2019-03-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasNone
En sak jag undrar är; varför ska man inte sprida filmen? Vi måste ändå se verkligheten för vad den är. Att gömma sig för den och låtsas som att inget har hänt löser väl ändå ingenting. Folk måste inse hur våldsam och brutal världen egentligen är.

Jag förstår vad du menar, men videon kan och har säkerligen triggat muslimer i hela världen. Även icke muslimer sympatiserar med oskyldiga människor som blir slaktade naturligtvis. Jag tror som jag tidigare nämnde att videon kan leda till terrordåd och förakt. Väldigt få av de 2 miljarder muslimer sympatiserar med Daesh, men alla med muslimerna i NZ.
Citera
2019-03-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men gud vilken gullig liten kulting vi har här! Hoppas din mamma gillar dig!

Vet inte om det var hon som låg utanför och som avrättades hänsynslöst av din kompis nazisten efter det att skadeskjutit henne!

Hon var på andra sidan jordklotet och således inte här och tar "din" plats på ett universitet (som om det skulle kunna ske!!)..

"Hit" och "här" är alla vita nationer på jorden och "dom" är alla bruna som kommer till någon vit nation. Detta fattar de bruna mycket väl och anti-kebab-terroristen fattade också det. Det är ett globalt fenomen.
Citera
2019-03-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Jag förstår vad du menar, men videon kan och har säkerligen triggat muslimer i hela världen. Även icke muslimer sympatiserar med oskyldiga människor som blir slaktade naturligtvis. Jag tror som jag tidigare nämnde att videon kan leda till terrordåd och förakt. Väldigt få av de 2 miljarder muslimer sympatiserar med Daesh, men alla med muslimerna i NZ.

Så du menar att filmen får 2 miljarder muslimer att kaosa loss? De reagerade inte på avhuggna huvuden, barnamord, pilotbränningar - men nu ger de järnet?
Citera
2019-03-17, 23:38
Medlem
GubbenmedGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker

För att muslimer är barbarer över lag. Ociviliserade, smutsiga och inavlade.
Citera
2019-03-17, 23:39
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
För mig är det att nazisten ville att den skulle spridas och det en terrorist vill... det vill jag inte!

”I manifestet, som är skrivet i form av en serie frågor och svar, förklarar Tarrant att han inte är nynazist, xenofob eller islamofob. I stället beskriver han sig som etno-nationalist och eko-fascist. Det land vars värderingar ligger närmast mig är Kina”
Citera
2019-03-17, 23:43
Medlem
Citat:
Tycker de oskyldiga offren för nazisten ska få uppmärksamhet.

Som Ansi Alibava, 25 år, hade bara 2 månader kvar på sin utbildning inom jordbruksnäring:
https://pbs.twimg.com/media/D14gTlCXgAECTfT.jpg

Nu får ingen veta vad hon kunde gjort med konstgödsel och dieselolja.
Citera
2019-03-17, 23:45
Bannlyst
vad heter låten som spelas i bilen, när han återvänder och kör iväg? första låten. Låter som en gammal hippie feel good song, hörde den innan men minns inte va den heter.
Citera
2019-03-17, 23:48
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
”I manifestet, som är skrivet i form av en serie frågor och svar, förklarar Tarrant att han inte är nynazist, xenofob eller islamofob. I stället beskriver han sig som etno-nationalist och eko-fascist. Det land vars värderingar ligger närmast mig är Kina”

Du får själv välja vilken nyans av brunt som passar dig att för att beskriva terroristen.

Förslag: ALT-bajsbrun? ekologiskt och återanvändbart!

Jag föredra den gamla goda tiden! Då man kallade en nazist för nazist!

Ni unga brunhöger alt-transpersoner är för modernt för mig.

Terroristen hade alla tecken av en incel (kort,liten snopp, oskuld, vapen fetisch,ful) som senare hatar folk pga av kultur/hudfärg/religion... kort och gott en nasse!

Med du får självklart kalla terroristen något som du känner dig mer bekväm med (GUUUD! millenials på FB!! står inte ut!!!)
Citera
2019-03-17, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nolifee
vad heter låten som spelas i bilen, när han återvänder och kör iväg? första låten. Låter som en gammal hippie feel good song, hörde den innan men minns inte va den heter.
Vet ej, kolla du: https://dailystormer.name/people-absolutely-love-the-soundtrack-in-the-brenton-tarrant-mosque-shooting-footage/
Citera
2019-03-17, 23:54
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det som är skrämmande efter att ha sett videon är ju hur hjälplös och fångad i en mans våld en människa blir.
Det närmsta ett handgemäng är en man som försöker springa förbi honom, resten är ihopklumpade och går att skjuta en efter en i vilken takt man vill.
Hade varit en fröjd att se den där livestreamen avslutas med att folksamlingen stormade och lynchade honom.
Det är den blinkande ficklampan längst fram på vapnet som gör folk helt paralyserade enligt vissa förståsigpåare i tråden.
Citera
2019-03-17, 23:56
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Du får själv välja vilken nyans av brunt som passar dig att för att beskriva terroristen.

Förslag: ALT-bajsbrun? ekologiskt och återanvändbart!

Jag föredra den gamla goda tiden! Då man kallade en nazist för nazist!

Ni unga brunhöger alt-transpersoner är för modernt för mig.

Terroristen hade alla tecken av en incel (kort,liten snopp, oskuld, vapen fetisch,ful) som senare hatar folk pga av kultur/hudfärg/religion... kort och gott en nasse!

Med du får självklart kalla terroristen något som du känner dig mer bekväm med (GUUUD! millenials på FB!! står inte ut!!!)

Som sagt jag tror inte direkt att snubben hade varit obekväm att kalla sig själv nazist om det hade varit hans ”cup of Tea”... jävligt tröttsamt och slentrialistiskt att du känner dig manad att kalla grabben för nazist när han så tydligt formulerat sin ståndpunkt, värderingar och drivkraft...

Terrorist duger bra... såååå jäkla urvattnat att skrika nazist till allt och alla som inte älskar globalisering...
Citera
2019-03-17, 23:58
Medlem
Undrar om Brenton förstod att de som får skiten för det han har gjort är alla andra vita människor. Han har gjort det värre för alla. Det är vi, oavsett politisk ställning, som får bära lasset för det han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in