2019-03-17, 14:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jag har inte påstått att barn var hans primära mål. Däremot är jag övertygad om att det kvittade för honom då han var ute efter att ha ihjäl så många som möjligt, barn som kvinnor som äldre män.

Så klart och det skiljer inte honom från någon annan terrorist. Självmordsbombare attackerar oftast på offentliga platser.
Citera
2019-03-17, 14:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur många av de döda var barn? Knappast hans primära mål i attacken. Skäggiga vuxna män var nog främsta målet.

Media älskar ju när barn hamnar i smeten. Det kan finnas 99 gubbar som dött och ett barn och då kommer allt handla om det yngsta offret, de vet att det säljer mer
Citera
2019-03-17, 14:32
Medlem
Jag tror de flesta härinne skriver under på att terrordåd inte är rätt väg att gå och folk tar avstånd från dådet i sig. Men det är tydligt att de flesta inte bryr sig om offren. Det är "jaha, nu vet ni hur det känns. om man bäddar får man ligga" mentalitet. Men ni som verkligen känner för offren, hur tänker ni? Känner ni likadant i varje terrorattack? eller känner ni er extra skyldiga för att det var vit mot muslimer?
Citera
2019-03-17, 14:34
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Hur många av de döda var barn? Knappast hans primära mål i attacken. Skäggiga vuxna män var nog främsta målet.

”Var nog”

Han avrättade barn. Punkt!
Citera
2019-03-17, 14:36
Medlem
mr-mystics avatar
Jag har reflekterat över varför vitmakt dåd ändå är så pass pass ovanliga i en västerländsk kontext.

Min analys är följande= Muslimer behöver inte bry sig om dom dör el får livtidsfängelse i samband med attentatet. Vita män vill dock inte torska sitt liv rent generellt. Muslimerna tror ju att dom ska få 72 oskulder etc.

Föresten nån som vet hur det gick i rättegången mot den vita bilterroristen i England? Dog ju ba en muslim där o det hade ju kopplingar till hans risiga hjärta.

Var ju vitmaktbaserade skjutningar i Italien 2018 också men där tror jag ej nån dog.
Citera
2019-03-17, 14:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
”Var nog”

Han avrättade barn. Punkt!

Ja, han avrättade dock långt fler vuxna. Vilket var poängen. Musselmaner brukar också avrätta barn. Först brukar de dock våldta dem. Bara se på yazidierna.
Citera
2019-03-17, 14:37
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Förstår inte vad du och dina spekulationer försöker komma fram till. Du låter precis som en Incel som tror att allt tjejer gör är för mäns sexuella uppmärksamhet. Försök att fatta att det finns djupare saker i livet än sexuell uppmärksamhet från det andra könet. Eller är du så jävla ytlig att du inte förstår dig på sådant?

Han skrev tydlgt om sina motivationer i sitt manifest. Precis som Elliot Rodgers gjorde (som de facto hade exakt de motivationerna som du benämner). Till skillnad från Rodgers var hans motivationer inte brist på sex utan snarare pga en ideologisk övertydligelse.

Tror knappast han gjorde det för att få mer fitta. Vilket han inte kommer att få ändå nu i fängelset. Skärp dig. Du uppvisar den absolut lägsta nivån på alla kommentarerna i denna tråden.

Denna rappaljkaja som denna nörd skriver om, framkommer inget nytt.
Det är bara trams,trams och trams.
Han verkar onekligen vara ytterligare en störd misslyckad individ.

Utseendet har naturligtvis betydelse, vilket framkom i den norska nördens lilla tankevärld, vare sig det handlar
om att attrahera tjejer eller verka "stor och stark"
Och sure båda dessa personer kan naturligtvis vara asexuella, utan närmare
behov av kontakt med vare sig kompisar eller tjejer..normalt...nja..

När det kommer till Anton Lundin uppgav han naturligtvis att det var invandrarnas fel.
Så här säger Åsa Erlandersson som skrev en bok om honom
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-hittade-mordarens-brev-som-polisen-inte-hade-upptackt

Citat:
– Det handlar om rasism och högerextrema idéer men också om en stark psykisk ohälsa, med självmordstankar, han bar på en stark känsla av att inte passa in, inte få vara den han var. Han var också en väldigt osedd person. Jag tror att jag aldrig någonsin har studerat någon som var så ensam.
Men det som blir spiken i kistan, säger Åsa Erlandsson, är när Anton får veta att han inte får någon anställning på sin praktikplats. Han hade gått arbetslös sedan han slutade gymnasiet.
– I hans värld var det naturligt att skylla på invandrarna – om inte jag har fått jobb måste någon ha tagit det ifrån mig. Det är då han går hem och börjar planera sitt dåd, säger hon.

Lite som Groteso låten "Bögarnas fel"....
Citera
2019-03-17, 14:40
Bannlyst
Svaret från muslimerna dröjde inte allt för lång tid.

Mali: Minst 16 döda i attack mot militärbas i Moptiområdet
https://www.expressen.se/nyheter/flera-doda-i-misstankt-terrordad-mot-militarbas/
Citera
2019-03-17, 14:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Du kan själv se på GM:ens film att han med berått mod siktade och sköt på barn, på bara några få meters avstånd.

Ser ärligt inget barn han har ihjäl. Inte för att förringa detta det minsta men ingen unge som jag ser. Dock en ganska ung en som försöker springa ifrån han men blir nedskjuten. Ser ut att vara kring 15.
Citera
2019-03-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ja, han avrättade dock långt fler vuxna. Vilket var poängen. Musselmaner brukar också avrätta barn. Först brukar de dock våldta dem. Bara se på yazidierna.

Och han hade inga problem med att döda barn. Skälen förefaller vara utiliaristiskt.
Citat:
Children are always innocent, do you not think you are a monster for
killing an innocent?

Children of invaders do not stay children, they become adults and
reproduce, creating more invaders to replace your people.They grow up
and vote against your peoples own wishes, for the interests of their own
people and identity. They grow up and take the potential homes of your
own people for themselves, they occupy positions of power, remove
wealth and destroy social trust.
Any invader you kill, of any age, is one less enemy your children will
have to face.
Would you rather do the killing, or leave it to your children? Your grand
children?
Citera
2019-03-17, 14:45
Medlem
Flashbackatmes avatar
Tidningen skriver att en man kastade in ett av vapnen genom bilrutan,tycker man ser klart och tydligt att han skjuter sönder rutan själv dock
Citera
2019-03-17, 14:45
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Jag tror de flesta härinne skriver under på att terrordåd inte är rätt väg att gå och folk tar avstånd från dådet i sig. Men det är tydligt att de flesta inte bryr sig om offren. Det är "jaha, nu vet ni hur det känns. om man bäddar får man ligga" mentalitet. Men ni som verkligen känner för offren, hur tänker ni? Känner ni likadant i varje terrorattack? eller känner ni er extra skyldiga för att det var vit mot muslimer?

Assa hade KKK ex gått in i ett afroamrikanskt område och dödat urskiljningslöst el om hawaieasiater hade blivit dödade i "vitmakt attentat" hade jag absolut kunnat bli minst lika upprörd som om det hade hänt i västerländskt land mot vita etc.

Citat:
Ursprungligen postat av matau
Svaret från muslimerna dröjde inte allt för lång tid.

Mali: Minst 16 döda i attack mot militärbas i Moptiområdet
https://www.expressen.se/nyheter/flera-doda-i-misstankt-terrordad-mot-militarbas/
Japp men ärligt talat är det en viss skillnad på en militärbas i ett babbeland och om dom sprängt ett barnkalas i Holand osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in