2019-03-17, 22:44
Medlem
Jag tröttnade på att be om källa till Remark på att sjukhuset var IVO anmält så jag förstår vad du menar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Problemet med Remarks uttalande var ju som du ser att jag bad om källa. Något som Remark inte levererade. Hade hen nämnt namn och datum på en offentligt anställd person som lämnat ut just den uppgiften, kanske direkt till Remark, hade det naturligtvis varit en helt annan sak. Då hade det gått att kontrollera.
Citera
2019-03-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är polisen som kladdat med tusch.
Förmodligen är det bevismaterial eller fynd som ej är offentliga uppgifter. De har sannolikt inte markerat att det var stökigt i dessa utrymmen.

Säkert. Bevismaterial. Över hela bottenvåningen. Tvättstugan och sovrummet och soffgruppen.
Citera
2019-03-17, 22:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag tror man kan koka ner det hela och påstå att det är samma andas barn, som mördat och tuschat.

Glöm inte nämna det i din överklagan....
Citera
2019-03-17, 22:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Säkert. Bevismaterial. Över hela bottenvåningen. Tvättstugan och sovrummet och soffgruppen.

Jag vet ju givetvis inte vad de har maskat, då hade maskningen liksom varit värdelös men inte tusan har de markerat om det var städat eller ej.
Citera
2019-03-17, 22:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

De lär haft ”jättemånga teknisk bevisning” i alla fall.

För att anspela på ett parallellt mordfall med helt omvända förtecken.
Citera
2019-03-17, 22:55
Medlem
Citat:
Det är polisen som kladdat med tusch.
Förmodligen är det bevismaterial eller fynd som ej är offentliga uppgifter. De har sannolikt inte markerat att det var stökigt i dessa utrymmen.
På sidan 14 börjar tuschet ta slut och penna byts. Jag kan inte sluta skratta åt detta. Satan vad roligt det måste ha haft åt detta🤣 Lång näsa liksom. Hon måste ha blivit hög av ångorna från spritpennan.
De har tuschat ➖➖➖➖när grannen hoppade och studsade och han den inavlade som frågade ”ingen har väl dött hoppas jag”. Rätt pinsamt så lika bra att ➖
Citera
2019-03-17, 22:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Jag vet ju givetvis inte vad de har maskat, då hade maskningen liksom varit värdelös men inte tusan har de markerat om det var städat eller ej.

Det var kanske oreda efter en liten kamp som någon förlorade. Någon svagare. En föreställning skedde kanske i villan en kväll.
Citera
2019-03-17, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var rena skräckfilmen i Bjärred. Allierade Alienföräldrar rent av.
Isolerande och allierande är uppenbart en farlig kombo.

Har du reagerat på den drypande bitterhet som kan skönjas vid djup depression? Kvalmigt samtidigt som emotionellt slätstruket. Dystymi tror jag är mer vanligt förekommande hos kvinnor.
Jag söker ord men har kört fast.
Men sluta nu att skriv FUBen, får mig att tänka på nån som är tätt i näsan.
Det räcker med att vissa tror det heter Förundersökningbrotokollen.

Jag gillade allierad alienation eller kanske alienerad allians. Kanske jag delar samma fäbless för allitteration som trådens härmtrast?

Mja, män är bättre på att agera ut sina dystymier och cyklotymier så det mer blir andra som lider av den... eller så dränker de den i etanol. Men visst finns den därunder i lika hög grad som hos kvinnor, dock lite mer svåråtkomliga.

Du menar nån slags indifferent melankoli? Tror inte vi har en egen diagnos för det om du inte tänker på alexitymi?

FUB? Jag har använt uttrycket för att hedra de enda två i tråden som använt sig av benämningen. Tyckte att de kändes lite ensamma där i sin dyad eller vad det nu är.
Citera
2019-03-17, 23:04
Medlem
Citat:

De anmärkte på att vardagsrummet var städat. Märkligt tycker förstås jag. Ser man sedan maskningen av bottenvåningen så är det ju inte möblemangeg de vill dölja.

