Citat:
Ursprungligen postat av
MrsVanity1
Hur klarar sig Haidar här i livet??
Make till mer urbota korkad får man leta efter.
Kan försöka förklara det.
Innan PH hade Haidar det nog rätt kämpigt ekonomiskt i Ystad och med tanke på sin unga ålder, hur det gick för honom i skolan och andra faktorer gjorde att Haidar inte var så värst eftertraktad på ystads arbetsmarknad. Man kan väl säga som så att det var inget företag som headhuntade Haidar direkt.
Efter sin medverkan i PH har det nog gott hyfsat bra för Haidar. Han har inofficiellt blivit korad till Paradise Hotels mest korkade deltagare genom tiderna och det är en tävling med oerhört tuff konkurrens om ni tänker efter vilka stolpskott vi fått se i rutan varje säsong.
Skulle nog våga påstå att konkurrensen i att bli korad som PH´s mest korkade människa är hårdare än att kvala in i t.ex Spaniens landslag inför VM.
Just nu går det nog rätt bra för Haidar ur ett PH-perspektiv och han har uppnått agendan som många har med att vara med i PH. Nämligen att bli en "influenser" dvs känd för att ha åstadkommit ABSOLUT INGENTING.
Haidar ser rätt bra ut...i ansiktet, det är inget att sticka under stolen med och man får ju utnyttja det man har och i Hajdars fall är det hans utseende...i ansiktet, hypen som uppstår och drar till sig följare på sociala medier och genom att dessutom varit med två gånger så har säkerligen följarna blivit fler.
Haidar lever förmodligen på att göra reklam för extremt fula kläder (om det nu är kläderna han har på sig på instagram) och andra samarbeten. En klassiker är ju tandblekning som vartenda kändis som är känd för att inte ha åstadkommit något konkret gör reklam för.
För att visa sina "fans" att Haidar inte bara är en sellout så klämmer han då och då in en bild där han blickar ut över horisonten och drar till med något cheesy citat i stil med, och jag citerar:
"Dear Lord, forgive me for all of the times I've compared myself to others.
I know that You have hand-picked all of my qualities. Help me to see these things as beautiful reminders of Your great love. Amen🙏🏼🌷"
Om Haidar är ironisk och har självdistans så tycker jag det var jävligt kul att han ber Gud om hjälp att se bl.a sin enorma brist på intelligens som en vacker påminnelse om Guds stora kärlek MEN jag är ganska övertygad om att det bara är ett cheesy citat som han förmodligen plagierat från någon annan instakändis som är "känd" för att heller inte ha åstadkommit något konkret eller vettigt.
Jag tror att Haidar klarar sig helt OK ekonomiskt för tillfället även om han säkerligen blir lurad, utnyttjad och hade kunnat förhandla fram betydligt bättre deals och samarbeten men hans enorma brist på intelligens får nog Haidar att tänka att han "lever lajf" och får sin dagliga egoboost av sina kvinnliga instagramföljare.
Han får säkerligen en hel del kläder, prylar och hans lägenhet är förmodligen inredd med möbler från Jotex (tror jag det är) som samarbetar med alla dessa "influensers".
Den intressanta frågan är hur det kommer gå för Haidar om ett par år, låt säga när han närmar sig eller har passerat 30-strecket.
Nya unga fräscha "talanger" har dykt upp i tv-rutans alla realitysåpor och de gamla tynar bort.
Vissa har ett yrke att falla tillbaka på, ofta som hantverkare, sopgubbe (Sebastian) bartender eller säljare på Telenor och jag förmodar att det är mest sunt och vettigt.
Vissa lyckas på något sätt klamra sig fast i medievärlden utan vare sig talang eller utbildning och då tänker jag främst på Samir och Smail och om jag förstått det rätt är Smail även personlig tränare och har även han något att falla tillbaka till och syssla med vid sidan av för att få in någorlunda stabil inkomst.
Något som vet vad Haidar sysslade med innan han var med i PH första gången? Jag skulle gissa på att han gjorde som alla andra PH-stereotyper. Han köpte sig en Bartenderkurs på Ayia Napa eller liknande ort.
Haidar lever säkerligen vad många av den typen av killar anser vara "drömlivet" och jag tror att även om Haidar är urbota korkad och väl medveten om detta så förstår han att detta livet inte är hållbart och är väldigt sällan något som arbetsgivare värdesätter högt att det står med på ens CV.
Haidar kommer få ett tufft liv när denna hypen är över och nya unga talanger står i rampljuset inom ett par år.
Jag tror knappast att jobberbjudanden kommer hagla in för Haidar utan det får helt enkelt bli finlandsfärjan för Haidar, vår nya BartenderhHåkan. Så heter han väl?
Somliga lyckas att skapa sig ett drägligt liv inom mediavärlden efter sin skandalmedverken i dokusåpor, även om jag aldrig skulle vilja byta förflutet och liv med t.ex Jockiboi så får man väl ändå vara glad för deras skull att dem lyckades tjäna pengar genom att åstadkomma absolut ingenting produktivt eller vettigt.
Edit: Läste precis att Haidar jobbar som Bartender. Läser du här inne Haidar, vilket du förmodligen gör så var inte ledsen för att du inte är smart.
Det är inget du kan påverka, man har vad man har i sin ryggsäck. Skillnaden är att somliga använder det för att skylla alla sina misslyckanden på medan andra vänder det till sina styrkor.
Vänd det till din styrka Haidar. Sätt dig ner och skriv ett CV i världsklass till Vikingline och så kommer du få en lysande karriär på Finlandsfärjan med en alldeles egen dokusåpa. "FärjanHaidar". Ett vinnande koncept!