2019-03-16, 23:23
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kroppsbyggnad brukar ge en viss vägledning.

Oskar var väl också såvitt jag kan minnas väldigt lång? Det syntes nog direkt att det var en man.
Citera
2019-03-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det är väldigt slarvigt maskat just där så man kan se att det troligen står att de inte funnit några spår av läkemedel.

Ja så kan det ju absolut vara! Det blir lätt misstolkningar när man inte får orden i hela meningar. Men det låter rimligt som du skriver.
Citera
2019-03-16, 23:25
Medlem
https://vardgivare.skane.se/patientadministration/bestall-produkter-och-tjanster/bestall-journal/#29060

Om journalen skulle komma från universitetssjukhuset i Lund hade polisen kunnat beställa den från journal- och arkivservice direkt. Om det är en privat vårdgivare måste man gå via Regionen. Kanske hamnar alla avlidnas journaler hos regionen? Hur länge ligger de kvar hos journal- och arkivservice?
Senast redigerad av rappytt 2019-03-16 kl. 23:41.
Citera
2019-03-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Rullgardiner, framkommer på sid 7 i fupen.
På sidan 5 står det persienner.
Citera
2019-03-16, 23:27
Medlem
Citat:
Hur kan de vara säkra på avstånd att det är en mansperson om han har något som döljer ansiktet tänker jag...

Jag syftade snarast på att en postare dristade sig att dra vittgående slutsatser om Os psykiska mående utifrån att han vid ngt tillfälle bar en svart mössa.

Nej, jag tror inte han hade en svart luva neddragen för ansiktet.

Polisen såg genast att det var en man som var hängd och stendöd.
Citera
2019-03-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
På sidan 5 står det persienner.

Ja minsann! Då vet vi ju inte vilket som stämmer. Vilket slarvfel.
Citera
2019-03-16, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är en av de stora stötestenarna för mig. Det är uppenbarligen människor i djup kris, man har en sorg för deras skull; samtidigt är det något otroligt frånstötande i det händelseförlopp som framträder av (pseudo)rationellt agerande med dokumentation och instruktioner och någon slags plan om än inte uttänkt förrän strax innan.
Det är frånstötande. Pseudorationellt var ett bra ord, passar ihop med depression. Hjärnan funkar men det är på fel nivå vilket ägaren inte tycks begripa.. förrän efteråt när de kommer ur tankarna. Om det så är su-tankar eller depression enskilt. Men hur kunde jag tänka så tokigt? Så dystert? Så svart?
Därför ställer jag mig frågande till bedömningen hos personer som vill dö assisterat. Vad går man efter?
Jag har ingen susning men det sägs ju vara så noggrant, välövervägt och ska vara vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2019-03-16, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Oskar var väl också såvitt jag kan minnas väldigt lång? Det syntes nog direkt att det var en man.
Ja, han ser lång ut på bilder/video.
Citera
2019-03-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har tittat in i hårddisken via det lilla jag hade sparat (stödant om fam.) Det saknas tyvärr källa, det var via cache, men alltid nåt:
Fy tusan vilka sätt det finns att skynda på det oundvikliga som ändå sker förr eller senare.

Det kan alltså vara en bunden mansperson med en snara runt halsen den ena polisen ser samtidigt som den andra noterar att kroppens händer och fötter bundits i dom rapporter man oberoende av varandra lämnar.
Citera
2019-03-16, 23:39
Medlem
Citat:
Men varför maska ordet "avliden"? Det är ju inte direkt en hemlighet...

Har du rätt i... "hängande" borde inte heller var något att dölja. Det är verkligen extremt hur noga de är med att inte lämna ut något. Kanske ligger det något i ändå att det kryllar av jurister i släkterna som gärna skulle stämma skiten ur polisen om de berättade något. Att vi ens fick veta att detta hänt kan tyckas vara ett under, där hann varken de döda eller släkten före, men barnen de dog i vart fall.
Citera
2019-03-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ja minsann! Då vet vi ju inte vilket som stämmer. Vilket slarvfel.
Det är en skillnad i dom två polisernas rapporter. Det är lite intressant att se att dom har noterat små oväsentliga saker fel, det är iofs väldigt mänskligt i situationen. Det är imponerande att det är så stor samstämmighet i det mesta.
Citera
2019-03-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag syftade snarast på att en postare dristade sig att dra vittgående slutsatser om Os psykiska mående utifrån att han vid ngt tillfälle bar en svart mössa.

Nej, jag tror inte han hade en svart luva neddragen för ansiktet.

Polisen såg genast att det var en man som var hängd och stendöd.

Varför skrev du det då nyss i tråden? Kan det vara så att några medvetet försöker störa tråden och varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in