2019-03-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Hur vet du om jag sagt ”jag har inte tjänst något alls” eller ”jag har inte tjänat något nämnvärt”?
Hur mycket jag tjänat spelar heller ingen som helst roll för varken bokföringsbrott eller skattebrott, alltså bryr jag mig inte om att svara på frågan. Vilka utgifter som funnits eller inte funnits spelar inte heller någon roll.
Vilka pengar menar du har tvättats genom mitt konto?
Jag har inte tvättat en enda krona via min bror. Däremot verkar det ha överförts 40k från min bror till mig som jag själv inte riktigt rätt ut till 100% ännu. Är det dom 40k du syftar på då eller? En ganska löjlig summa i sammanhanget.
Vad menar du med att jag varit delaktig till stor del? Att lägga några få dagar på att medverka i en verksamhet anser inte jag är särskilt mycket jämfört mot de som behöver jobba varje dag.

Du behöver träffa en skattejurist och prata av dig lite om du ska förstå vad detta handlar om.
Förövrigt så kommer inte VGs pengar från denna verksamhet, det är bara någonting ni hittat på för att ni vill ha någon att skylla på. Han har en förklaring men åklagaren vägrar vara behjälplig för att ta reda på fakta.
Som sagt så är det väl ganska märkvärdigt att det bara finns bevisning som ger stöd för åklagarens hypotes och ingenting annat? Tänk att det enligt åklagaren absolut inte finns någonting alls som talar till våran fördel.

Du är verkligen ute och cyklar
Vad har de nedgrävda pengarna med mig att göra?
Skulle din bror inte tjänat något på HP hjälpen? Fattar inte?
Citera
2019-03-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99

Då kommer frågan, alla fuskare som dömts, ifall de blir frikända, kommer de få tillbaka sitt HP-resultat? Alla miljoner som denna rättegång kostade skattebetalarna är dessutom slängda i sjön. Bra jobbat.

Tror inte de får tillbaka sina resultat pga att just UHR behöver mindre bevis för att stryka resultat. Dålig utprövningsdel + förekomma i hp-hjälpens material räcker för de. Men det kan hända att man slipper villkorlig dom osv?
Citera
2019-03-18, 22:02
Medlem
Citat:
Hur vet du om jag sagt ”jag har inte tjänst något alls” eller ”jag har inte tjänat något nämnvärt”?
Hur mycket jag tjänat spelar heller ingen som helst roll för varken bokföringsbrott eller skattebrott, alltså bryr jag mig inte om att svara på frågan. Vilka utgifter som funnits eller inte funnits spelar inte heller någon roll.
Vilka pengar menar du har tvättats genom mitt konto?
Jag har inte tvättat en enda krona via min bror. Däremot verkar det ha överförts 40k från min bror till mig som jag själv inte riktigt rätt ut till 100% ännu. Är det dom 40k du syftar på då eller? En ganska löjlig summa i sammanhanget.
Vad menar du med att jag varit delaktig till stor del? Att lägga några få dagar på att medverka i en verksamhet anser inte jag är särskilt mycket jämfört mot de som behöver jobba varje dag.

Du behöver träffa en skattejurist och prata av dig lite om du ska förstå vad detta handlar om.
Förövrigt så kommer inte VGs pengar från denna verksamhet, det är bara någonting ni hittat på för att ni vill ha någon att skylla på. Han har en förklaring men åklagaren vägrar vara behjälplig för att ta reda på fakta.
Som sagt så är det väl ganska märkvärdigt att det bara finns bevisning som ger stöd för åklagarens hypotes och ingenting annat? Tänk att det enligt åklagaren absolut inte finns någonting alls som talar till våran fördel.

Du är verkligen ute och cyklar
Vad har de nedgrävda pengarna med mig att göra?
Om jag fått 40 papp från min syrra hade jag nog kontaktat och undrat varför, men det gjorde inte du?
Citera
2019-03-18, 22:02
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
Skulle din bror inte tjänat något på HP hjälpen? Fattar inte?
Det har jag inte uttalat mig om.
Han skulle ge en förklaring i domstolen om hans ekonomi men blev avbruten av domaren.
Citera
2019-03-18, 22:05
Medlem
Citat:
Det har jag inte uttalat mig om.
Han skulle ge en förklaring i domstolen om hans ekonomi men blev avbruten av domaren.
Ja det hörde jag om eftersom brorsan din tig ca 20 min på sig för att snacka vedförsäljning. Om det var då du menade? Någon måste ju tjänat pengar på HO hjälpen men både du o din bror tycker inte ni gjort det nått nämnvärt? Vem har då fått all kosingen för verksamheten som VG startade?
Citera
2019-03-18, 22:05
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Om jag fått 40 papp från min syrra hade jag nog kontaktat och undrat varför, men det gjorde inte du?
Du har inte läst fuppen om traderatransaktionerna eller?
Vi har skickat 40k fram och tillbaka till varandra ganska många gånger så det är inget konstigt.
Citera
2019-03-18, 22:07
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ja det hörde jag om eftersom brorsan din tig ca 20 min på sig för att snacka vedförsäljning. Om det var då du menade? Någon måste ju tjänat pengar på HO hjälpen men både du o din bror tycker inte ni gjort det nått nämnvärt? Vem har då fått all kosingen för verksamheten som VG startade?
Det är det vi hoppades på att Ekobrottsmyndigheten skulle reda ut....
Citera
2019-03-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Så 23-åringen är alltså en person som suger ut samhället på resurser samtidigt som han begår ekonomisk brottslighet.

Har jag förstått rätt?

Skrattretande och sant tyvärr.
Citera
2019-03-18, 22:56
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vagassistans
Skrattretande och sant tyvärr.
Sounds legit
Släng upp era deklarationer så får vi se hur mycket skatt ni betalat när ni var 23
Jag vet inte riktigt vad ni menar med att jag suger samhället på pengar när jag jobbat i familjeföretag i flera år. Jobbade under gymnasietiden också vilket långt ifrån alla gör.
Känns ganska märkligt att man planerar skattebrott när man har skatteuträkningar i datorn.. Det är lite motsägelsefullt men det har ni säkert något motargument för.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-03-18 kl. 23:05.
Citera
2019-03-18, 22:57
Medlem
Citat:

Såklart att V.G ska prata om vedförsäljning för det var ju något han höll på med finns ju all bevis kring det. Angående kosingen så skulle jag nog tippa på L.K.G han hade ju trots allt grävt ned en enorm summa cash, hur ska vi veta om han inte har flera andra locations där han grävt ytterligare cash? Fanns det en bit på bröderna eller pappan där de hittade nedgrävda pengar? Det tror jag inte.

Tro inte att jag har något emot L.K.G som du påstod innan för det har jag inte. Men han borde hållit tyst hela vägen vilket han inte gjorde. Ingen gillar de som ”pratar”.
Citera
2019-03-18, 23:09
Medlem
Citat:
Sounds legit
Släng upp era deklarationer så får vi se hur mycket skatt ni betalat när ni var 23
Jag vet inte riktigt vad ni menar med att jag suger samhället på pengar när jag jobbat i familjeföretag i flera år. Jobbade under gymnasietiden också vilket långt ifrån alla gör.

Jag tar nog hem priset i den tävlingen, därav bor jag inte längre kvar i Sverige.

Hur går tankarna nu? Vad är dina realistiska förhoppningar kring domen?
Jag har missat lite på sistone men detta kommer löpa på fram till jul alltså?
Citera
2019-03-18, 23:37
Medlem
Citat:
Du har inte läst fuppen om traderatransaktionerna eller?
Vi har skickat 40k fram och tillbaka till varandra ganska många gånger så det är inget konstigt.
Jo jag känner till Tradera grejen o chockladkakorna. Men du skrev att du inte ännu visste varför han satt in dem till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in