2019-03-19, 16:06
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Samma här, har kollat för mycket på sånt här och har sett värre.

När han kommer ut från moskéen ligger det en person klädd i rosa(?) på gatan, är det ett barn?
Det är precis innan han går fram och mördar kvinnan som ligger ner och ber om hjälp.

Menar du den här vägkonen?
https://minfil.com/24YdP1Sbm9/vlcsnap-2019-03-19-16h00m44s893_png
Citera
2019-03-19, 16:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Samma här, har kollat för mycket på sånt här och har sett värre.

När han kommer ut från moskéen ligger det en person klädd i rosa(?) på gatan, är det ett barn?
Det är precis innan han går fram och mördar kvinnan som ligger ner och ber om hjälp.

Det var en trafikkon.
Citera
2019-03-19, 16:12
Medlem
Har inte följt tråden på ett tag, fullkomligt forsar in kommentarer.
Men
är attentatet false flag?

Läste precis i kommentarerna på Samhällsnytt
https://samnytt.se/videon-fran-massakern-i-nya-zeeland-spelades-upp-pa-erdogans-valmoten/
"-På Nya Zeeland är innehav av videon ett brott och en 18-åring som åtalats för både innehav och delning riskerar 14 års fängelse.

Då frågar man sig varför det är så viktigt att videon göms och begravs. Svar: -Därför att videon är fusk. Om den sanningen kommer ut så faller ju hela narrativet om "en ensam galning" ihop som ett korthus. Då blir det uppenbart att skjutningen var planerad och orkestrerad på en helt annan nivå.

Vart tar patronhylsorna vägen? De bara "dunstar" bort.

https://153news.net/watch_video.php?v=1G53DR266UD3

jag har jämfört med orginalvideon och det är samma sekvens / upplösning
någon annan som också lagt märket till detta?
Citera
2019-03-19, 16:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Menar du den här vägkonen?
https://minfil.com/24YdP1Sbm9/vlcsnap-2019-03-19-16h00m44s893_png

I den första filmen (sämre kvalitet) såg det verkligen ut som om personen (vägkonen) rörde på sig, jag hade inte heller glasögonen på mig.

Ett av vittnena berättade att han såg en liten flicka ligga på gatan utanför. Det måste ha varit vid den andra moskéen då.
Citera
2019-03-19, 16:20
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Ja, att hylsorna försvinner tyder helt klart på false flag
Citera
2019-03-19, 16:28
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Nya Zeeland är en gammal brittisk koloni. Detta är dessutom en internationell kamp. Han hämnandes Ebba Åkerlund bl.a.

Låt oss vuxna prata nu.

Om du resonerar så, är Frankrike ny afrikansk koloni, Britannien ny Pakistan-Indien koloni, Sverige ny arabisk koloni. Är detta ett internationell kamp? Vad för kamp pratar du om? Han hämnades EBBA genom att mörda andra barn som har ingen koppling med Uzbek-Turk-Mongol terroristen? Ni patetiska hycklare är verkligen psykiskt sjuka att ni inte ser denna duktiga husgoy är inget annat än nyttig idiot...

Förstår ni inte att sådana attentat kommer bara spä mer hat mot europeiska patrioter och nationalister, vilket kommer ge nuvarande globalist makthavarna ursäkter att censurera alternativa medier mm framöver i bolsjevik kommunist västvärlden.

Tycker det är tragiskt ni som önskar våld mot civila oavsett bakgrund ute i världen...
Citera
2019-03-19, 16:30
Avslutad
Citat:
Men

https://samnytt.se/videon-fran-massakern-i-nya-zeeland-spelades-upp-pa-erdogans-valmoten/
"-På Nya Zeeland är innehav av videon ett brott och en 18-åring som åtalats för både innehav och delning riskerar 14 års fängelse.

Då frågar man sig varför det är så viktigt att videon göms och begravs. Svar: -Därför att videon är fusk. Om den sanningen kommer ut så faller ju hela narrativet om "en ensam galning" ihop som ett korthus. Då blir det uppenbart att skjutningen var planerad och orkestrerad på en helt annan nivå.

