2019-03-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Så sant rapytt. Detta skitprat tar all energi. Dom är som dementorerna i Harry Potter.
Nu har jag läst igenom fupen tre ggr och suttit och stirrat på allt det svarta. Det är så hemskt alltihop! Ja det var föräldrarnas känslor och ord som dominerade i det hemmet eller fängelset. Stackars,stackars Agnes och Moa.

Svart, svartare, dundersvart! Strykandet påminner starkt om hur barnen hade det. Som en bild av barnmisshandel. Man borde göra konst av dessa papper. När man närmar sig något som man inte tror att man kan prata om, så appappapp! Vems värderingar styr?

Polisen hjälper mördarna att mörka allt! Det är konsekvensen av tuschpennan från helvetet.

Om man tänker på alla lögner som omgett barnen och att det även efter deras död ska vara "hemligt" hur de hade det, vad som hände, så tar man inte barnens lidande på allvar. Jag tycker att det ska ut i ljuset hur barn kan ha det, för att öka förståelsen hos skolledare och andra. Det polisen gör är verkligen kontraproduktivt. Man skyddar de som är döda genom att fortsätta hemlighetsmakeriet. Typiskt maktmänniskor, de där som brukar trycka till svagare. Läste just att man ska svara tillbaka när narcissister försöker missbruka, utnyttja och skada andra. Barnen var svaga. Narcissister avskyr svaghet. Det var också vad föräldrarna uttryckte. De kunde inte leva med liv utan värde... så lågt värderade de barnen och deras framtidsutsikter.

Om nu mördandet inte är svepskäl för annat. Det hade ju kunnat komma fram om några år att barnen levde i kontrollterror... som sista bild blev barnen noga nedbäddade så att endast huvudet syntes. Kontroll, fulländat...

Den slutliga bilden av allt blir att mördare ljuger, barn dör och polisen fortsätter den väg som mördaren slagit in på. Sanningar är ofta hemska, men mörkandet är på sikt farligare och mer obehagligt.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-17 kl. 00:41.
Citera
2019-03-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen tar alltid hänsyn till de levande anhörigas känslor så länge det inte har betydelse för utredningens slutsatser. Polisen är inte rädda förtal utan anstränger sig för att visa anhöriga hänsyn och respekt, vilket hedrar dom.

Ja, och skolan tog hänsyn till föräldrarnas känslor när de inte anmälde och undersökte närmare vad som orsakade frånvaron.
Citera
2019-03-17, 00:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Bunden och andra varianter på det ordet låter väldigt rimligt, min enda fråga eller invändning är väl möjligen om polisen ändå kunnat sluta sig nästan omgående till att han begått självmord? Någon annan skulle ju ha kunnat binda honom.
Från det ena till det andra.

Det verkar vara nåt mer än pekdatorn då det står beslagspunkterna och är nåt maskat i rubriken.
Sen massiv maskning. Usb?

Det kan knappast beröra iphone med sist skickade kl 21.34 då den står på separat sida och det verkar även vara ytterligare två sms sett till styckindelningen som varit av intresse.
Citera
2019-03-17, 01:15
Medlem
harperlees avatar
Jag är verkligen ingen fena på polisutredningar eller tillhörande protokoll... Det är samma nummer BG4346 och mobilen verkar vara BG4346-3

Eller står denna beteckning för något annat?

Det verkar vara tre sms som är intressanta varav ett är det sista som verkar ha varit mycket kort, kanske bara ett ord.

Vad betyder p. 2? Jag min dumfan läste det först som "page 2" innan jag kom på att det vare sig är franska eller engelska detta.

Men ja sex punkter så sex olika saker?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Från det ena till det andra.

Det verkar vara nåt mer än pekdatorn då det står beslagspunkterna och är nåt maskat i rubriken.
Sen massiv maskning. Usb?

Det kan knappast beröra iphone med sist skickade kl 21.34 då den står på separat sida och det verkar även vara ytterligare två sms sett till styckindelningen som varit av intresse.
Citera
2019-03-17, 01:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag är verkligen ingen fena på polisutredningar eller tillhörande protokoll... Det är samma nummer BG4346 och mobilen verkar vara BG4346-3

Eller står denna beteckning för något annat?

Det verkar vara tre sms som är intressanta varav ett är det sista som verkar ha varit mycket kort, kanske bara ett ord.

Vad betyder p. 2? Jag min dumfan läste det först som "page 2" innan jag kom på att det vare sig är franska eller engelska detta.

