detta fall gör att spekulationer kommer att fortsätta i all evighet och jag hoppas att det i slutänden leder fram till en redovisning av vad som egentligen hände.
För Agnes och Moas skull.

Om du månar om ”Agnes o Moa” och är bekymrad om mörkläggning så skulle jag föreslå att du betydligt höjer dina ambitioner från att svartmåla föräldrarna som mördare av sina egna barn. För det första tillför det i substans väldigt lite till vad vi redan vet, nämligen att de mördade sina barn, och för det andra så lämnas väldiga nejder av möjliga misstankar helt orörda. För det tredje syns mig inte döttrarnas väl och ve (och andra i samma sits i framtiden) i den mediala evigheten per nödvändighet gynnas av att de ”togs bort” av föräldrar som inte orkade. Jag kan väl för all del ha fel om det sista.

Vill man ana mörkläggning så borde man ju åtminstone ha självaktningen att sträcka sig efter större villebråd än bara föräldrarna själva, som nog helst av allt på jorden hade fortsatt leva med fullt friska döttrar.

Skulle jag nog tro.
Citera
2019-03-20, 18:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vilken formulering och i vilken obduktionsrapport? Gärna Dnr 18-XXXX.

Dnr 18-0049: ”sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning i icke terapeutiskt / aktivt sömnmedelspåverkat tillstånd”

Jmfr: https://a.uguu.se/hvQBJRTJ0V1J.jpg
Citera
2019-03-20, 18:21
Medlem
harperlees avatar
Men varför skulle de ha maskat på det konstiga sättet?

Då måste de ju nästan ha velat att det skulle missuppfattas.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Dnr 18-0049: ”sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning i icke terapeutiskt / aktivt sömnmedelspåverkat tillstånd”

Jmfr: https://a.uguu.se/hvQBJRTJ0V1J.jpg
Citera
2019-03-20, 18:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Men varför skulle de ha maskat på det konstiga sättet?

Då måste de ju nästan ha velat att det skulle missuppfattas.
Antingen rent slarv, stress, obetänksamhet. Eller så kan man ha för avsikt att tona ner och mildra det frånstötande faktumet att båda två bragdes om livet utan medicin. Men, det blir givetvis direkt vilseledande och ett sätt att mörka sanningen. Därför gissar jag på slarv. - Tuschpennan har ju fått jobba sig glödhet överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in