Bara för att Tarrant har skumma förbindelser med five eyes och Mossad så betyder det inte att själva dådet i sig är fejkat. Har själv inte sett filmen (vägrar och titta på sånt sjukt skit, där går gränsen för mig) men det är bara äckligt och respektlöst och påstå att allt är fake. Jag misstänker att motivet är är ett annat än det Tarrant anger i sitt autistiska manifest och vad han nu än kommer häva ur sig i rättssalen för att obfuskera och jävlas ytterligare och att det här är planerat på högre nivå än "ensam galning", men inte dådet i sig.
Citera
2019-03-19, 16:32
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Men

Alla dessa förbannade mongoloider som ständigt poppar upp efter varje uppmärksammad händelse.

Ja, självklart är det hypotetiskt möjligt att detta är "false flag", men ingenting av det som framförs stödjer den hypotesen.
Skulle "sanningen" inte komma ut bara för att lagen inte tillåter nyzeeländare att dela videon?
Tomhylsor syns tydligt flera gånger både vid utmatning och på golvet trots att de är små och upplösningen är dålig, men även om de inte hade synts så skulle det ju inte ha med vare sig bevis för eller emot "false flag" att göra.

"Nu ska jag ut och skjuta muhammedaner på rymdödlornas order så att det kan skyllas på någon annan, därför är det viktigt att jag filmar och lägger ut på nätet men ser till att det inte syns några tomhylsor [eller valfri inbillad "konstighet" som foliehattsmuppar kan sitta och älta om på nätet] när jag filmar!"
Citera
2019-03-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Bara för att Tarrant har skumma förbindelser med five eyes och Mossad så betyder det inte att själva dådet i sig är fejkat. Har själv inte sett filmen (vägrar och titta på sånt sjukt skit, där går gränsen för mig) men det är bara äckligt och respektlöst och påstå att allt är fake. Jag misstänker att motivet är är ett annat än det Tarrant anger i sitt autistiska manifest och vad han nu än kommer häva ur sig i rättssalen för att obfuskera och jävlas ytterligare och att det här är planerat på högre nivå än "ensam galning", men inte dådet i sig.

Jag påstår inget; jag bara ställer frågan
I det länkade klippet skjuter han bara ingen annan syns i bild. 17 hylsor ner på trottoaren men de syns inte landa, bara undrar varför de försvinner på vägen ner. Andra lika små detaljer syns på klippet men hylsorna försvinner 17st är ganska många, ser onekligen märkligt ut
Citera
2019-03-19, 16:45
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Men

Kolla på den här videon som filmades efteråt.

1. Mannen med den begynnande flinten vid 00:02 som har en blå, turkos, gul jacka lever.

2. Runt 00:20 - 00:32 så ligger han med huvudet neråt och spelar död (i samma position som de andra döingarna).

3. Vid 01:17 så är han levande och går runt i lokalen.

https://forumfiles.com/L944Q4Sem6/New_Zealand_Shooting_Aftermath_mp4
Citera
2019-03-19, 16:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Säkert många radikala som strök med.

Nja tror det mest var oskyldigt folk. En hel den tonåringar också. Vad fan skulle han döda dom för?
Citera
2019-03-19, 16:50
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Att vi vet att Aftonbladet och Expressen varje dag producerar fejknyheter beror på att vi t.ex. kontrollerar källorna de påstår sig använda, allt från dokument som offentliga rapporter och offentliga handlingar, för att därefter notera att det de påstår och det som faktiskt står i dem är två helt olika saker. I andra fall är det uppenbart helt enkelt för att det de skriver omöjligen går att veta, som t.ex. när de påstod att rockartisten Gary Moore skulle ha kvävts av sina egna spyor, trots att det bara hade gått några timmar och ingen obduktion hade genomförts (och därmed går det inte veta om någon har t.ex. kvävts av sina uppkastningar). Det är även värt att notera att de snodde påståendet från 'The Sun', utan att ange källa. Ingen annan engelskspråkig press publicerade The Suns lögner och kritiserade blaskan hårt för det efteråt, men i Sverige är det aldrig någon som kritiserar fejknyheter, eftersom hela svensk ljugmedia producerar dem dagligen.

Verkar som ni glömt bort det man jag kan påmina er om att media klart o tydligt ropade ut att det var terrorskjutningar på Fridhemsplan i samband med drottningatan atentatet 2017. Ganska märkligt att ingen fick kritik för denna fejknyhet.

även snack om 30 000 dödsoffer vid 9/11 från aftonbladet. Dvs dom gissar sämre än dom värsta amatörerna.
Senast redigerad av mr-mystic 2019-03-19 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in