Undrande87 tror jag hade trovärdiga uppgifterna. Hen lade inte ned så mycket engagemang i den här tråden. Levererade det hen visste bara.
Citera
2019-03-17, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag gillade allierad alienation eller kanske alienerad allians. Kanske jag delar samma fäbless för allitteration som trådens härmtrast?

Mja, män är bättre på att agera ut sina dystymier och cyklotymier så det mer blir andra som lider av den... eller så dränker de den i etanol. Men visst finns den därunder i lika hög grad som hos kvinnor, dock lite mer svåråtkomliga.

Du menar nån slags indifferent melankoli? Tror inte vi har en egen diagnos för det om du inte tänker på alexitymi?

FUB? Jag har använt uttrycket för att hedra de enda två i tråden som använt sig av benämningen. Tyckte att de kändes lite ensamma där i sin dyad eller vad det nu är.
Jag vet inte vad jag menar, men det återkommer nåt urbota bittert när jag läser vissa ME-bloggar. Det är ju givet att alla inskränkningar gör livet surt men jag undrade mer om det då är ett tecken på att de är nedstämda. Det kan ju knappast bli hanterbart med både fysisk sjd och att situationen i sig ger depression. Samtidigt har de motståndarna emot sig som ska klassa det som enbart psykiskt. Jag börjar undra om man inte biter sig själv i svansen vid allt betydrande om att man har ME och inte är deprimerad. Eller att anhöriga blir deprimerade av vårdyngden. Att det riskerar hamna i skymundan.
Sekundärt problem?
Citat:
Camillas fall är inte unikt. Vid årsskiftet spreds nyheten i sociala medier att en kvinna, som var en stark röst för ME-patienter i Sverige, avslutat sitt liv på en klinik i Schweiz.

Sjukdomen har också diskuterats efter dödsfallen i Bjärred i januari. Då dödade ett föräldrapar sina två döttrar, vartefter de begick självmord. I ett avskedsbrev uppgav föräldrarna att orsaken var att de inte såg någon livskvalitet på grund av barnens sjukdom. Döttrarnas diagnos är inte känd, men mamman var engagerad i ett upprop för en ME-klinik på Facebook.

Mats Lindström är ordförande i Föreningen för svårdiagnostiserade infektionssjukdomar. Han poängterar att det inte finns någon statistik som tyder på att självmordsfrekvensen är högre hos ME-sjuka än hos andra.

– Men det sunda förnuftet säger väl att den som lider av någon form av svårare kronisk sjukdom löper en ökad risk att drabbas av depression och tankar på att ta sitt liv. Men det är ett sekundärt problem och inte unikt för ME, säger han, och fortsätter:

– Det är fruktansvärt när sådana här saker sker. Men huvudproblemet som vi måste angripa är den enorma kunskapsbrist som finns inom vården.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP78d9/camilla-var-sjuk-i-me-cfs--reste-utomlands-for-att-avsluta-sitt-liv
Citera
2019-03-17, 23:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kan och kan. Efternamnet är antaget. H Henkow återfinns numera i wikipedia. De hade missat att nämna att han var född Andersson. Man kan editera sidan men jag gjorde inte det.

Brenton, i detta fall, också antaget.

Ja det var väl så. Jag mindes något svagt.

Bra då slipper man fundera vidare kring förpolskade förtyskade ryska namn, och förtyskade polska etc.
Citera
2019-03-17, 23:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
De anmärkte på att vardagsrummet var städat. Märkligt tycker förstås jag. Ser man sedan maskningen av bottenvåningen så är det ju inte möblemangeg de vill dölja.

Undrande87 tror jag hade trovärdiga uppgifterna. Hen lade inte ned så mycket engagemang i den här tråden. Levererade det hen visste bara.

Den lilla bilden ligger intill de dokument som polisen fann prydligt utlagda på matbordet i vardagsrummet.
Förmodligen skall den lilla bilden illustrera var dokumenten låg i huset, det är markerat en fyrkant på matbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in