Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Är inte helt säker på att Färjestad är jättenöjda med HV71. Med tanke på tidigare holmgångar mellan dessa klubbar vet man aldrig vad som kan hända. Det är dessutom 2-2 i matcher under grundserien.
Trots 52 omgångar spelade av grundserien och play-in avklarat så är det fortfarande svårt att veta vart man har årets HV tycker jag. Periodvis spelar man riktigt bra hockey för att i nästa stund dippa och ligga under med 3-0 efter 20 minuter. I ett tajt slutspel brukar det sällan hålla att vara så ojämna då du måste hålla en viss nivå och tugga på varje kväll. Du har inte råd att ha dom dipparna som HV visar upp.
Men visst tror jag också att det blir jämnare än vad man spontant kan tänka sig att en matchserie mellan seriesegraren och tabellåttan borde vara. Tittar man på grundserien så blev det 2-2 inbördes mellan lagen som du säger. Idel hemmasegrar. HV var aldrig ens i närheten av att hota Färjestad i Karlstad medan bägge matcherna i Jönköping var jämna tillställningar. Jag tror att HV måste vara väldigt bra för att sno en match i Karlstad.
Samtliga kvartsfinaler lär gå till minst 6 matcher om jag ska tippa.