Hejsan! Lite sugen på bli polis emellanåt. Jag har godkända betyg från gymnasiet alltså en examen. Så har Godkänt i engelska. Men är riktigt dålig på det.
Hur väl klarar man sig som polis i yttre tjänst utan bra engelska ?
Hejsan! Lite sugen på bli polis emellanåt. Jag har godkända betyg från gymnasiet alltså en examen. Så har Godkänt i engelska. Men är riktigt dålig på det.
fick du en trea, C i engelska så kommer du inte ha några problem med det ämnet,
är du etnisk svensk med etnisk svenska föräldrar så kommer du få problem med det,
Sverige överlag bör nog ta tag i sin engelska. Pinsamt när tågkonduktören, butiksbiträden eller annan personal med kundkontakt har en obegripligt kraftig brytning.
Ta ett sommarjobb i ett engelskspråkigt land innan du börjar tjänsten så har du säkert både pengar på fickan och duglig engelska.
Sverige överlag bör nog ta tag i sin engelska. Pinsamt när tågkonduktören, butiksbiträden eller annan personal med kundkontakt har en obegripligt kraftig brytning.
Sverige är väl ungefär bäst i världen på engelska bortsett dom länder som har det som officiellt språk. Kanske bättre än vissa av dessa också...
Vi bor i Sverige, klart svenska räcker då. Folk som flyttar hit ska lära sig svenska, så irriterande slappt att inte göra det.
Så skäms inte över tanken på din engelska, det är dom som kommer hit som ska skämmas för att de inte lär sig språket och blir en del av landet.
Sverige är väl ungefär bäst i världen på engelska bortsett dom länder som har det som officiellt språk. Kanske bättre än vissa av dessa också...
Högt i kurs på skriven engelska. Dessvärre mäter sådana mätningar sällan (om alls) muntliga kunskaper. Vad hjälper det att memorera bokstavskombinationer som du sedan inte kan uttala på korrekt sätt?
Engelska är västvärldens språk och lingua franca i Sverige precis som i resten av världen.
Högt i kurs på skriven engelska. Dessvärre mäter sådana mätningar sällan (om alls) muntliga kunskaper. Vad hjälper det att memorera bokstavskombinationer som du sedan inte kan uttala på korrekt sätt?
Engelska är västvärldens språk och lingua franca i Sverige precis som i resten av världen.
Svenskar pratar överlägset bäst engelska också.
Eller är du en sådan som pratar med en tillgjord amerikansk dialekt?
Eller är du en sådan som pratar med en tillgjord amerikansk dialekt?
Handlar inte om någon tillgjord dialekt. Bara sådana grundläggande saker som att kunna uttala "j" istället "y". Typ namnet John, inte Yon. "Ch" istället för "sh". Exempelvis frukten "cherry" inte "sherry". Listan kan göras lång.
Lika förvirrande som när en fransman letar efter en "bitch"..
Fast han letar efter en "beach"
EDIT: Skall väl reservera mig för att jag börjar bli gammal nog att den yngre generationen kanske har bättre engelska än vad vi hade när jag gick i skolan.
Senast redigerad av blobben!!! 2019-03-17 kl. 20:50.
Det hjälper varje gång man ska uttrycka sig i text. För att inte tala om att det är samma gramatik och ordförråd.
Och fråga en engelsman om han på sitt eget modersmål har lättast att första en svensk eller en indier...
Vi är mycket bättre på engelska än du vill erkänna, också i tal. Du snackar skit.
Oj här ställs höga krav på turister ser jag, ett krav att lära sig Svenska för en weekend i Stockholm alltså? Jag använder engelska till och från, till största delen för att hjälpa vilsna turister men även ibland om det finns en språkbarriär mellan mig och personen jag möter, förvånansvärt många balter som faktisk kan göra sig förstådda på engelska. Så mitt svar är att du kommer klara dig långt på grundläggande engelska, här många kollegor som låter som taget ur en parodi när de skall försöka sig på skolengelskan.