2019-03-19, 20:00
Medlem
Nattiskatts avatar
Usch så jobbigt för Jocke och Jonna. Lider verkligen med dem, det gjorde ont att se hur ledsen Jocke var samt tog på sig en hel del av skulden.

Till att börja med så tycker jag att både han och möjligtvis Jonna, (även om hon sa nej till att blanda in Joz från början), borde kollat upp Joz/Johan innan. De är stora i Sverige och när de blandar sig med personer bör de som regel kolla upp personen innan de blandar sig med den, för att få rätt information samt bakgrund. Riktigt dåligt av dem båda två att inte göra det innan, mest Jocke förstås eftersom han haft mest ansvar och pushat på att anställa Joz. Med tanke på att Jocke & Jonna är så stora i Sverige är det extra viktigt att ta reda på information om folk de har att göra med innan de väljer att blanda sig med dem. Man ska aldrig lita på folks ord som man tänker anställa och definitivt inte när de kan utnyttja deras kändisskap för egen vinning.

Jag har inte kollat på deras videos på ett bra tag bland annat för jag tröttnade på det förbaskade byggarbeten med Joz, det var bara tråkigt att kolla på. Inte intressant överhuvudtaget. Nu när jag tänker efter skulle jag inte bli förvånad om han faktiskt har någon personlighetsstörning såsom psykopat med tanke på hans otroligt kontrollerande manipulativa beteende och verkar ha bristande empati. Han verkar inte ha någon skam i kroppen, det är typiskt för bedragare. De lurar människor och ser till att andra lider så länge det gynnar dem själva, visar ingen empati eller ånger. Helt sinnessjukt att han har varit på tjejer också. Jag hoppas att han kommer få ta stora konsekvenser efter sina vidriga handlingar.
2019-03-19, 20:06
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivalist
Såg hela livestreamen och det var stundvis jobbigt att lyssna. Vet inte vad jag reagerade mest på men Joz ska alltså ha mottagit totalt 1.3 miljoner kronor hittills för sitt "arbete". I runda slängar 100 000kr per månad med andra ord. Eftersom det visat sig att han inte alls är arkitekt, bör de inte kunna anmäla honom för bedrägeri?

Nej, arkitekt är ingen skyddad titel i Sverige, därför skriver riktiga arkitekter "arkitekt SAR"

Svenska Arkitekters Riksförbund (SAR)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arkitekt

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Arkitekter
2019-03-19, 20:11
Medlem
Vad är Joz riktiga namn?
2019-03-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Vad är Joz riktiga namn?

Johan sernebrink
2019-03-19, 20:15
Medlem
KungPungPats avatar
Är det inte lustigt att Jocke skrattade åt att Joz är pansexuell ena veckan.. och nästa veckan så gråter han över att Joz varit pansexuell mot andra.

Panguden är guden för sexuella avvikelser, tortyr och våldtäckt.
2019-03-19, 20:25
Medlem
Vilken jävla mytoman den där Joz är!
Bara kolla detta inlägg och läs kommentarerna:
https://www.instagram.com/p/BY7kpeHjdIy/

Han snackar om sina inverterare som tydligen inte finns enligt Jocke.
2019-03-19, 20:40
Medlem
Frewibs avatar
Jag antar att J&J slutar med dessa tråkiga byggvideos nu, och börjar med lite mer roligare saker, som förr.
2019-03-19, 20:57
Medlem
Realisten73s avatar
Vill inte outa mig allt för mycket, men kan berätta att jag jobbar på det företag där Johan "Joz" Magnusson Sernebrinks besiktigade sin Volvo V70 D5 för ett par veckor sen. Kan meddela att hans Volvo inte klarade sig igenom besiktningen. Han fick ett nytt datum för en "ÅB" (återbesiktning). Ingen Johan eller Volvo dök upp. Hans bil är numer rapporterad med körförbud till transportstyrelsen.

Vet ej hur han uppträdde mot min kollega som utförde besiktningen. Ska höra med honom i morgon.

Verkar förövrigt vara en påtänd wannabee som vill ha skoj och tjäna pengar på andras bekostnad. Tror dock inte han är det minsta farlig eller skrämmande som vissa folk vill påstå. Han kan däremot lida av en släng mytomani precis som hans f d arbetsgivare, Joakim Lundell lider av.

