2019-03-17, 19:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det spekulerades här i tråden Hej vilt så det kan väl vara pikar till trådläsarna? Om det skulle stämma så här man väl inte kvar det inlägget?

Vet inte om jag uppfattar din förklaring rätt. Menar du att syftet med kompisens kommentarer skulle vara att pika fb's trådläsare?
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-03-17 kl. 19:27.
Citera
2019-03-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet inte om jag uppfattar din förklaring rätt. Menar du att syftet med kompisens kommentarer skulle vara att pika fb's trådläsare?

Jag vet inte hur det ligger till men inte skulle man låta ett sådant inlägg ligga kvar om så var fallet.
Citera
2019-03-17, 20:10
Medlem
brianmolkos avatar
Hade inte han SD familj ?
Citera
2019-03-17, 21:06
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I LWs logg skrattar hon åt att vännen får ringa och fråga efter kordinaterna. En av SDs döttrar får gå och leta efter vännen. Om HD hade utfärdat kontaktförbud så kan hon inte ha blivit glad om döttrarna kom hem och rapporterade om mötet i skogen. Det kanske var en länk i en kedja som utlöste mordet? En annan länk kan ha varit när HD gick LWs WIG och funderade på hur annorlunda livet kunde varit med andra förutsättningar.

Begav sig en av döttrarna iväg (efter LW:s och SD:s godkännande?) att ensam leta efter ”vännen”, undrar jag? Var det efter mörkrets inbrott funderar jag också över?
Citera
2019-03-17, 21:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Begav sig en av döttrarna iväg (efter LW:s och SD:s godkännande?) att ensam leta efter ”vännen”, undrar jag? Var det efter mörkrets inbrott funderar jag också över?

Det var en modig tjej som vågade bege sig ut själv om det var mörk. Om JG hade svårt att hitta som en vuxen man så kan det inte varit lätt för ett barn.
Citera
2019-03-17, 21:47
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var en modig tjej som vågade bege sig ut själv om det var mörk. Om JG hade svårt att hitta som en vuxen man så kan det inte varit lätt för ett barn.

Ja, den tjejen verkar ha hjärtat på rätta stället, tänker jag!

Har även JG trampat runt där utan att hitta? Då måste man väl få unna sig att tänka att barnet inte tyckte att det var en alldeles lätt uppgift?
Citera
2019-03-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Cachen hittades 18:52 - 18:58 (vännens notering) och solnedgången borde ha varit ca 20:10 den dagen enligt en kalender (sunrise-sunset.org). Cachen låg i nära anslutning till en öppen betesmark och kanske 50-75 meter från den plats de förmodligen parkerade bilarna på och cirka 30 meter från närmaste villatomt. Det är snarare lite konstigt att de tappade bort varandra. Men geocachare tycker också om att berätta om sina äventyr.
Citera
2019-03-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ber uppriktigt om ursäkt om du tagit illa vid dig av det jag postat. Ty det var inte mitt syfte.

Tror inte Fbs "aktuella brott och kriminalfall" är lämpligt om man är så emotionellt engagerad i som du och flera andra visat sig vara. Bland Flashbacks över en million medlemmar finns massor som med rätta tvivlar på dom knapphändiga uppgifterna som är till grund för hetsen mot MGM vilka också TR avfärdat som otillräckliga.

För min del har jag inte har minsta känslomässig koppling till dom inblandade i fallet mer än att jag känner stark olust för den skymf och bespotting medlemmar i månader utsatt SD och HD för oavsett han/hon är inblandade i mordet eller inte.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum
F.öv, har det väl inte varit riktigt klargjort över var NW befunnit sig natten mellan den 14 och 15 maj 2018?
Det där citatet från kontot Medimera du har med i ditt inlägg blir ju väldigt intressant, så tack för det!
Jag har flera gånger ställt frågan om varför det här i tråden har lämnats så starkt divergerande uppgifter rörande var NW tillbringade natten 14-15 maj.
Här lämnas alltså uppgiften om att NW tillbringat natten hos mamman, LW. Detta till skillnad mot att han vanligen sover hos pappan, UW.
Då blir min enkla fråga: Vem har fungerat som alibigivare till NW?

