2019-03-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Så du påstår att barnen där exempel 3åring höll på att radikaliseras har jag uppfattat dig rätt?

Du menar att alla besökt mosken har besökt den i JUST syftet och inte bara gå för att BE?

Har jag fattat dig rätt?
Du förstår väl att imamen och moskén har ett speciellt budskap sem de som besöker moskén uppfattar som väldigt positivt och tilltalande, annars så hade det bytt till en annan.
Ja, 3åringen höll med all sannolikhet på att radikaliseras, jag menar dock inte på att han var skyldig till något.
Citera
2019-03-17, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Varför tar man med sin 3åriga son till ett ställe där man radikaliserar människor?

Precis.

Stackars barn ska leka och vara ute.

Inte tvingas in i en radikal religion utan egen önskan.
En osäker miljö, moske som knappast underlättar barnets framtid ellet assimilering

Föräldrarna är skyldiga
Citera
2019-03-17, 20:47
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Varför tar man med sin 3åriga son till ett ställe där man radikaliserar människor?

Av samma anledning som folk snattar/smugglar med sina barn, det ger en mer oskyldigare bild?
Citera
2019-03-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Av samma anledning som folk snattar/smugglar med sina barn, det ger en mer oskyldigare bild?
Nej, för att de vill radikalisera barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Dessvärre är det människor som inte passar in i samhället som tar sådana steg, inte du eller vanliga personer.
Du försöker normalisera honom, sorry men det går jag inte på.
Att ha ett långt utlägg om nationalister som grupp håller inte, eftersom dessa enstaka individer inte är en del i ett större sammanhang, mer att möjligtvis skriva på hatsajter på nätet.

GM hade ju inte speciellt bra koll,eftersom han trodde att Ebba var döv och pga detta började hans sjuka tankar att florera vilt.
Det är naturligt att oroa sig för förändringar
i samhället, men man kan inte gå och tro att det ska bli ett krig.
Dessa personer tror ju att hela världen är ett tvspel..

GM beskrivs ju som ett weirdo, som höll sig undan av de som till skillnad mot dig träffade honom.Hans beskrivning på sig själv är inåtvänd.
Han umgicks med inga.Kan inte påstå att han då är "relativt normal".

GM och likaså norrbaggens drömmar är ju att folk ska säga att de är aggressiva högextrema terrorister.De vill bli beundrade, även om GM påstår annat.
De vill ju tillhöra en grupp, vill höra att de är tuffa och det är så långt ifrån den personen de
egentligen är.Det är fel sätt att beskriva dem som ovan anser jag,för det triggar bara liknande loosers och GM var bara en simpel copycat.
Skulle inte förvåna mig om GM käkade anabola inför hans mordorgie.

Ingen kan ju ha undgått att en viss personlighetstyp återkommer om och om igen vid dessa enmansskjutningar.Numera blandar man in enmanskjutningar och terroristdåd i grupp.Generellt är det unga män som är osäkra på sin maskulinitet som ligger i riskzonen.
GM hade ju knappt klarat av studierna, bodde i ett arbetarkvarter och jag är osäker på om han jobbade efter sina resor, helt obefintlig socialt umgänge.Likaså Norrbaggen och många andra.

Skulle dessa personer fungerat bättre i samhället skulle de även bidragit med att arbeta i dagsläget.Norrbaggen satt hemma hos mamma som 3O åring och spelade dataspel hela nätterna,istället har dessa personer bidragit till djävulsk höga kostnader för samhället.
Folk med svart/vitt tänk förstår inte det.

Ja självklart är det inte helt vanliga personer som gör såna här saker. Det är ju extremt ovanligt. Det finns ju flera miljarder människor på jorden och den här typen av attacker där västerlänningar har utfört massmord av politiska orsaker i modern tid kan man nästan räkna på ena handens fingrar.

Det är också så att när dessa händelser har skett så är det just enstaka personer som inte tillhör någon organisation. Det visar också på hur ovanliga de är. Det är nästan omöjligt att bilda en organisation som kan utföra den här typen av attacker för att det är så få som skulle kunna göra det. Inte ens de värsta nazistorganisationerna har utfört någon liknande attack sedan andra världskriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Du förstår väl att imamen och moskén har ett speciellt budskap sem de som besöker moskén uppfattar som väldigt positivt och tilltalande, annars så hade det bytt till en annan.
Ja, 3åringen höll med all sannolikhet på att radikaliseras, jag menar dock inte på att han var skyldig till något.

Det är heller ingen som har påstått att någon är skyldig.

Men denna killen är muslim och arab och förstår inte diskussioner han ger sig in i.

Jag hävda att "oskyldig" är ett vidare begrepp i detta fallet, eftersom moskén är känd för att radikalisera människor sam haft IS resenärer.

Det är inte samma sak som att hävda att man är skyldig. Utan att man måste se det mer vidt, med ett bredare begrepp.

Jag tror inte muhammed med sina 85 IQ kan hänga med i en sån diskussion.
Citera
2019-03-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Precis.

Stackars barn ska leka och vara ute.

Inte tvingas in i en radikal religion utan egen önskan.
En osäker miljö, moske som knappast underlättar barnets framtid ellet assimilering

Föräldrarna är skyldiga
Finns bara en skyldig och de är nassedåren
Citera
2019-03-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tror du har rätt där,han var ju kraftigt inspirerad av en viss annan person, som om jag inte missminner mig vräkte i sig anabola
inför skjutningarna i Oslo.
Anabola ökar ju aggressiviteten på det, vilket omgivningen noterat apo GM.
Anabola steroider kan skapa oro i hormonbalansen, om kroppen stänger av sin egen testosteronproduktion men fortsätter att producera östrogen så blir männen, likt kvinnor, labila och får hysteriska och aggresiva utbrott.
Roidrage är zlltså att likna vid pms.
Citera
2019-03-17, 20:50
Medlem
Jag har sett filmen i länken men blir inte klok på om det är en eller två moskéer? Eller åkte han vidare sen fast den skjutningen inte finns filmad?
Varför lägger han maggen på golvet och plockar upp dem sen? Eller ser jag fel?
Citera
2019-03-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Jag har sett filmen i länken men blir inte klok på om det är en eller två moskéer? Eller åkte han vidare sen fast den skjutningen inte finns filmad?
Han åker vidare som jag har förstått det.
Citera
2019-03-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ

Det är samma moské han går in i flera gånger.

Eftersom det är en stor folksamling och han inte vet om dom kommer rusa emot honom i grupp dumpar han magasin med lite ammo troligtvis.
Citera
2019-03-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Ditt resonemang är som om man skulle säga att för att man åkt med SL, precis som Akilov, så är man terrorist

Nej, åker man med SL så har man bara gemensamt att man färdats tillsammans.

Går man till en moské där man radikaliserar människor med radikala budskap så har man detta gemensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in