2019-03-18, 13:38
Medlem
KAN man ens stå och sova utan att ramla omkull? Hästar kan det men de låser knäna och har dessutom fyra ben.
Citera
2019-03-18, 14:14
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Nu har Expedition Robinson rullat i mer än 20 år, och det är två saker som fortfarande känns trist:

Dels är tävlingarna väldigt inriktade på "idrottsmoment", vilket gör att fysiskt starka deltagare får en omedelbar fördel. Det borde gå att utforma tävlingar som premierar ett bredare spektrum av "överlevnadsförmåga", och därmed kastar om hierarkierna lite mer i lagen. I en verklig överlevnadssituation hade definitivt Eilert Pilarm-renskötaren och det jämtländska lertrollet varit bland mina förstahandsval som lagkamrater. Nu valdes de bort för att de är sopiga på att simma 200 m, vilket blir väl enkelspårigt.

Dels tycker jag att det är dags att produktionen släpper in lite naket i bild. Tidigare deltagare har vittnat om att de tävlande rände runt nakna mest hela tiden (off-camera), så programmet borde väl kunna bjuda på lite bröst och rumpor som djungelpynt. It's 2019, dammit!
Håller nedpåta båda punkter. Mer överlevnad och mindre idrott på en öde ö.
Citera
2019-03-18, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Jag gillar ändå att lärarstudenten gick och köpte en sport-bh (snubben med det enorma skatboet), men jag blev något förbryllad när han sa att "trosor inte stod på listan"? Men fick väl antagligen välja mellan kalsonger eller trosor, i guess.

Vad ska en snubbe med sport-behå till?
Citera
2019-03-18, 15:26
Medlem
Bizmarcks avatar
Knullades det och söps det nåt på ön?
Citera
2019-03-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

Kan användas för att bygga nånting? Skänkas bort till nån av tjejerna? Var ju bara smart av honom att maxa.
Citera
2019-03-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Ja vilken jävla pajas. Efter snabb googling så förutsätter legionen att kontrakt på minst 4 år skrivs på. Snyggt att hinna med 4 år där plus ett par 5 år på juristlinjen plus några år i försvarsmakten. Ödmjuk är han ju verkligen. Inte.

Helt enig med dig!

Ska bli spännande att se om Hamilton kommer
bjuda oss på någon utav alla kunskaper i Robinson.
Citera
2019-03-18, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det fanns ingenting att göra på ön och det fanns en uppsjö med regler om vad man fick och inte fick göra som gjorde vistelsen väldigt limiterad.

Lust att berätta mer om vilka regler som fanns, hur uppstyrt är det angående vad och hur ni fick bygga och bo med mera?
Citera
2019-03-18, 17:52
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Lust att berätta mer om vilka regler som fanns, hur uppstyrt är det angående vad och hur ni fick bygga och bo med mera?

Det som inte visades i första avsnittet var att vi kom till ön rätt sent, och vi blev informerade om att det skulle bli becksvart inom någon timme (och när det blev mörkt såg man inte handen framför sig, aldrig varit med om något liknande). Därav bestämde vi att vi skulle bygga något väldigt provosoriskt som skulle i bästa fall skydda mot regnet. Det som visas av vindskyddet vi byggde i TV var inte det som vi nyttjade under natten då det som visades i TV var vad vi byggde de första 20 minuterna. Det färdiga vindskyddet var helt täckt i palmblad ett par timmar senare. Vi byggd det väldigt tight så att folk skulle sova sked med varandra. Problematiken var bara att mörkret kom på en sekund och man kunde inte se ett dyft. Vi hade ingen eld eller annan ljuskälla så alla sprang omkring som yra höns och på någon vänster lyckades Åsa och Adnilson försvinna iväg och spendera natten tillsammans i någon buske.

En av deltagarna fick för sig att vi skulle använda plankor som golv för att komma upp från marken och undvika insekter osv, om jag minns rätt var detta Bonnie, för hon tjaffsade konstant om hur hemskt det var att insketer kröp på henne. (som en cm i markskillnad skulle göra någon som helst skillnad).

Det vi blev informerade om var att vi inte fick fälla några träd osv utan enbart använda det som låg på marken (det låg en uppsjö av material överallt på ön). Därför var jag lite chockad när jag såg lag Nord på TV fälla träd när de byggde sitt vindskydd.

Det mest humoristiska med byggandet av läger var dagen efter när det röstades om att vi istället skulle bygga lägret på stranden. Sen klagades det istället på att det var för kallt vid stranden och ännu mera insekter.

Jag och Anna var mer av åsikten att vi skulle konservera våra krafter inför tävlingarna och inte slösa dem på massa triviala och onödiga saker så som att släpa runt stora ihopspikade plankor som Adnilson hittade i dungeln för att bygga (en kiosk och ett gästrum).

Det fanns inte särskilt mycket att göra på ön. Spenderade en hel del tid genom att söka genom terrängen men det fanns verkligen noll. Vi hittade lite sporadiskt kasava men annars var det helt tomt.

/C
Citera
2019-03-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

Möjligheten finns väl eftersom tjejerna får ha med sig en. Denna filur ska ha använt den som sovmask (om det var den initiala planen låter jag vara osagt) men den såg ut att vara i minsta storleken.
Citera
2019-03-18, 18:24
Medlem
Citat:
Jag håller verkligen med om detta! Men ön som nyttjas används av många länders Survivor-tv-serier så öarna är helt avsaknade allt gällande föda, djur och växter. Frankrike hade nyligen spelat in när vi kom dit så det enda sättet man kan göra konceptet mer realistiskt, vore att filma på en ö som ingen varit på tidigare. Men då ökar kostanderna och marginalerna sjunker för Mastiff och TV4.

/C

Är Mastiff/TV4 okej med att du sitter här och skriver?
Citera
2019-03-18, 18:29
Medlem
Citat:
Fårvånansvärt lite strid och processrätt på ön! Däremot en del tvistemål, men folket var nog lite för konflikträdda och för känslosamma för att det skulle bli något.

Se föregående inlägg gällande min utbildning och tid i Frankrike osv.

Väl mött!

/C
-Fanns det ananas att äta?
Citera
2019-03-18, 18:35
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Är Mastiff/TV4 okej med att du sitter här och skriver?

Väldigt bred fråga. Du får gärna precisera den.

Om du syftar på inlägget i sig som du citerat så är det information i den publika domänen.

Trevlig dag,

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in