Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Krankentot
Tycker samma, men Lundberg är ännu jobbigare. Hon ser dessutom ut som en uteliggare, usch.
Uteliggare? Nejdå; bara en frejdig go o gla' Götelaborgshipsteravslappad stajl som väl är tänkt att manifestera nån sorts jordnära arbetsklass med intellektuell och estetisk touch. Kanske.
Men noteras bör och skall att Anne INTE kör med Gerts dubbla kindpussande då hon ensam besöker byggarna; då får det duga med påflugna kramar.
Alltså är det inget som ligger henne naturligt om hjärtat: alltså gör hon det bara för att hon känner sig/är 'tvingad' pga Gert.
Skall det ses som en förmildrande omständighet?🤔
Citat:
Ursprungligen postat av
AlwaysAllIn
Intressant program igår med containrar.
Djävla slit och inte snyggt utvändigt men helt okej invändigt.
En mer detaljerad byggplan innan hade kanske hjälpt till.
100 skivor för att skära är inte alltför mycket i den lite tuffare metallen.
Fan, det tuggar duktigt med skivor när man skär ner bara en oljetank.
Intressant som bara den att hon råkade bli gravid precis vid byggstart. Otippat?
Ett djävla slit och sedan duktigt försenade i tid samt 1 mille dyrare (?) än plan sliter på kropp och själ.
Sedan skall vi ha klart för oss att en snygg tomt är några hundra ”loppor” också.
Bygger man med container så skall man följa konceptet enkelt och snabbt och ge fan i att försöka göra en ”lyxvilla” av dem.
Kör enkelt och snabbt och använd bara enkelhet som arbetshypotes.
Det blir för mycket med omvägar att lyxa till en container.
Bra program som avskräckte mig fullständigt från att använda container i framtidens hus.
Dessa kindpussar är inte helt nödvändiga för programmet på något sätt.
Nej, pussarna är inte nödvändiga. Men som tidigare påtalats i tråden ( av Intermittentexplosionen) så är de nog att ses som ett led i Gerts persona- och varumärkesbyggande.
Och den pipan borde inte SVT behöva dansa efter.

Han lär väl få nog med indirekt reklam ändå iom serien?
Håller fö med om din containeranalys: bygger man så så skall man helt enkelt 'keep the container'.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perversitet
Faktiskt rätt äckligt, om jag ska säga vad jag tycker.
Du lever inte riktigt upp till ditt nick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uphill
Och sedan avslutas programmet med att programledarna står och seriepussar
varandra ett dussin gånger!
Vad fan är det med dem?
Var är #metoo?
Och detta måste jag betala via skattsedeln dessutom

Missade slutet och fick kolla: ja vad skall man säga? Syftet verkar vara (?) att på nån självironisk metanivå driva gäck med hela pussgrejen.
Klart skruvat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Krankentot
Enda positiva med kindpussandet är att programmet är kemiskt rent från huckletanter. Fortsätt så.
Jo men det är nog bara en tidsfråga tills vi får se den första burkatanten (allt annat vore ju rasism) i programmet.
Och den stora frågan blir ju då: hur skall Gert tackla det?
Minsta pussansats skulle ju då få metoomaskineriet att gå igång på alla cylindrar. Får man väl anta?🤔