2019-03-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Besvara gärna stoffet i min kommentarer nu istället för att fortskrida med din egna poäng.

Va en hederlig människa här och inte slug.

Har varit hederlig och kommer fortsätta vara det. Jag är faktiskt inte insatt i terrorattentatet mot satirtecknarna. Jag vet att det är förbjudet att avbilda deras profet, samt att påföljderna är allvarliga i muslimska länder. Du menar alltså att muslimer inte tog avstånd från dådet mot Hebdo, eftersom han avbildade Muhammed? Jag har nu mailat denna frågeställning och väntar på svar.
Citera
2019-03-18, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Säger bara N Z.
Du får nog säga lite mer än så om du vill att andra förstår vad du menar.
Citera
2019-03-18, 09:48
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Har varit hederlig och kommer fortsätta vara det. Jag är faktiskt inte insatt i terrorattentatet mot satirtecknarna. Jag vet att det är förbjudet att avbilda deras profet, samt att påföljderna är allvarliga i muslimska länder. Du menar alltså att muslimer inte tog avstånd från dådet mot Hebdo, eftersom han avbildade Muhammed? Jag har nu mailat denna frågeställning och väntar på svar.

Väldigt konstigt besvarat av dig här. Det är nästan som att du hela tiden försöker ”lära” andra, eller så har du en konstruerad förhållning till dialog.

Vem har du mailat och vad har det med diskussionen?

Jag menar det jag skrev tydligt till dig så varför återger du det jag skrivit som en fråga?

Skärp dig alltså, du framstår inte som insatt eller trovärdig när du försöker glida tyst under ytan.
Citera
2019-03-18, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Ja, det är han! Åtminstone ansiktsbilden i ljusblå tröja finns redan ute och har spridits av media. De andra bilderna är uppenbart samma person, så ja, det är han. Flera nya bilder jag aldrig sett. Eftersom han är med tjejer och sitter och spelar gitarr helt gemytligt lär de inte spridas av media. Passar inte in i bilden av honom.

https://imgur.com/a/3YrCULk

Så fittan var inte längre intressant för honom.

Ibland är folk oberäkneliga.

Just Blows my minde
Citera
2019-03-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Väldigt konstigt besvarat av dig här. Det är nästan som att du hela tiden försöker ”lära” andra, eller så har du en konstruerad förhållning till dialog.

Vem har du mailat och vad har det med diskussionen?

Jag menar det jag skrev tydligt till dig så varför återger du det jag skrivit som en fråga?

Skärp dig alltså, du framstår inte som insatt eller trovärdig när du försöker glida tyst under ytan.

Va, har du foliehatten på? Drick nu ditt morgonkaffe för fan.

Muslimer tar naturligtvis avstånd från terrordåd, men du frågar om de tar avstånd från dåd som terrorister anser är legitima. Jag anser självfallet inte att man ska döda någon för en avbildning. Däremot kan muslimska länder stoppa exporten till de länder som tillåter provikation och respektlöshet mot deras tro. Jag anser att man ska respektera samtliga religioner och åsikter så länge de inte skadar andra.
Senast redigerad av -Truthseeker 2019-03-18 kl. 10:07.
Citera
2019-03-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, vanlgt folk måste göra något åt extremhögern för gott för att inte det här ska hända igen. Politikerna är tydligt maktlösa i frågan. Muslimerna har föregått med mycket gott exempel i NZ. En försonande attityd, inget om hämnd. Sådana är riktiga muslimer.

En majoritet av befolkningen i världen, vill säkert leva i harmoni och slippa våld, motsättningar och krig.
Ett av många misstag man gör är att samtidigt "klassa" motsättningar till ex.vis olika grupperingar. Ett missnöje som uppstår behöver inte nödvändigtvis klassas som "högerextremt".. det kan finnas många olika orsaker till det. Det är media som ofta häller bensin på en redan uppstådd eld. Vem mannen i NZ är och vad hans motiv var, låter jag vara osagt i nuläget. MEN det visar att det finns ett djupt missnöje av något slag.
Att det dödas hundratals kristna i ex.vis afrika bara sista månaden, har knappt utrymme i media. Att radikala muslimer ställer mer och mer krav ex.vis i England bättrar inte heller på situationen. Detta är några exempel på situationer som spär på motsättningar.
Citera
2019-03-18, 10:13
Medlem
Så han köper 4-6 halv automatiska gevär och ett hagelgevär och ingen blir misstänksam? Hur kunde Säkerhetspolisen i Nya Zeeland missa detta?

För han importerade väl knappast sina vapen från Australien?
Även med vapenlicens så är det en stor varningsflagga när en ung man i ett land som Nya Zeeland har en hel vapenarsenal.

Detta kanske har retts ut redan, men herregud vad dåligt arbetat utav NZSIS. Man kan tycka vad man vill om Säpo, men de gör ett ruskigt bra jobb bakom kulisserna. I Sverige så hade Tarrant stoppats väldigt tidigt. Samtidigt så är kulturen med privatägda vapen en helt annan sak här. Men jag har en poäng, tycker jag.

EDIT: Kollar man videon ligger det 3-4 vapen i passagerarsätet, ett bredvid Tarrant och minst 2 i bagageutrymmet.
Citera
2019-03-18, 10:33
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Så han köper 4-6 halv automatiska gevär och ett hagelgevär och ingen blir misstänksam? Hur kunde Säkerhetspolisen i Nya Zeeland missa detta?

Även med vapenlicens så är det en stor varningsflagga när en ung man i ett land som Nya Zeeland har en hel vapenarsenal.

Detta kanske har retts ut redan, men herregud vad dåligt arbetat utav NZSIS. Man kan tycka vad man vill om Säpo, men de gör ett ruskigt bra jobb bakom kulisserna. I Sverige så hade Tarrant stoppats väldigt tidigt. Samtidigt så är kulturen med privatägda vapen en helt annan sak här. Men jag har en poäng, tycker jag.

EDIT: Kollar man videon ligger det 3-4 vapen i passagerarsätet, ett bredvid Tarrant och minst 2 i bagageutrymmet.
Det finns enorma mängder vapen i NZ ca 1 för var fjärde person, samtidigt som de har extremt få mord med skjutvapen.

Jag tror ingen reagerade på att någon köper en massa vapen för det har aldrig varit några problem tidigare
Citera
2019-03-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Enligt min karta så ligger inte nya Zeeland i Britannien.

Nya Zeeland är en gammal brittisk koloni. Detta är dessutom en internationell kamp. Han hämnandes Ebba Åkerlund bl.a.

Låt oss vuxna prata nu.
Senast redigerad av libertay 2019-03-18 kl. 10:38.
Citera
2019-03-18, 10:39
Bannlyst
"När jag var ung var jag kommunist, därefter anarkist och sedan libertarian innan jag blev ekofascist, säger han.

på frågan varför man ska "fokusera på invandring och födelsetal när klimatförändringen är ett så stort problem?", svarar 28-åringen:

– Miljön förstörs av överbefolkningen, men vi européer är en av de grupper som inte överbefolkar världen. Inkräktarna är de som överbefolkar världen. Döda inkräktarna, döda överbefolkningen och på så sätt rädda miljö, förklarar han.

Det land som ligger närmast hans politiska och sociala värderingar, skriver han, är Kina. Han klargör också att terrorattacken har ett rasligt motiv, eftersom "födelsetal är knutna till rasen".

Alltså gjorde han det för miljön?
Citera
2019-03-18, 10:45
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Jag är inte för attacken men titta bara på Parisattackerna utförda av muslimer. Bland annat går de in och skjuter hejvillt på en rockkonsert och även lägger ut bomber på fotbollsstatium, självmordsbombare som springer in på donken och spränger sig själv. Där fanns inga oskyldiga barn eller? Att muslimerna är förvånade att detta till slut hände är ett en gåta. Men självklart tar jag avstånd ifrån allt som har med terror att göra men förvånad är jag icke med tanke på alla de terrorattacker som varit ifrån Isis och Al-khiada så lite konstigt muslimerna blir så upprörda.

De gånger de kört in i folkmassor med lastbilar, där var inga oskyldiga eller? 9-11? Inga oskyldiga barn?

De har har haft avrättningar men senaste avrättningen skedde 18 februari 1957.

ja absolut. Precis likadana dom denna idiot. Men har aldrig sätt en livestreamad sådan händelse som blivit så uppmärksammad. Det är därför jag kommenterar här. Efter att ha fått upp ögonen extra efter att få se det med egna ögon. Men visst är de muslimska, kristna, judar hinduer buddhister eller satansdyrkare lika mycket idioter.
Citera
2019-03-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux

Det var för att de var flera personer (se videon som cirkulerar). Der finns ingen anledning för en person att ha fler än två vapen. Bättre att bunkra upp med mer ammunition istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in