2019-02-16, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Lurade? Aschberg förstod nog rätt omgående att "Johan" inte skulle våga gå med på en intervju under sin egen identitet och att han bara fiskade material att lägga upp på nätet. Förstår inte varför Aschberg ska behöva svara på personliga frågor av en för honom okänd människa över telefon. Och det säger jag som en person som inte sympatiserar med Aschberg eller hans politiska åsikter.

Ja, lurade. Aschberg hoppades på något annat. Det Johan lyckades med var att påpeka att när Aschberg, den dryge djäveln, får för sig att hänga ut någon, som dessutom ska vara så vänlig och visa Aschberg sina ID-handlingar, så umgås Aschberg själv med våldsbejakande typer med dolda privata uppgifter. Den regimlojale hycklaren Robert Aschberg förlorade.
Citera
2019-02-18, 15:10
Medlem
Min reflektion är att intervjun Johan gör med Aschberg inte är dålig tekniskt sett, Johan förhåller sig kall och lugn och går inte i Aschbergs fällor. Man ska komma ihåg att Aschberg har mer rutin på intervjuer än Johan har i sitt lillfinger och med hänsyn till detta så är det svårt att inte utropa Johan till segrare.

Johan missar dock flera öppna mål och det stör mig. Istället för att fokusera på tämligen irrelevanta saker som Aschbergs farfar och annat så borde Johan belyst:

• Vissa av Researchgruppens medlemmar är pseudonymer, är det problematiskt?
  • Varför ska Johan/GS ha ansvar för andras kommentarer/ageranden när Aschberg frånsäger sig allt ansvar för andra?
  • Johan borde ha ställt mer djupa frågor om hur Expo samlar in personuppgifter och förvarar dessa och om det kan finnas etiska problem med hanteringen?
  • Vissa journalister på Expo/Aftonbladet osv använder pseudonymer, varför är det problematiskt att GS använder pseudonymer?
  • Ser Aschberg det som problematiskt att Martin Fredriksson rekryterades till Strix direkt från AFAs ledningsgrupp?
  • Aschberg säger i sitt debattprogram (där bla Vavra Suk debatterar Daniel Poohl) att Aschberg aldrig hade engagerat sig i Expo om Hübinette varit kvar, ändå anställde Strix Hübinette som researcher flera år senare?
  • Finns det några etiska problem med att samla in offentliga handlingar, göra dem sökbara och spara dem för all tid och evighet (Acta Publica)?
  • Finns det några etiska problem med att samla in offentliga handlingar, göra dem sökbara och spara dem för all tid och evighet (Acta Publica) och låta extremvänstern förfoga över dem?
  • Finns det några etiska problem med att samla hantera stor mängd känsliga personuppgifter och inte ge allmänheten insyn (Expo)?
Senast redigerad av oGH6Hw4jJ2JIqK9a 2019-02-18 kl. 15:18.
Citera
2019-02-27, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oGH6Hw4jJ2JIqK9a
Johan missar dock flera öppna mål och det stör mig. Istället för att fokusera på tämligen irrelevanta saker som Aschbergs farfar och annat så borde Johan belyst: (listat)

Precis. Johan kan göra så mycket bättre ifrån sig.

Däremot är Johan hjälte och jag ingenting, eftersom det är han som ringer och inte jag som gör det.
Citera
2019-03-10, 19:37
Medlem
Insyn5s avatar
När kommer avsnittet om GS i Trolljägarna att sändas?
Citera
2019-03-16, 19:57
Medlem
trolljägarna gör ett inslag och vad gör GS då? Jo, går på reportrarnas familjer. Känns detta igen? Japp, det är vad GS gör. Försöker tysta genom att i panik ge sig på familjerna.

Sjukt..
samma sak när GS försvann från Facebook, då hängde man ut privatpersoner från #jagärhär

Metoden är samma fortfarande. Minsta lilla och då trackassera familj/vänner..
GS fega? Japp, enligt mig är dom det. Varför? Jo, anonyma små människor som inte står för vad dom gör ochanonymt tror attdom kan göra vad dom vill. Det är fegt.
GS säger att dom inte skulle få svar på sina frågor annars om dom inte är anonyma, skitsnack, tänk vilket scoop om en "riktig" journalist frågar politiker nånting och politikern slänger på luren.

Så kom igen lite. GS är nån smula kvar bara numera.
Visst, jag gillar när folk rör om i grytan, men jetoderna GS håller påmed är förkastligt.
Att wallraffa nån, ja GS gör häkften rätt ungefär.
Ringer anonymt, klipper och klistrar (vilket inte vanlig media gör utan klipper ner endast, väsentlig skillnad) sen publicerar.
Media ringer upp och talar om vem man är och vd man kommit fram till och ber om kommentar till matrialet innan publicering. Det sista tycks vara nått GS glömmer varje gång.
Citera
2019-03-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
trolljägarna gör ett inslag och vad gör GS då? Jo, går på reportrarnas familjer. Känns detta igen? Japp, det är vad GS gör. Försöker tysta genom att i panik ge sig på familjerna.

