Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Jag skrev:
Uppgiften om 100 m, sann eller falsk, var ny för mig.
Det finns många icke trovärdiga och konstiga uppgifter i media. Men faktum är ju att ett nästan nytt och toppmodernt flygplan har gått i backen och då måste det ju vara ett antal konstigheter som har inträffat samtidigt eller i följd, för så brukar det vara.
Fågelkollision och pilotfel samtidigt?
1FAA som kontrollerar att planen är godkända brast i sin undersökning
2Boeing brast i kontrollen,.då.mcas turn off var ett valbart tillägg, och vissa fltgbolag struntade i tillägget.ä. boeing ryckte på näsan och sa att planet ändå.blivit godkänt av FAA. Att boeing inte gjorde något åt saken när indonesian airline kraschade är snudd på kriminellt. De borde ha sett till att alla planen kunde stänga av mcas, se till att alla flygbolag utbildade piloternax samt atr de också förbättrar mjukvaran för mcas vid felaktig data från ae sensorerna. Man kan förbättra algoritnerna så art nosen inte dyker på låg höjd, även vid fel data, genom.atr kolla.om datan är trolig med.hänsyn tilö.övrig data, historisk data etc. Kan man ha en höjd vingvinkel om x data.gäller?
3 Kan också tånkas va att flygbolagen brustit att kvalitetssäkra att piloterna fått utboldning, och eller att boeing inte haft tillräckligt utbildning med bolagen mennä det är mer spekulativt.
Jag tycker alla 3 punkter borde kvalitersäkras mer framöver.