Men ja sex punkter så sex olika saker?
Nej, det är en tvåa sist gällade pekdatorn, BG4346-2 (ses inne i texten, inte rubriken).
Funderade också varför det är skilda beteckningar i rubrik dvs p.2 - vet inte.
Citera
2019-03-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du skrev en svart luva. Varför gjorde du det om du inte tror på det själv? Det skulle vara bra om vi kom fram till vad det kan tänkas stå. Vad tror du?

Det tar kraft och energi att tråden hela tiden har inhopp med underförstådd humor som syftar till att slå på andra. Just detta är ett bra ett exempel på vad som kan ha drabbat de stackars barnen i Bjärred med föräldrar som hade egna agendor, där till och med livet självt blev något de kunde avhandla över huvudet på sina barn. Det mest fruktansvärda svek man kan tänka sig. Jag hoppas att barnen inte vaknade av att de blev strypta eller kvävda, men tyvärr är väl sannolikheten hög att de gjorde det.

Inte mycket till diskussionsutrymme för dem som utan egen agenda vill diskutera själva fallet.
Föräldrarna hade också en egen agenda och barnen var kraftlösa, uttömda på energi, stämplade med "trötthetssyndrom", men hmm!

Men vad säger du som inte heller har någon egen agenda? Jag tänker på narcissism hos föräldrarna och som en orsak, grundorsak, till flickornas hela liv och deras död?

Och familjen i Bjärred betraktas som konservativ, men sett till deras distansliv som familj under så många års tid, 8- 9 år, vittnar om allt annat än konservatism.
Och gift sig ska de ha gjort långt efter de fick barn?
Och barnen föddes inom äktenskapet, men då medan mamman bodde i Gbg och pappan i Bjärred?

Pappa Oskar satte sig genast och började författa en momsberättelse tillägnad sina älskade döttrar samma år villan i Bjärred köptes.
Den momsberättelsen avslutades samtidigt som föräldrarna beslutat sig för att ta med sig sina döttrar i döden.
Varför tog det så många år innan mamman flyttade med barnen till pappan?
Och efter det är hela familjen utrotad.

Sett till året pappan börjar på momsberättelsen så ser det ut som en far som hållits undan sina döttrar.
Älskade han dem inte innan, eller?
Och hans kärlek bestod i att strypa dem?
Citera
2019-03-17, 01:48
Medlem
Frågan kvarstår, onekligen, vad som möjligen kunnat stå i de få maskade rader där den "mailkorrespondens" som enligt polisen styrker samförståndet. Det är några få svartmaskade rader, som alltså påstås "bevisa" samförståndet. Utöver det datorskrivna "förklaringsbrevet" är det alltså dessa torftigt korta, maskade meningar som ska utgöra bevis för polisens slutsats. Den kartlagda sms-historik som finns mellan makarna, och som också kanske ska påstås utgöra bevis för samförstånd, består av TVÅ svartmarkerade rader. That's it. Det är alltså dessa bevis de har för att hävda att samförstånd föelåg? Utan att ens fått läsa ett ord av denna "bekräftande mailkorrespondens" som gömmer sig bakom maskningen så kan jag tycka det är väl torftigt att all korrespondens som styrker tesen ryms på EN HALV A4. Det skriker inte direkt "omfattande gediget material bakåt i tiden och fram till tidpunkten för morden".
Citera
2019-03-17, 01:57
Medlem
Vilket fullkomligt hån mot allmänheten det här nästan helt svartmaskade "bevisunderlaget" om 19 sidor är. Faktumet att de rent av maskerat namnen på de som avlidit vittnar om att inblandad polispersonal helt tappat objektivitet och förmågan till logisk, rationell analys i ärendet när det gäller avvägningen kring vad som bör maskas och inte. Ett enkelt rättframt konstaterande om att dessa fyra avlidit på adressen KAN inte anses vara integritetskränkande varesig gentemot de döda elller deras anhöriga. Det är fullkomligt BEFÄNGT att maska namnen, det saknar helt och hållet vett och sans att censurera namnen. Det är liksom hur offentligt som helst det här med att just dessa fyra personer på Björkgatan i Bjärred dog januari 2018. Det är allmänna uppgifter som alla har tillgång till genom ett enkelt samtal till Skatteverket. Det säger SÅ mycket om ärendeansvarigas totala avsaknad av logik och objektivitet kring bedömning av vad som måste censureras, och vad allmänheten kan få ta del av utan risk för integritetskränkning. De har helt tappat kompassen tydligen, när till och med namnen på de som avled på den gatan i Bjärred i januari 2018 maskas - trots att detta är uppgifter som Skatteverker skulle tillhandahålla vemsomhelst utan att blinka. Det är nämligen bara ett FAKTUM. Och faktum är faktum, hur de kan vara integritetskränkande går inte att förstå. Alls.
Citera
2019-03-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Inte mycket till diskussionsutrymme för dem som utan egen agenda vill diskutera själva fallet.
Föräldrarna hade också en egen agenda och barnen var kraftlösa, uttömda på energi, stämplade med "trötthetssyndrom", men hmm!