Edit: Knappast väl två sovande småsyskon..?
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-17 kl. 23:24.
Citera
2019-03-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ber uppriktigt om ursäkt om du tagit illa vid dig av det jag postat. Ty det var inte mitt syfte.

Tror inte Fbs "aktuella brott och kriminalfall" är lämpligt om man är så emotionellt engagerad i som du och flera andra visat sig vara. Bland Flashbacks över en million medlemmar finns massor som med rätta tvivlar på dom knapphändiga uppgifterna som är till grund för hetsen mot MGM vilka också TR avfärdat som otillräckliga.

För min del har jag inte har minsta känslomässig koppling till dom inblandade i fallet mer än att jag känner stark olust för den skymf och bespotting medlemmar i månader utsatt SD och HD för oavsett han/hon är inblandade i mordet eller inte.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum
F.öv, har det väl inte varit riktigt klargjort över var NW befunnit sig natten mellan den 14 och 15 maj 2018?

Försök inte!. Det sista du har skrivit är en ren lögn. Du har mixtrat ihop ett inlägg som ett citat från mig som jag aldrig skrivit. Det är anmält!
Senast redigerad av Medimera 2019-03-17 kl. 23:53.
Citera
2019-03-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där citatet från kontot Medimera du har med i ditt inlägg blir ju väldigt intressant, så tack för det!
Jag har flera gånger ställt frågan om varför det här i tråden har lämnats så starkt divergerande uppgifter rörande var NW tillbringade natten 14-15 maj.
Här lämnas alltså uppgiften om att NW tillbringat natten hos mamman, LW. Detta till skillnad mot att han vanligen sover hos pappan, UW.
Då blir min enkla fråga: Vem har fungerat som alibigivare till NW?

Edit: Knappast väl två sovande småsyskon..?

Snoris mixtrar i inläggen. Har aldrig skrivit det som hen skriver
Citera
2019-03-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Snoris mixtrar i inläggen. Har aldrig skrivit det som hen skriver
Ok.
Eftersom du uppmanat tråddeltagarna till att inte svara mig, så är mina förhoppningar lågt ställda, men jag vill ändå till dig rikta ett par, tre frågor:
(1) Om det är som du skriver att du aldrig formulerat dig som i citatet som Snor-Johan nyss postade, varför tror du h*n gör på det viset?
(2) Vet du var NW befann sig natten 14-15 maj?
(3) Vet du om NW har ett fullgott alibi för den natten?

Edit: Ser att det finns ett inlägg från 9 dec där kontot 18carat citerar (lite slarvigt) vad kanske Schazz har skrivit och där det där med att NW fanns hos LW natten 14-15 maj förekommer.
Det gör att du inte behöver svara mig.
Men du får gärna.
Om du vill.
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-18 kl. 00:05.
Citera
2019-03-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok.
Eftersom du uppmanat tråddeltagarna till att inte svara mig, så är mina förhoppningar lågt ställda, men jag vill ändå till dig rikta ett par, tre frågor:
(1) Om det är som du skriver att du aldrig formulerat dig som i citatet som Snor-Johan nyss postade, varför tror du h*n gör på det viset?
(2) Vet du var NW befann sig natten 14-15 maj?
(3) Vet du om NW har ett fullgott alibi för den natten?

Edit: Ser att det finns ett inlägg från 9 dec där kontot 18carat citerar (lite slarvigt) vad kanske Schazz har skrivit och där det där med att NW fanns hos LW natten 14-15 maj förekommer.
Det gör att du inte behöver svara mig.
Men du får gärna.
Om du vill.

Det är 18carat som ger oss informationen. Slarvigt citerat och hopfogat.
Jag har dock fört fram i tråden att NW förmodligen sovit hos LW den aktuella natten, baserat på antalet cyklar utanför bostaden. Det fick jag inget gehör för, så jag är tacksam för att 18carat som tycks stå familjen nära informerat oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in