2019-03-18, 23:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Trots 52 omgångar spelade av grundserien och play-in avklarat så är det fortfarande svårt att veta vart man har årets HV tycker jag. Periodvis spelar man riktigt bra hockey för att i nästa stund dippa och ligga under med 3-0 efter 20 minuter. I ett tajt slutspel brukar det sällan hålla att vara så ojämna då du måste hålla en viss nivå och tugga på varje kväll. Du har inte råd att ha dom dipparna som HV visar upp.

Men visst tror jag också att det blir jämnare än vad man spontant kan tänka sig att en matchserie mellan seriesegraren och tabellåttan borde vara. Tittar man på grundserien så blev det 2-2 inbördes mellan lagen som du säger. Idel hemmasegrar. HV var aldrig ens i närheten av att hota Färjestad i Karlstad medan bägge matcherna i Jönköping var jämna tillställningar. Jag tror att HV måste vara väldigt bra för att sno en match i Karlstad.

Samtliga kvartsfinaler lär gå till minst 6 matcher om jag ska tippa.

Kom ihåg att många experter tippade HV som mästare för några månader sen när de var i sitt flow.
Citera
2019-03-18, 23:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kom ihåg att många experter tippade HV som mästare för några månader sen när de var i sitt flow.

Japp. Oraklet tcfmog har redan utsett dom till finalister mot Djurgården. Vi mindre vetande kan bara böna och be att det inte slår in.
Citera
2019-03-18, 23:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Japp. Oraklet tcfmog har redan utsett dom till finalister mot Djurgården. Vi mindre vetande kan bara böna och be att det inte slår in.

Vi behöver inte bry oss. Låt oss roa varandra med att räkna skott på mål istället.
Citera
2019-03-18, 23:45
Medlem
Växjö-HV i final är ju fullt möjligt nu när de inte kan mötas tidigare.

Tror minst ett smålänskt lag skräller och tar sig vidare.
Citera
2019-03-18, 23:48
Medlem
Håller med alla er andra - längesedan man var så taggad inför ett Slutspel! Roliga matcher på TV:n varje dag, mumma!!

Färjestad-HV71 - 4-1

Tror ändå att FBK löser detta "hyfsat" enkelt, iaf sett till matcher. HV har en slags edge som är jobbig dock. Tror att FBK vinner första, HV andra, sedan är det godnatt efter tredje i Kinnarps går till OT.

Luleå-Växjö - 4-3

Nog fasen är detta en äcklig serie för LHF. Växjö har ett sparkapital som heter duga. Denna serien bli idel hemmasegrar, där sista avgörs med att Shinnimin får matchstraff och sedan avgör Luleå

Frölunda-Malmö - 4-2

Frölunda vill ha revansch. Malmö lär gneta till sig någon match, men tror inte man löser pressen på hemmaplan i sjätte.

Djurgården-Skellefteå - 3-4

Tror på en liten "skräll" här. Djurgården känns som det bättre laget. Kanske Sveriges bästa när de får vara hela och friska. Dock har SAIK en jävla förmåga till att sprattla till när det är Slutspel och ta sig vidare.
Citera
2019-03-19, 00:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Senaste kvarten mot HV borde det vara flera i Karlstad som minns. Även kvarten mot Luleå 2016 då Färjestad ägde i serien mot oss, men fick se sig totalt utspelade borde ligga kvar och spöka mentalt?

Christoffer Persson vill man ju se med tanke på att cmore brukar gilla köra domar-gopro i slutspelet.

Tror nog att det man minns är Bjørn Melin.

https://youtu.be/UQSC255K-pc
Citera
2019-03-19, 04:20
Medlem
Få som tror på Frölunda iår alltså?
Kan bli kvart likväl final. Ser inte att vi har det där sm-guld laget men andra lag ligger inte mil före.
Citera
2019-03-19, 07:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tror nog att det man minns är Bjørn Melin.

https://youtu.be/UQSC255K-pc

Ja den är fin
Sen minns man kvarten som borde varit finalen
https://www.youtube.com/watch?v=gHrjBlg8JWw
https://www.youtube.com/watch?v=ULMDAD6SDnk
Citera
2019-03-19, 08:24
Medlem
Mittpunkts avatar
Hur ser slutspelsträdet ut nu, vilka lag får möta vilka i semifinal? Jag får inte fram någon information om detta.

Kvartsfinal 1
Färjestad-Hv71

Kvartsfinal 2
Frölunda-Malmö

Kvartsfinal 3
Djurgården-Skellefteå

Kvartsfinal 4
Luleå-Växjö

I en semifinal hur den kan den se ut?
Vinnaren i kvartsfinal 1 och kvartsfinal 2 möts i semi och vinnaren i kvartsfinal 3 och 4 möts?

Jag hörde någonstans att Färjestad och Luleå kan inte mötas förrän i finalen.
Citera
2019-03-19, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tack! Precis så. Mäktig trådstart!

Hoppas kunna förpassa Örebro till den tråden ikväll men kan som sagt var bli vi också. #GolfSäsongenÄrNära

Gäller att rättsskiparna har lite koll på örebrobåset så att de inte forsätter kasta flaskor
Man behöver ju inte vara utslagen för att ha börjat värva mm inför nästa säsong...
Citera
2019-03-19, 08:43
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Hur ser slutspelsträdet ut nu, vilka lag får möta vilka i semifinal? Jag får inte fram någon information om detta.

Kvartsfinal 1
Färjestad-Hv71

Kvartsfinal 2
Frölunda-Malmö

Kvartsfinal 3
Djurgården-Skellefteå

Kvartsfinal 4
Luleå-Växjö

Vinnaren i kvartsfinal 1 och kvartsfinal 2 möts i semi och vinnaren i kvartsfinal 3 och 4 möts?

https://www.shl.se/spelschema/sm-slutspel-2019

22/3
Färjestad - HV71
Luleå - Växjö

23/3
Frölunda - Malmö
Djurgården - Skellefteå

Semifinaler blir Bäst rankad möte sämst så t.ex

6/4
Färjestad - Malmö

7/4
Luleå - Djurgården

Finalen blir bäst mot sämst med hemmafördel för bäst

21/4
Färjestad - Djurgården
Citera
2019-03-19, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Kvartsfinal 1
Färjestad-Hv71

Kvartsfinal 2
Frölunda-Malmö

Kvartsfinal 3
Djurgården-Skellefteå

Kvartsfinal 4
Luleå-Växjö

Bäst placering möter alltid det sämst placerade laget hela vägen till final.

Tippar från höften:
Kvartsfinal 1
Färjestad-Hv71

Segrare: FBK

Kvartsfinal 2
Frölunda-Malmö
Segrare Frölunda

Kvartsfinal 3
Djurgården-Skellefteå
Segrare: DIF

Kvartsfinal 4
Luleå-Växjö