Trots 52 omgångar spelade av grundserien och play-in avklarat så är det fortfarande svårt att veta vart man har årets HV tycker jag. Periodvis spelar man riktigt bra hockey för att i nästa stund dippa och ligga under med 3-0 efter 20 minuter. I ett tajt slutspel brukar det sällan hålla att vara så ojämna då du måste hålla en viss nivå och tugga på varje kväll. Du har inte råd att ha dom dipparna som HV visar upp.
Men visst tror jag också att det blir jämnare än vad man spontant kan tänka sig att en matchserie mellan seriesegraren och tabellåttan borde vara. Tittar man på grundserien så blev det 2-2 inbördes mellan lagen som du säger. Idel hemmasegrar. HV var aldrig ens i närheten av att hota Färjestad i Karlstad medan bägge matcherna i Jönköping var jämna tillställningar. Jag tror att HV måste vara väldigt bra för att sno en match i Karlstad.
Samtliga kvartsfinaler lär gå till minst 6 matcher om jag ska tippa.
Kom ihåg att många experter tippade HV som mästare för några månader sen när de var i sitt flow.
Håller med alla er andra - längesedan man var så taggad inför ett Slutspel! Roliga matcher på TV:n varje dag, mumma!!
Färjestad-HV71 - 4-1
Tror ändå att FBK löser detta "hyfsat" enkelt, iaf sett till matcher. HV har en slags edge som är jobbig dock. Tror att FBK vinner första, HV andra, sedan är det godnatt efter tredje i Kinnarps går till OT.
Luleå-Växjö - 4-3
Nog fasen är detta en äcklig serie för LHF. Växjö har ett sparkapital som heter duga. Denna serien bli idel hemmasegrar, där sista avgörs med att Shinnimin får matchstraff och sedan avgör Luleå
Frölunda-Malmö - 4-2
Frölunda vill ha revansch. Malmö lär gneta till sig någon match, men tror inte man löser pressen på hemmaplan i sjätte.
Djurgården-Skellefteå - 3-4
Tror på en liten "skräll" här. Djurgården känns som det bättre laget. Kanske Sveriges bästa när de får vara hela och friska. Dock har SAIK en jävla förmåga till att sprattla till när det är Slutspel och ta sig vidare.
Senaste kvarten mot HV borde det vara flera i Karlstad som minns. Även kvarten mot Luleå 2016 då Färjestad ägde i serien mot oss, men fick se sig totalt utspelade borde ligga kvar och spöka mentalt?
Christoffer Persson vill man ju se med tanke på att cmore brukar gilla köra domar-gopro i slutspelet.