2019-03-18, 20:29
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Finns en matchtråd att tjôta i: (FB) HA slutspel och SHL Åttondelsfinaler (match 2 av 3) 18/3-19
Ber om ursäkt! Byter till den
Citera
2019-03-18, 21:20
Medlem
Skönt att klara av det favoritskapet. Hade varit antiklimax att åka ut. Nu är allt tryck på favoriten Luleå. Underdogen har vaknat

Kommer dock krävas bättre defensiv mot Luleå!

Väl kämpat av Örebro som verkligen gjorde det bra! Kunde absolut gått annorlunda om de haft lite mer spets!

Luleå spelade ner oss till play-in. Payback time
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-18 kl. 21:28.
Citera
2019-03-18, 22:05
Medlem
Dirty.s avatar
Färjestad känns väl som den enda klara favoriten i kvartsfinalerna enligt mig. De andra känns ganska öppna.

De säkraste bettet jag kan lägga på slutspelet i helhet är väl att vinnaren av Frölunda och Malmö åker i semin. Den kvarten känns otroligt svag jämfört med resten om du frågar mig.
Citera
2019-03-18, 22:13
Medlem
Ferross avatar
Riktigt häftiga kvartsfinaler att se fram emot i år! Enligt mig så är det tre serier som lika gärna kunnat vara SM-Finaler, den enda kvartsfinalen som känns lite sämre är väl den med Frölunda och Malmö. Men Frölunda har ju allt runtomkring, och Malmö har sina Sylvegårdare, så det lär väl hända grejer där åtminstone.

Det har varit få slutspel tidigare där samtliga kvartsfinaler är match-ups som jag hemskt gärna tittar på, men det är det verkligen i år. Skoj!
Citera
2019-03-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Färjestad känns väl som den enda klara favoriten i kvartsfinalerna enligt mig. De andra känns ganska öppna.

De säkraste bettet jag kan lägga på slutspelet i helhet är väl att vinnaren av Frölunda och Malmö åker i semin. Den kvarten känns otroligt svag jämfört med resten om du frågar mig.

Nu när ni för en gångsskull fått ihop ett bra lag så ska ni gömma er bakom Färjestad? Ni tog ju lika många poäng. Bara att steppa upp och hantera favoritskapet.

Jag är nöjd med Luleå hellre än tex djurgården. Med sagt så måste Växjö överträffa sig själva om de ska ha en chans att slå ut Luleå iår.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-18 kl. 22:16.
Citera
2019-03-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nu när ni för en gångsskull fått ihop ett bra lag så ska ni gömma er bakom Färjestad? Ni tog ju lika många poäng. Bara att steppa upp och hantera favoritskapet.

Jag är nöjd med Luleå hellre än tex djurgården. Med sagt så måste Växjö överträffa sig själva om de ska ha en chans att slå ut Luleå iår.
Riktigt najsa kvartsfinaler! Kan bli så att man själv tittar även fast sitt lag nuförtiden spelar i HA.
Citera
2019-03-18, 22:30
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Tror Luleå gör en Växjö från 16/17 och åker ur direkt i en väldigt målsnål serie, Precis som Malmö, Djurgården och Hv71 gör.
Citera
2019-03-18, 22:37
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:

Baserar det så klart inte bara på poängen. Ni känns som ett ruskigt starkt play-in lag, och det måste du själv erkänna. Du säger ju själv att du hellre tar Luleå över Djurgården, vilket tyder på att du även anser att Luleå är svaga för sin poäng i grundserien.

Frölunda och Malmö anser jag vara sämre lag än t.ex Växjö. Och du själv satt ju och sa att Örebro(!!!) hade nästan 50% chans att slå ut er och sedan tycker att det är konstigt att vi är lite skeptiska till att få er i kvarten
Senast redigerad av Dirty. 2019-03-18 kl. 22:47.
Citera
2019-03-18, 22:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.

Är inte helt säker på att Färjestad är jättenöjda med HV71. Med tanke på tidigare holmgångar mellan dessa klubbar vet man aldrig vad som kan hända. Det är dessutom 2-2 i matcher under grundserien.
Citera
2019-03-18, 23:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Är inte helt säker på att Färjestad är jättenöjda med HV71. Med tanke på tidigare holmgångar mellan dessa klubbar vet man aldrig vad som kan hända. Det är dessutom 2-2 i matcher under grundserien.

Jag är kluven då vi både har helt fantastiska slutspelsmöten och väldigt jobbiga mot just HV.
Tror inte det blir något problem att tagga inför match och jag ser inte att HVs trupp matchar vårt målvaktspar eller djupet på fowardsidan. Backsidorna ser däremot ganska lika ut med kanske en liten fördel till oss.

Samtidigt så kommer HV tagga lika hårt som vi och dom har många spelare som är otroligt nyttiga i slutspel. Känns lite tråkigt att Christoffer Persson är skadad, hade varit kul att se honom mot Rydahl
Citera
2019-03-18, 23:22
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Trots 52 omgångar spelade av grundserien och play-in avklarat så är det fortfarande svårt att veta vart man har årets HV tycker jag. Periodvis spelar man riktigt bra hockey för att i nästa stund dippa och ligga under med 3-0 efter 20 minuter. I ett tajt slutspel brukar det sällan hålla att vara så ojämna då du måste hålla en viss nivå och tugga på varje kväll. Du har inte råd att ha dom dipparna som HV visar upp.

Men visst tror jag också att det blir jämnare än vad man spontant kan tänka sig att en matchserie mellan seriesegraren och tabellåttan borde vara. Tittar man på grundserien så blev det 2-2 inbördes mellan lagen som du säger. Idel hemmasegrar. HV var aldrig ens i närheten av att hota Färjestad i Karlstad medan bägge matcherna i Jönköping var jämna tillställningar. Jag tror att HV måste vara väldigt bra för att sno en match i Karlstad.

Samtliga kvartsfinaler lär gå till minst 6 matcher om jag ska tippa.
Citera
2019-03-18, 23:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag är kluven då vi både har helt fantastiska slutspelsmöten och väldigt jobbiga mot just HV.
Tror inte det blir något problem att tagga inför match och jag ser inte att HVs trupp matchar vårt målvaktspar eller djupet på fowardsidan. Backsidorna ser däremot ganska lika ut med kanske en liten fördel till oss.

Samtidigt så kommer HV tagga lika hårt som vi och dom har många spelare som är otroligt nyttiga i slutspel. Känns lite tråkigt att Christoffer Persson är skadad, hade varit kul att se honom mot Rydahl

Senaste kvarten mot HV borde det vara flera i Karlstad som minns. Även kvarten mot Luleå 2016 då Färjestad ägde i serien mot oss, men fick se sig totalt utspelade borde ligga kvar och spöka mentalt?

Christoffer Persson vill man ju se med tanke på att cmore brukar gilla köra domar-gopro i slutspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in