Men vad säger du som inte heller har någon egen agenda? Jag tänker på narcissism hos föräldrarna och som en orsak, grundorsak, till flickornas hela liv och deras död?

Och familjen i Bjärred betraktas som konservativ, men sett till deras distansliv som familj under så många års tid, 8- 9 år, vittnar om allt annat än konservatism.
Och barnen föddes inom äktenskapet, men då medan mamman bodde i Gbg och pappan i Bjärred?

Pappa Oskar satte sig genast och började författa en momsberättelse tillägnad sina älskade döttrar samma år villan i Bjärred köptes.
Den momsberättelsen avslutades samtidigt som föräldrarna beslutat sig för att ta med sig sina döttrar i döden.

Sett till året pappan börjar på momsberättelsen så ser det ut som en far som hållits undan sina döttrar.

Hur såg livet ut för Agnes och Moa medan de bodde i Gbg?
Hade flickorna överlevt om de fortsatt att bo och växa upp i Göteborg?
Varför är det fortfarande så tyst om Hanna?
Varför byttes bostadsadresser flertalet gånger inom Göteborg?

Det man vet blev facit i två flickors korta liv är att de först(?) fick en diagnos, grundad på en hittepåsjukdom, sedan isolerades de båda i hemmet.
Eller då om själva isoleringen kom före diagnosen, men de båda plockades i varje fall ur sina respektive sociala sammanhang.
Sedan blev de båda strypta av mest troligt sin far, som ströp även deras mor.

Angående konservatism så tänkte jag på att Agnes kanske bara råkade komma till och abort var otänkbart och att allt slutade som det gjorde av den anledningen.
Men det är ju detta med det andra barnet?
Kretsade allt kring Agnes?
Vad var det i sådana fall som kretsade kring Agnes?
Hon som sitter i den trappa hennes far sedan hängde sig i, detta efter att ha strypt både henne och hennes mor och hennes lillasyster.
a girl has nothing to say
Agnes is bored
Jag pratar med mig själv! var Moas svar i en rolig tråd.

Skuld och skam kan man se här, men grundat på vad?
Varför kände sig i sådana fall båda föräldrarna skyldiga?
Det var ju inte dessa som led av något märkligt syndrom, utan barnen? Föräldrarna jobbade på som vanligt medan barnen låg där hemma och "led".
Och som jag skrivit tidigare så borde det ha varit Oskar, den högpresterande och framgångsrika och som dessutom for land och rike runt med barnen och som skötte det mesta kring barnen, som borde ha varit den som lidit av "trötthetssyndrom" och inte 2 små barn.

Kan båda föräldrarna trots(eller detta kanske tack vare?) sina akademiska utbildningar samtidigt ha varit ganska så blåsta?
Kan de båda månne ha lidit av någon form av autism?
Videon med en ung Hanna(25?), men se där hur hon ingående och faktiskt också ganska så frågande, trots hon samtidigt pekar med hela handen, ingående studerar den hon talar till.
Allt kan vara möjligt här.

Mycket i all detta kan tyda på medveten ondska(Narcissism), men minst lika mycket tyder på en omedveten ondska och då kommer begreppet Autism in.
Månne även Agnes ha lidit av detta?
Man kan gå i döden på premisser och som det gjorts i Bjärred om mycket(om många, 3/ 4)lider av Asperger.
Familjen, med bara de vuxna("vuxna")i spetsen kan göra en sådan här sak om man lider av autism.
Hur jag än vrider och vänder på detta så får jag inte Moa att passa in.
Pianofröken vittnar också om den saken, att Moa avvek från de övriga.
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-17 kl. 02:17.
Citera
2019-03-17, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, och skolan tog hänsyn till föräldrarnas känslor när de inte anmälde och undersökte närmare vad som orsakade frånvaron.

