Citat:
Ursprungligen postat av
lorsandors
Inte mycket till diskussionsutrymme för dem som utan egen agenda vill diskutera själva fallet.
Föräldrarna hade också en egen agenda och barnen var kraftlösa, uttömda på energi, stämplade med "trötthetssyndrom", men hmm!
Men vad säger du som inte heller har någon egen agenda? Jag tänker på narcissism hos föräldrarna och som en orsak, grundorsak, till flickornas hela liv och deras död?
Och familjen i Bjärred betraktas som konservativ, men sett till deras distansliv som familj under så många års tid, 8- 9 år, vittnar om allt annat än konservatism.
Och gift sig ska de ha gjort långt efter de fick barn?
Och barnen föddes inom äktenskapet, men då medan mamman bodde i Gbg och pappan i Bjärred?
Pappa Oskar satte sig genast och började författa en momsberättelse tillägnad sina älskade döttrar samma år villan i Bjärred köptes.
Den momsberättelsen avslutades samtidigt som föräldrarna beslutat sig för att ta med sig sina döttrar i döden.
Varför tog det så många år innan mamman flyttade med barnen till pappan?
Och efter det är hela familjen utrotad.
Sett till året pappan börjar på momsberättelsen så ser det ut som en far som hållits undan sina döttrar.
Älskade han dem inte innan, eller?
Och hans kärlek bestod i att strypa dem?
Hur såg livet ut för Agnes och Moa medan de bodde i Gbg?
Hade flickorna överlevt om de fortsatt att bo och växa upp i Göteborg?
Varför är det fortfarande så tyst om Hanna?
Varför byttes bostadsadresser flertalet gånger inom Göteborg?
Det man vet blev facit i två flickors korta liv är att de först(?) fick en diagnos, grundad på en hittepåsjukdom, sedan isolerades de båda i hemmet.
Eller då om själva isoleringen kom före diagnos
en, men de båda plockades i varje fall ur sina respektive sociala sammanhang.
Sedan blev de båda strypta av mest troligt sin far, som ströp även deras mor.
Angående konservatism så tänkte jag på att Agnes kanske bara råkade komma till och abort var otänkbart och att allt slutade som det gjorde av den anledningen.
Men det är ju detta med det andra barnet?
Kretsade allt kring Agnes?
Vad var det i sådana fall som kretsade kring Agnes?
Hon som sitter i den trappa hennes far sedan hängde sig i, detta efter att ha strypt både henne och hennes mor och hennes lillasyster.
a girl has nothing to say
Agnes is bored
Jag pratar med mig själv! var Moas svar i en rolig tråd.
Skuld och skam kan man se här, men grundat på vad?
Varför kände sig i sådana fall båda föräldrarna skyldiga?
Det var ju inte dessa som led av något märkligt syndrom, utan barnen? Föräldrarna jobbade på som vanligt medan barnen låg där hemma och "led".
Och som jag skrivit tidigare så borde det ha varit Oskar, den högpresterande och framgångsrika och som dessutom for land och rike runt med barnen och som skötte det mesta kring barnen, som borde ha varit den som lidit av "trötthetssyndrom" och inte 2 små barn.
Kan båda föräldrarna trots(eller detta kanske tack vare?) sina akademiska utbildningar samtidigt ha varit ganska så blåsta?
Kan de båda månne ha lidit av någon form av autism?
Videon med en ung Hanna(25?), men se där hur hon ingående och faktiskt också ganska så frågande, trots hon samtidigt pekar med hela handen, ingående studerar den hon talar till.
Allt kan vara möjligt här.
Mycket i all detta kan tyda på
medveten ondska(Narcissism), men minst lika mycket tyder på en omedveten ondska och då kommer begreppet Autism in.
Månne även Agnes ha lidit av detta?
Man kan gå i döden på premisser och som det gjorts i Bjärred om mycket(om många, 3/ 4)lider av Asperger.
Familjen, med bara de vuxna("vuxna")i spetsen kan göra en sådan här sak om man lider av autism.
Hur jag än vrider och vänder på detta så får jag inte Moa att passa in.
Pianofröken vittnar också om den saken, att Moa avvek från de övriga.