Såg herrarna när de var i Göteborg och åkte runt i en sprillans ny Porsche. Skrev då ett inlägg i denna tråden om bilens ägare var samma som Johan (som jag inte då visste namnet på) men det visade sig sen att bilen tillhörde en helt annan person med kopplingar till ett mycket omtalat "företag". Det säger en del om vilka kontakter och s k vänner Johan har. Men några farliga människor? Njet!
2019-03-19, 21:10
Medlem
Jag hoppas allt nystas upp gällande denna mupp.
Joz verkar vara skriven på sin pappas bostad. Hans pappa som ska vara någon typ av mastermind bakom teknologin i Joz dyra projekt och system enligt honom själv om man läser kommentarerna på hans instagram.
Verkar vara en fasad alltihop.
Företaget heter Sernebrink design group.
2019-03-19, 21:13
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Vill inte outa mig allt för mycket, men kan berätta att jag jobbar på det företag där Johan "Joz" Magnusson Sernebrinks besiktigade sin Volvo V70 D5 för ett par veckor sen. Kan meddela att hans Volvo inte klarade sig igenom besiktningen. Han fick ett nytt datum för en "ÅB" (återbesiktning). Ingen Johan eller Volvo dök upp. Hans bil är numer rapporterad med körförbud till transportstyrelsen.

Vet ej hur han uppträdde mot min kollega som utförde besiktningen. Ska höra med honom i morgon.

Verkar förövrigt vara en påtänd wannabee som vill ha skoj och tjäna pengar på andras bekostnad. Tror dock inte han är det minsta farlig eller skrämmande som vissa folk vill påstå. Han kan däremot lida av en släng mytomani precis som hans f d arbetsgivare, Joakim Lundell lider av.

Såg herrarna när de var i Göteborg och åkte runt i en sprillans ny Porsche. Skrev då ett inlägg i denna tråden om bilens ägare var samma som Johan (som jag inte då visste namnet på) men det visade sig sen att bilen tillhörde en helt annan person med kopplingar till ett mycket omtalat "företag". Det säger en del om vilka kontakter och s k vänner Johan har. Men några farliga människor? Njet!

Som jag skrev förut. Varför skulle man ens tro det? en riktig cuck.. kriminella hade utnyttjat en person som han direkt!
Sen så kollar man väl fan upp folks kriterier INNAN man anställer någon att fixa ens hus som man precis blev blåst på dessutom.. Jocke får på ett sätt skylla sig själv, det rättfärdigar inte muppens beteende men inte så att man kan skylla över allting på honom.
edit. Såg nu iofs att han beskyller sig själv också, på ett sätt är Jonna mer man än Joakim, så varför de lägger över ansvaret med pengar osv till en naiv person som Jocke vet jag inte.
Senast redigerad av exade 2019-03-19 kl. 21:16.
2019-03-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Och de trakasserierna var sexuella inviter och opassande skämt.... Vilka dyker upp nu, långt efter att de ska ha skett. Håller inte.

Finns en uppdatering på svenskayoutubers.se

I övrigt ska han enligt vittnesmål ha "missbrukat" på jobbet. Hur bevisar man det?

Också en rad uppställningar av vad Joz inte skött som byggherre. Man undrar då exakt vad Joz uppdrag har varit? Finns det ens något kontrakt?
Jag har inte uppfattat det som att Joz har varit där på ett kontrakterat uppdrag som byggherre. Snarare att han kommit in för ett något mindre projekt och sedan fått fortsätta eftersom hans stil har hjälpt att boasta kanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Faktiskt väldigt bra tal... eller vad man ska kalla det. Eloge till Jocke för en gångs skull.

Eloge?
Det enda han har gjort nu är att göra sig själv skyldig för solklart förtal.

Häromdagen dök saker upp om joz efter dubairesan. Nu har han vetat och levt under hot hela tiden, samtidigt som han var ute och festade med joz i somras?
Steiner har gjort allt men samtidigt är allt joz fel?
Han historia går inte ihop.
2019-03-19, 21:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Häromdagen dök saker upp om joz efter dubairesan. Nu har han vetat och levt under hot hela tiden, samtidigt som han var ute och festade med joz i somras?
Steiner har gjort allt men samtidigt är allt joz fel?
Han historia går inte ihop.
Vad är det som inte går i hop? Kan du förtydliga det lite? Joz har inte gjort något fel alls?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in