Nej, med läkarintyg på sjukdom gjorde skolan allt som åligger dom enligt Skollagen via att erbjuda hemundervisning och involvera hela hälsoteamet som stöd för både barn och föräldrar. Föräldrar och barn hade även kontakt med primärvården och dess resurser samt remitterades sedan till sjukhuset för utredning. BUP var också inblandad (åtminstone var Hanna dit med A).

INGEN fann någon anledning till oro. Lika lite som anhöriga, arbetsgivare, arbetskamrater, vänner eller grannar.
Citera
2019-03-17, 02:49
Medlem
Förklaringsmodell, på det oförklarliga...

Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors

Pianofröken fick/ gavs inga andra signaler än att båda föräldrarna såg ut att älska sina barn och att vilja dessa, sina barn, det allra bästa.
Utgår man från det det enda vittnesmålet någon kommit vad gäller relationen barnen/ föräldrarna så kanske föräldrarna helt enkelt inte förmådde att göra mera med sina barn än det, att älska dem?
Men det är ju inte tillräckligt.
Vilket också dessa båda föräldrar insåg?

Helt krasst så gick de i döden, så där krasst och korrekt(dokument framlagda)som bara ett par autister kan göra.
Och OM autismstörning hos båda föräldrar så detta med nalle, lego och barnvakt kan ju förklaras på den vägen då autister knappast kan beskyllas för att vara mogna och alls detta någon gång växa upp(min åsikt om autistiska vuxna).
Man inser att man inte håller måttet och att barnen(barn!)kräver mer, man avlivar sig själva och sina barn för att det är det bästa att göra i den situation de kom att nå/ uppnå- barnen blir stora och större så ock även kraven på föräldrarna och nu skulle skolan ta ifrån föräldrarna att kunna skolas hemma, så?

Det var uppenbarligen inte lätt för dessa ens framgångsrika föräldrarna att låta de egna avkommorna få ett uns av liv.
Var de båda så pass stringenta att?
Ja, om inte annat så jobbade då de båda på som vanligt alltmedan barnen satt där de satt.
Men de gick i vart fall i döden med dessa sina båda barn?
Hade de båda varit medvetna onda hade nöjt sig med att döda barnen.
Nu gick de i döden med sina barn och vittnar också om den saken, att "vi".

Ser både grymt och väldigt ondskefullt ut allting, men var det egentligen det allt bottnade i? Var och är grundorsaken egentligen en medveten ondska?
Inget har hittills framkommit att så skulle vara fallet.

Det sägs att alla alltid gör sitt bästa och gjorde faktiskt dessa Bjärreds- föräldrar det? Dem också?
Och då dessa utifrån en autistisk störning?
Det finns inga som helst tecken på att Oskar och Hanna skulle ha behandlat sina barn medvetet ont och det finns också bara vittnen som berättar att de båda var helt okej föräldrar.
Hade nu den medvetna ondskan funnits där så hade den visat sig innan det brutala avslutet- det är en både rimlig och logisk slutsats.

(jag tycks göra som Moa gjorde, jag pratar, eg. skriver, till mig själv...).

Man kan mycket väl jobba på som vanligt med en autistisk störning alltmedan problemen där hemma hopar sig.
Det ligger liksom lite i det "problemet", att man kör på i en egoistisk stil.
Två som slår sina påsar ihop brukar alltid ha något gemensamt. Var den gemensamma nämnaren här mellan Oskar och Hanna en världsfrånvänd störning?
Ett "fint yttre" kan jag inte se, utan ett sparsmakat yttre- det hörde till Oskars och Hannas respektive rötter, inget som sticker i vart fall mig i ögonen?
Jag ser till djupet, för det var vad som sänkte hela denna familjen.
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-17 kl. 03:00.
Citera
2019-03-17, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fablerna:

Verkligheten:

Fablernas värld "en masse" minsann, inte siffra rätt i Verkligheten men många utdelade störningar av allehanda slag oavsett dom motsäger varandra, det blandas friskt.

Ja, den tjejen skrev så fina personteckningar av Moa och Agnes, all heder till henne! Jag blev så glad av att få en bild av deras personligheter som uttrycktes så vackert och tydligt. Tack för den.

Sjuka var tjejerna (mest Agnes då), men förtryckta och isolerade var dom sannerligen inte.
Dom var två egna och fina personligheter som gjorde intryck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in