Sjukt..
samma sak när GS försvann från Facebook, då hängde man ut privatpersoner från #jagärhär

Metoden är samma fortfarande. Minsta lilla och då trackassera familj/vänner..
GS fega? Japp, enligt mig är dom det. Varför? Jo, anonyma små människor som inte står för vad dom gör ochanonymt tror attdom kan göra vad dom vill. Det är fegt.
GS säger att dom inte skulle få svar på sina frågor annars om dom inte är anonyma, skitsnack, tänk vilket scoop om en "riktig" journalist frågar politiker nånting och politikern slänger på luren.

Så kom igen lite. GS är nån smula kvar bara numera.
Visst, jag gillar när folk rör om i grytan, men jetoderna GS håller påmed är förkastligt.
Att wallraffa nån, ja GS gör häkften rätt ungefär.
Ringer anonymt, klipper och klistrar (vilket inte vanlig media gör utan klipper ner endast, väsentlig skillnad) sen publicerar.
Media ringer upp och talar om vem man är och vd man kommit fram till och ber om kommentar till matrialet innan publicering. Det sista tycks vara nått GS glömmer varje gång.

Ähuuuum... ber om ursäkt för stavningsfelen. kollade inte så noga och sitter i baksätet i en bil till Östersund. Hoppar och far lite på vägen just nu och har precis kört deförsta 35 milen.
Citera
2019-03-17, 23:02
Medlem
Nu verkar Bonnier via Expressen gå all in på Granskning Sverige igen där de tvingar Youtube att ta bort kanalen Feministinspektionen.

https://www.expressen.se/nyheter/granskning-sverige-startar-sin-verksamhet-pa-nytt/
Citera
2019-03-17, 23:06
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Nu verkar Bonnier via Expressen gå all in på Granskning Sverige igen där de tvingar Youtube att ta bort kanalen Feministinspektionen.

https://www.expressen.se/nyheter/granskning-sverige-startar-sin-verksamhet-pa-nytt/
Vad äckliga dom är. Feministinspektionen finns inte kvar nu.
Citera
2019-03-17, 23:11
Medlem
Citat:

Granskning Sverige skulle gå på lagret under eller två lager under ett inavlat patrask som juden Aschberg för han kommer först att försöka kartlägga de sm intervjuar honom och när det inte ger något kmmer han att bli pissed off för att det inte gett något scoop klaga hos sina rövpolare som gör allt för att skadeskjuta eller förinta Granskning Sverige. Jag tror att om man är lite i game:t som GS är ska man navigera på ett sätt så att man slipper kommunist-idioterna som knullat till sig sina jobb och anser att de är smarta på olika sätt.
Citera
2019-03-18, 01:12
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Otroligt svag artikel, till och med för att vara Skitpressen.

Det räckte med att bara läsa några rader på Expressens artikel och redan 3 falska nyheter.

Expressen skriver att Fjälling hatade, någon redogörelse och/eller definition av "hat" kommer inte Hetspressen med.

Skriver vidare att Fjälling blev avslöjad från sin pseudonym, när det var han som själv av misstag råkade outa sig.

Avslutar med att Fabian själv "påstod" att han fick hot, när det fanns konkret bevis på att han fick det.
Citera
2019-03-18, 17:54
Medlem
Ljungeldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Otroligt svag artikel, till och med för att vara Skitpressen.

Det räckte med att bara läsa några rader på Expressens artikel och redan 3 falska nyheter.

Expressen skriver att Fjälling hatade, någon redogörelse och/eller definition av "hat" kommer inte Hetspressen med.

Skriver vidare att Fjälling blev avslöjad från sin pseudonym, när det var han som själv av misstag råkade outa sig.

Avslutar med att Fabian själv "påstod" att han fick hot, när det fanns konkret bevis på att han fick det.

Jag har slutat förvånats helt och hållet över lögnmedias beteende. Deras primära uppgift är att fungera som propagandaorgan för staten och de globalister som köpt "våra" ledare. Tyvärr verkar ju majoriteten av Sveriges befolkning vara tillräckligt okunniga, lättduperade och rentav dumma i huvudet för att se igenom deras lögner, hets, trakasserier och fake news-spridande.
Citera
2019-03-18, 18:12
Medlem
baggebo1s avatar
Intressant dokumentär om den mycket obehaglige Robert Aschberg:

https://rosatraktor.com/2019/03/18/sanningen-om-aschberg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem